Ga naar inhoud


triax 88cm nilesat 7 west


humaxxx

Aanbevolen berichten


  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ja hoor is mogelijk.

Vandaag heb ik mijn nieuwe installatie geplaatst met lange feeder en daarop heb ik 4 quad LNB's voor 1W - 13E - 19.2E en 23.5E

Bij het afstellen ging ik tever naar het westen en kwam ik de 7W tegen.

Ik heb hem verder terug gezet tot ik 1W had maar volgens mij moet je de 7W kunnen ontvangen.

 

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb de diverse threads ff doorgelezen. Maar als je met een triax 88 de nilesat wil ontvangen dan moet je 'm echt heel precies uitrichten en dan kan je in de avond en s'nacht wat transponders ontvangen. Ik heb de triax op een rotor staan en op sommige zenders zie ik wel de signaalmeter iets uit de hoek komen maar uiteindelijk krijg ik geen beeld. Nu kan ik wel een dag lang men motor opnieuw gaan uitrichten met de hoop dat ik wat kan ontvangen maar ik denk dat ik beter een grotere schotel kan aanschaffen.

 

 

2x Dreambox 8000 openpli 7.2
19 & 23 east

Link naar reactie
Delen op andere sites

het vreemde is dat ik wel het idee heb dat die aardig goed staat uitgericht. Ik heb op bijvoorbeeld NED1 HD gewoon 100% signaal als ik dan naar een westelijke satelliet draai bv. de hispasat dan komen ook de meeste boven de 80% binnen het zelfde geld voor een oostelijke satelliet.

 

Wat is nu de sterkste zender op de nilesat....kan ik nog eens kijken of het wil lukken

2x Dreambox 8000 openpli 7.2
19 & 23 east

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb net even zitten kijken maar men beugel is niet geheel waterpas. In het verleden heb ik dit al eens aangepast (was ik eigenlijk al weer vergeten) door de motor wat verder achterover te zetten. ik lees 49 graden af en dat moet ergens rond de 52 zijn. Ik zie ook nog de oude bout afdruk.

 

Maar weet je toevallig wat nu een sterke zender is van de nilesat. Men vriendin is straks thuis en dan kan ik eens wat proberen. Als ik wat kracht onder de beugel zet dan gaat de schotel wat omhoog en als dan het signaal wat beter wordt dan moet de motor nog wat verder achterover. Ik heb dit ook zes jaar geleden opgehangen en eigenlijk nooit meer naar gekeken. Misschien is de boel wat doorgehangen.

 

Ik heb al geprobeert om de motor naar links en rechts te bewegen met de fijnafstelling op de box maar dit geef geen verbetering.

2x Dreambox 8000 openpli 7.2
19 & 23 east

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...