Ga naar inhoud


twee gebruikers op een laptop


blitzteam

Aanbevolen berichten

ik wil voor mijn vrouw een mogelijkheid scheppen zodat ze ook af en toe ook op mijn lap top kan rondneuzen, maar ik ben bang dat ze me dingen door elkaar gaat gooien.

Daarom zou het fijn zijn als er een mogelijkheid was om dit af te schermen.

 

 

ik heb c ( OS ) schijf 72.6 van 111 gb beschikbaar

ik heb d ( DATA ) schijf 19.9 van 111 gb beschikbaar

 

Wie kan me verder helpen.

Vu+ duo2 Pli +Vti

it's to be or not to be

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik weet niet wat voor een os je draait (xp, Vista, win7) maar ga eens naar configuratiescherm en maak daar een extra user aan zonder administrator rechten.

 

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: blitzteam
kan ik niet zo indelen zodat ieder zijn eigen indeling kan maken, dus met zijn eigen programma's etc, etc( partitie ?)

ik draai win 7

Als je een extra gebruiker aan maakt, dan krijgt deze gebruiker zijn/haar eigen dekstop, startmenu etc.
Is dat wat je wilt ?

Regards,

SnijdeA.

 

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

 

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: blitzteam
kan ik niet zo indelen zodat ieder zijn eigen indeling kan maken, dus met zijn eigen programma's etc, etc( partitie ?)

ik draai win 7

dat is eerder een multiboot dan een multi-user setup
hetgeen ook niet onverstandig zou zijn, alsof je twee laptops hebt.
maar daarvoor moet er nog al wat gebeuren, wegens de partities.
(eigenlijk eerder aan te bevelen bij een maagdelijke laptop)

als je de gebruiker zijn settings en data op een "personalized directory" hebt verschoven zou de andere user er geen toegang op mogen hebben (access denied)
vice versa kan ook.

maar een zekerheid dat er geen rare zaken gebeuren mede door malware (trojans + worms) kun je nooit voorkomen.

fouten door gebruikers veroorzaakt kun je enkel door goede backups dagelijks maken herstellen (tijd intensief)

al met al is een tweede gebruiker aanmaken zonder beheerder rechten de simpelste oplossing.

ciao

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjattuh
steady state van MS heeft mij hier wel eens mee geholpen toen ik een PC in een openbare ruimte had gezet.


Dit is ook een goede, maar misschien een beetje overkill.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

kan toch perfect in win7 met aparte user profils?

 

zodra je inlogt met profiel 1 en je installeert iets vraagt hij toch of dit enkel voor deze gebruiker is of voor iedereen?

 

je kan ook met multi-boot werken, maar das eerder voor verschillende OS systemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...