Ga naar inhoud


snelheid online waardeloos


uniden

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: sevensheaven
zit vanaf 1 maart weer bij online (draadloos modem gaf de doorslag,want alice modem is SO NOT ME)


Onderstaande snelheden moeten toch wel te halen zijn met jou lijn?

616343256.png

Werk je met XP? Dan moet je TCPOptimizer eens draaien http://www.speedguide.net/downloads.php

En hier maar eens de BBNED test laugh

332uhwj.png

DM8000 1TB HDD - ICVS + GP3

DM7025+ SC 300GB HDD/4GB CF + Dumbo - ICVS + GP3

Visiosat BIG Bisat |15°W|5°W|0.8°W|4.8°E|9°E|13°E|19.2°E|23.5°E|

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: peterk
Origineel bericht van: cosmos
Hoeveel is de afstand vannuit de centrale? http://pcdb.bbned.nl/


Nou neem de uitkomst van die site maar gerust met een enorme korrel zout. Als KPN besloten heeft om je koper aan te sluiten via een verdeler die in afstand verder ligt van de centrale dan je eigen adres dan is totale koperlengte aanzienlijk meer. Ik krijg van de bovengenoemde site een afstand terug van 1844 meter terwijl meerdere vierpunts metingen van KPN mij op een afstand van bijna 3 kilometer zetten. Sinds ik weet waar de verdeler zit waar ik op aangesloten ben, kan ik helaas niet anders doen dan geloven dat de vierpunts meting correct is. KPN weet overigens precies op welke afstand ik zit (net zoals alle KPN dochters) want als ik daar Internet aanvraag krijg alleen pakketen tot maximaal 8 Mbit aangeboden (in de praktijk zit ik nu op net iets meer als 6Mbit). Ik wacht dan ook met smart het moment af dat KPN SDSL apparatuur in de wijkverdelers gaat plaatsen. Ik ga dan ineens naar een afstand van minder dan een kilometer.


Inderdaad, dat kan ook nog eens via zo'n wijk verdeler maar, waarom plaatsen ze die eigenlijk? Is deze verdeler aanwezig voor wederom capaciteits problemen? Of hebben ze je aangesloten op een hoofd verdeler via een omweg naar een centrale die verderop ligt ook vanwege capaciteits problemen? Dit de oplossing voor een nauwekeurigere uitkomst? (Google maps)

DM8000 1TB HDD - ICVS + GP3

DM7025+ SC 300GB HDD/4GB CF + Dumbo - ICVS + GP3

Visiosat BIG Bisat |15°W|5°W|0.8°W|4.8°E|9°E|13°E|19.2°E|23.5°E|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben wel aangesloten op de voor de hand liggende centrale (in dit geval Ede-Klaphek)maar toen ik hier 16 jaar geleden kwam wonen had KPN nietgenoeg aders naar de wijk liggen. Ik verhuisde vanuit het centrum van de wijk waar ik woon naar de rand die vlak bij een industrie terrein ligt wat toen nog totaal niet ontwikkeld was. Daar hadden ze aders genoeg en nu zijn er een aantal straten uit mijn wijk (waaronder die waar ik woon) via een huisje van KPN op dat industrie terrein aangesloten. Het aparte is dat als ik snelheids tests doe bij bijv. Telfort of XS4ALL huizen die hemels breed verder van de Wijkcentrale maar dichter bij de wijkverdeler hogere internet snelheden kunnen krijgen omdat die inclusief de omweg uiteindelijk een kortere koperlijn hebben. Als ik echter 50 meter de andere kant op ga, zijn de huizen wel direct op de centrale aangesloten en die halen dan wel 12 tot 14 Mbit. Helaas wil KPN niet even een adertje rechtstreeks op de centrale aansluiten vanaf die kant. Kortom het is wachten op apparatuur in de wijkverdeler.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: peterk
Ik ben wel aangesloten op de voor de hand liggende centrale (in dit geval Ede-Klaphek)maar toen ik hier 16 jaar geleden kwam wonen had KPN nietgenoeg aders naar de wijk liggen. Ik verhuisde vanuit het centrum van de wijk waar ik woon naar de rand die vlak bij een industrie terrein ligt wat toen nog totaal niet ontwikkeld was. Daar hadden ze aders genoeg en nu zijn er een aantal straten uit mijn wijk (waaronder die waar ik woon) via een huisje van KPN op dat industrie terrein aangesloten. Het aparte is dat als ik snelheids tests doe bij bijv. Telfort of XS4ALL huizen die hemels breed verder van de Wijkcentrale maar dichter bij de wijkverdeler hogere internet snelheden kunnen krijgen omdat die inclusief de omweg uiteindelijk een kortere koperlijn hebben. Als ik echter 50 meter de andere kant op ga, zijn de huizen wel direct op de centrale aangesloten en die halen dan wel 12 tot 14 Mbit. Helaas wil KPN niet even een adertje rechtstreeks op de centrale aansluiten vanaf die kant. Kortom het is wachten op apparatuur in de wijkverdeler.


Dit is jou centrale BaByXL: JA, BBned: ADSL2+, KPN: JA met het aantal aansluitingen van: 12000.
Via Google Maps
Je zou een ticket kunnen laten maken via Online, zodat ze dit kunnen corigeren, dit sturen ze dan door naar KPN.
Welke provider heb je? Toch geen KPN? :D

DM8000 1TB HDD - ICVS + GP3

DM7025+ SC 300GB HDD/4GB CF + Dumbo - ICVS + GP3

Visiosat BIG Bisat |15°W|5°W|0.8°W|4.8°E|9°E|13°E|19.2°E|23.5°E|

Link naar reactie
Delen op andere sites

KPN heeft de lijn voor Online, Compuserve en Telfort meerdere malen doorgemeten en de uitslag is consequent dezelfde. Ik heb zelfs een hele officiële klacht ingediend maar het is niet anders. KPN heeft op het industrie terrein ongeveer in de bocht van A30 en A12 een klein huisje staan en daar gaan de kabels uit onze straat eerst naartoe en dan gaat het weer terug naar de centrale die jij aangaf. Alle KPN providers weten dit want die geven als mogelijke snelheid inmiddels 5 tot 7 Mb aan. Helaas gaat KPN niet zomaar graven. UPC komt er bij mij nooit meer in dus leg ik me er maar bij neer. Als voormalig Compuserve klant bij Telfort mag ik op zich niet klagen want ik betaal aanzienlijk minder dan de "echte" Telfort klanten. Als men inderdaad de buitenring gaat voorzien van SDSL/ADSL2+ apparatuur zit ik op de eerste rang.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Online heeft sinds deze week FiberFast tot 30 Mbps download en 3 Mbps upload, de 60 Mbps variant gaat ook komen.

Mischien een optie voor je?

 

Je krijgt dan de Huawei HG655D modem.

 

modem-huawei.jpg

 

WiFi 802.11b/g/n

2x Telefoon/VoIP

4x ethernet 10/100

 

De prijs scheelt een paar euro met dat van de 20 Mb/s versie.

Verder details ontbreken nog.

DM8000 1TB HDD - ICVS + GP3

DM7025+ SC 300GB HDD/4GB CF + Dumbo - ICVS + GP3

Visiosat BIG Bisat |15°W|5°W|0.8°W|4.8°E|9°E|13°E|19.2°E|23.5°E|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...