Ga naar inhoud


snelheid online waardeloos


uniden

Aanbevolen berichten

Sinds gisteren hebben we hier online in huis gehaald.

Schijnt dat ze theoretisch een snelheid hebben van 20MB.

Maar goed in de praktijk haal ik maar 6MB modem staat gelokt op 8MB.terwijl ik met telfort ruim 16MB haalde

Gisteren al met ze gebeld waarna ze vriendelijk de telefoon neerlegde.

Zal morgen weer een belletje er na toe wagen

Heb nu nog gereduceerd tarief om daar heen te bellen.

iemand nog tips van hoe en wat? ik deze gasten aan kan pakken.vind het namelijk vreemd dat ik dinsdag nog 16mb had en nu slechts 6.

greets

 

 

 

 

dm8000 powerd by rudream line X 3.2 white HBB-tv

Link naar reactie
Delen op andere sites


ISRA punt controleren op vocht, corrosie.

Bekabeling nakijken, modem resetten, als het daarmee niet is opgelost je ADSL statistieken posten vannuit http://www.speedtest.net/

Hoeveel is de afstand vannuit de centrale? http://pcdb.bbned.nl/

Welk type modem heb je van Online gekregen? Momenteel delen ze de Thomson TG712 uit, vorig jaar de Speedtouch 706 WL.

 

Wat betreft Online enn Telfort zijn ze beiden goed tegenwoordig, beiden gebruiken echter wel eigen apparatuur in de centrale.

Op welke type chipset je zit aangesloten kun je uit je modem lezen, soms kan het wel eens gebeuren dat Online geen plek meer heeft en parkeert je tijdelijk op de KPN lijnkaart, KPN levert je dan maximaal 8Mbps down en 1.5Mbps up

 

Ter info: Online is nu wel bezig met upgrades om de lijnen gereed te hebben voor VDSL op 40Mbps, de VDSL aansluiting wordt geleverd op het tweede aderpaar dat standaard in elk woonhuis aanwezig is, dus dit kan het niet zijn, mischien heb je een tijdelijke storing. Check even de storingspagina van Online.

DM8000 1TB HDD - ICVS + GP3

DM7025+ SC 300GB HDD/4GB CF + Dumbo - ICVS + GP3

Visiosat BIG Bisat |15°W|5°W|0.8°W|4.8°E|9°E|13°E|19.2°E|23.5°E|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: cosmos

Ter info: Online is nu wel bezig met upgrades om de lijnen gereed te hebben voor VDSL op 40Mbps, de VDSL aansluiting wordt geleverd op het tweede aderpaar dat standaard in elk woonhuis aanwezig is, dus dit kan het niet zijn, mischien heb je een tijdelijke storing. Check even de storingspagina van Online.

Correctie:
Bericht uit mei 2010,
T-Online en Huawei Technologies (Netherlands) B.V. hebben een overeenkomst getekend voor de bouw van een nieuw DSL netwerk in Nederland. Dit netwerk stelt Online in staat haar klanten nog betere internetkwaliteit en, op basis van VDSL, hogere down- en uploadsnelheden tot 50 Mbit/s te bieden.

Origineel bericht van: cosmos
Op welke type chipset je zit aangesloten kun je uit je modem lezen, soms kan het wel eens gebeuren dat Online geen plek meer heeft en parkeert je tijdelijk op de KPN lijnkaart, KPN levert je dan maximaal 8Mbps down en 1.5Mbps up

Je moet wel 1 ding weten: alle ADSL providers zijn op jouw locatie vanwege regulering van de OPTA gebonden aan een maximum van 8Mbps, ook al heeft de specifieke lijnkaart (zeg maar even hun modem in de wijkcentrale) wél ondersteuning voor 20Mbps, totdat de gehele centrale door KPN is opgewaardeerd, de OPTA staat namelijk niet toe dat de ene provider in jouw wijk een hogere snelheid kan leveren dan de andere. De vervanging van oude lijnkaarten gaat dus in snel tempo.
Verder wordt aangegeven dat er een snelheid is tot 20mb. Nergens staat een gegarandeerde snelheid van 20 mb.
En daar zit de 'instinker' van het geheel.

DM8000 1TB HDD - ICVS + GP3

DM7025+ SC 300GB HDD/4GB CF + Dumbo - ICVS + GP3

Visiosat BIG Bisat |15°W|5°W|0.8°W|4.8°E|9°E|13°E|19.2°E|23.5°E|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: uniden
zit maar 364 meter van de centrale af maar nu is mijn vraag wrm haal ik bij telfort wel de 16mb en bij online nog niet eens de helft


Je geeft aan dat het modem 8Mbps intraint, dit betekend dat je op een KPN lijnkaart bent aangesloten met een routering naar het "Online" netwerk. Elke lijnkaart kan 24 tot 36 aderparen verwerken, waarschijnelijk is deze vol en zit je op een KPN lijnkaart (Broadcom) aangesloten. Dit kan je zelf heel makkelijk in het SpeedTouch modem controleren, BDCM = Broadcom, als je op een Online DSLAM zit moet dat Infinion zijn, of de nieuwe van Huawei. KPN-Wholesale kan alleen maximaal 8Mbps leveren aan andere ISP's. Al denk ik eerder dat het voor Online anders te duur wordt als ze meer afnemen geven ze snel KPN de schuld.
Maar het is standaard dat bij KPN-Wholesale apparatuur er never nooit met meer dan 8 Mbit wordt ingetraint meestal geeft de postcodecheck van online.nl ook 4-8Mbps aan ook al woon je op de wijkcentrale zelf. :D

Trouwens op http://adsl.hunen.net/ kun je kijken op welke wijkcenrale je zit (adres bij jou in de buurt) en bijvoorbeeld via google maps een route plannen van dat adres naar je woning. Ook dat is dan een indicatie maar het komt meer in de buurt dan de BBNED check.

DM8000 1TB HDD - ICVS + GP3

DM7025+ SC 300GB HDD/4GB CF + Dumbo - ICVS + GP3

Visiosat BIG Bisat |15°W|5°W|0.8°W|4.8°E|9°E|13°E|19.2°E|23.5°E|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: bobelen
met 364 meter moet je minimaal 14 halen

Ik zit op 628 meter en haal 17Mbps zowel met Online als Telfort, (jaarlijkse switch vanwege de prijs en acties) dan moet uniden met 364 meter makkelijk 18Mbps halen, lijnen zijn wide open dat houdt in dat het theoretisch mogelijk is het maximale er uit is te halen namelijk, 24Mbps, kwaliteit kabels en modem dicht bij ISRA punt (zonder vertakkingen) is ook belangrijk.

Origineel bericht van: bobelen
maar ja online { KPN ) dan kan je de rest zelf wel invullen

Online is eigendom van T-Mobile.

Maar, om uniden toch een verbinding te geven hebben is hij aangesloten op het KPN netwerk, mijns inziens hadden ze hem moeten weigeren vanwege "geen capaciteit" maar ja, elke euro aan inkomsten is goed en verschuilen zich achter een contract en voorwaarden, zo gaat dat met de meeste grote comerciele bedrijven tegenwoordig.

Het enige wat uniden nu kan doen is de klantenservice bellen en een monteur dit laten uitzoeken, en als er capaciteit is je aansluit op het beschikbare poortje voor het Online netwerk.

DM8000 1TB HDD - ICVS + GP3

DM7025+ SC 300GB HDD/4GB CF + Dumbo - ICVS + GP3

Visiosat BIG Bisat |15°W|5°W|0.8°W|4.8°E|9°E|13°E|19.2°E|23.5°E|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: cosmos
Correctie:
Bericht uit mei 2010,
T-Online en Huawei Technologies (Netherlands) B.V. hebben een overeenkomst getekend voor de bouw van een nieuw DSL netwerk in Nederland. Dit netwerk stelt Online in staat haar klanten nog betere internetkwaliteit en, op basis van VDSL, hogere down- en uploadsnelheden tot 50 Mbit/s te bieden.
...

De vervanging van oude lijnkaarten gaat dus in snel tempo.


Cosmos,

klinkt alsof je er veel verstand van hebt. Vooral die laatste zin.. Alleen, ik zit zelf in een gebied waar ADSL2+ nog niet beschikbaar is. En ik heb niet het idee dat de centrale hier of heel veel andere centrales al over zijn op ADSL2+....
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Janneman
Alleen, ik zit zelf in een gebied waar ADSL2+ nog niet beschikbaar is. En ik heb niet het idee dat de centrale hier of heel veel andere centrales al over zijn op ADSL2+....


Hier op de ADSL Upgrade Monitor http://www.adslcentrale.nl/ kan je zien wanneer jou centrale gepland staat.

DM8000 1TB HDD - ICVS + GP3

DM7025+ SC 300GB HDD/4GB CF + Dumbo - ICVS + GP3

Visiosat BIG Bisat |15°W|5°W|0.8°W|4.8°E|9°E|13°E|19.2°E|23.5°E|

Link naar reactie
Delen op andere sites

zo snel mogelijk opkrassen bij die balle toko.29/3/2010 naar 0nline overgestapt vanaf die datum ook een constant verbrekende verbinding.na 5 monteurs verder 2 van baas en 3 van kpn.de laatste 2 monteurs van kpn zeggen dat ik te ver van de centrale woon 3.9 km waardoor de lijn er uitgaat,maar de heren en dames van online willen er niet aan.ik heb vandaag net een brief in de brievenbus gekregen dat ik voor dat het abonnement afloopt over mag snappen omdat er veel problemen zijn,dat hoor je dus pas na 1 jaar.wat een ter**gzooi daar zeg.ik ga nu naar speed xs abootje van 8mb maar wel een stabiele lijn.en maandelijks opzegbaar.ik ben er klaar mee.doe er je voordeel mee.

 

gr

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: YUGI
zo snel mogelijk opkrassen bij die balle toko.29/3/2010 naar 0nline overgestapt vanaf die datum ook een constant verbrekende verbinding.na 5 monteurs verder 2 van baas en 3 van kpn.de laatste 2 monteurs van kpn zeggen dat ik te ver van de centrale woon 3.9 km waardoor de lijn er uitgaat,maar de heren en dames van online willen er niet aan.ik heb vandaag net een brief in de brievenbus gekregen dat ik voor dat het abonnement afloopt over mag snappen omdat er veel problemen zijn,dat hoor je dus pas na 1 jaar.wat een ter**gzooi daar zeg.ik ga nu naar abootje van 8mb maar wel een stabiele lijn.en maandelijks opzegbaar.ik ben er klaar mee.doe er je voordeel mee.

gr

Snap je emotie maar, als KPN of Online jou geen stabiele verbinding kunnen geven dan zal Speed XS dit ook niet kunnen, 3,9 KM wordt dan 4 Mbps.

Online of andere ISP's kunnen hier niets aan doen, ook bij jou hadden ze van te voren jou moeten weigeren of jou te kennen geven dat de snelheden die worden beloofd niet kunnen worden gehaald, en of je hiermee accoord gaat dit doormiddel van een antwoord strookje retour, dat deed Het Net vroeger. (2005)

Het beste is dan over te stappen op kabel dat dan het enige alternatief is voor hogere snelheden, zelfs hoger dan ADSL of VDSL.

Afstand Downloadsnelheid
0,7 KM 24 Mbps
1,2 KM 22 Mbps
1,6 KM 20 Mbps
1,9 KM 18 Mbps
2,1 KM 16 Mbps
2,3 KM 14 Mbps
2,5 KM 12 Mbps
2,7 KM 10 Mbps
3,1 KM 8 Mbps
3,4 KM 6 Mbps
3,9 KM 4 Mbps
4,7 KM 2 Mbps
5,3 KM 1 Mbps


Dat je verplicht je abonnement moet uitzitten klink wat vreemd, je hebt namelijk niks van ze gekocht wat je moet afbetalen, het abonnement kan je zondere verdere kosten beeindigen, je staat sterker dan je denk, zij roepen hun eigen voorwaarden, jij kan de Nederlandse wet erbij halen wat boven de wet van een ISP (Internet Service Provider) staat.

Dit is trouwens mijn verbinding via Telfort, over 1 weekje zit ik ook weer bij Online. Gebruike trouwens wel altijd een Fritzbox 7170.

1132283244.png

Success!

DM8000 1TB HDD - ICVS + GP3

DM7025+ SC 300GB HDD/4GB CF + Dumbo - ICVS + GP3

Visiosat BIG Bisat |15°W|5°W|0.8°W|4.8°E|9°E|13°E|19.2°E|23.5°E|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: cosmos
Hoeveel is de afstand vannuit de centrale? http://pcdb.bbned.nl/


Nou neem de uitkomst van die site maar gerust met een enorme korrel zout. Als KPN besloten heeft om je koper aan te sluiten via een verdeler die in afstand verder ligt van de centrale dan je eigen adres dan is totale koperlengte aanzienlijk meer. Ik krijg van de bovengenoemde site een afstand terug van 1844 meter terwijl meerdere vierpunts metingen van KPN mij op een afstand van bijna 3 kilometer zetten. Sinds ik weet waar de verdeler zit waar ik op aangesloten ben, kan ik helaas niet anders doen dan geloven dat de vierpunts meting correct is. KPN weet overigens precies op welke afstand ik zit (net zoals alle KPN dochters) want als ik daar Internet aanvraag krijg alleen pakketen tot maximaal 8 Mbit aangeboden (in de praktijk zit ik nu op net iets meer als 6Mbit). Ik wacht dan ook met smart het moment af dat KPN SDSL apparatuur in de wijkverdelers gaat plaatsen. Ik ga dan ineens naar een afstand van minder dan een kilometer.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...