Ga naar inhoud


triax 88cm nilesat 7 west


humaxxx

Aanbevolen berichten


  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

@humaxx

maar naar idee kun je NILESAT niet ontvangen met een Triax 88 cm.

Tenzij je uiteraard in het zuiden van NL woont of nog zuidelijker.

Ik woon in Amsterdam, ik ben in bezit van een 100 cm Triax, Rotor, DM 7020.

Ik kan Nilesat wel ontvangen, maar alleen de verticale en niet allemaal. Voornamelijk de Nilesat 201.

Velen kan ik dus helaas niet ontvangen.

Zou je weet bestaat 7°W uit vier onderdelen:

 

Nilesat 101 6.9°W

Nilesat 102 6.97°W

Nilesat 201 7°W

Atlantic Bird 4A 7.32°W

 

Als je een goede tip hebt om deze allemaal te ontvangen, dan hoor ik het graag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Schotel hangt hier inmiddels niet meer, maar altijd de verticale transponders op nilsat kunnen ontvangen met 80 cm saba schotel....en zit toch behoorlijk noordelijk...dus nooit zeggen dat het niet kan....goed materiaal en uiterst precies uitrichten is wel noodzakelijk....

 

Groetjes............

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: alleyoop
Een Inverto Black Ultra LNB helpt ook een flink stuk...


Ik heb ook een Triax 88 cm en in combinatie met een Inverto Black Ultra gaat er een (verticale) Nilesat wereld voor je open.

NB Met deze combinatie is op 26 graden oost de ontvangst van alle MBC kanalen geen enkel probleem.

LG 42LM620S met Fransat CAM, MaxDigital 225S, Strong SRT 7805 (HD+), Next MiniX HD Punto

Triax 88cm (draaibaar), Triax 78cm (6 lnb's), Triax 64cm (5gr west)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem met Badr en voorheen Arabsat op die postie (26 graad East) is dat Eurobird/Astra 2 op 28 east er naast hem op menig 88 cm Triax eruitdrukt. Selectiviteit van deze niet erg vormvaste schotel is niet geweldig. Op mijn 88 cm zie ik Badr dus niet. Alles perfekt uitgelijnd. Alleen deze triax presteert slecht. En Eurobird komt op 26 graad al binnen zo'n beetje op dat ding. Er bestaan ook hele goeie 88 cm's Triax.

Heb ik in dorp zelf geinstalleerd voor kennissen om te constateren dat er grote verschillen in zitten.

Die metingen op basis van zelfde meetinstrument, LNB's en receiver. Waren geen marginale procentjes.

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ontvang hier perfect nilesat, echter vaste opstelling met een 1.40CM schotel

bovenste schotel draaibaar

onderste schotel monoblok quad

benden rechts 23,5+28+19+13 twin

en grote schotel rechts Nilesat

 

mijn%20install.JPG

post-61-1318261819,0831_thumb.jpg

"i think, therefore i am"
draaiend met: VU+DUO 500GB, golden media wizard hd class, Pinnacle ip9600 hd with android
4X TELENET hd-digicorders 500GB
enog meer om op te noemen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou verwachten van wel, maar eigenlijk niet, geen last

tegenover de schotel staat een groter gebouw waardoor ik weinig last heb van de wind maar toch op elke satteliet goed signaal heb

"i think, therefore i am"
draaiend met: VU+DUO 500GB, golden media wizard hd class, Pinnacle ip9600 hd with android
4X TELENET hd-digicorders 500GB
enog meer om op te noemen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook een Inverto Black Ultra LNB + 110 cm Triax + Rotor.

Maar in AMSTERDAM ontvang je alleen een paar kanalen, en zeer slecht.

Dus NILESAT is alleen mogelijk in Amsterdam met een minimaal 1,40 meter schotel.

 

Tenzij er binnenkort een nieuwe techniek komt waarmee je je bereik van je schotel kunt verhogen zonder een grotere schotel aan te schaffen.

 

BADR 5 en BADR 6 mad zijn trouwens ook niet te ontvangen, wel BADR 4 cool .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een jaar of 4a5 geleden ontving ik ook geen horizontale transponders op Nilesat met een 120cm grote wok en ben destijds daarom op zoek gegaan naar een grotere schotel. Dat werd een 180 cm grote channelmaster en die pakt wel bijna alles.Of er ondertussen veel veranderd is weet ik zo niet, wat ik wel weet is dat ik wel een sterke horizontale transponder op Atlantic 8west binnen kan hengelen. Heb nog steeds zo mijn twijfels over horizontale op Nilesat. Dit alles in omgeving Alkmaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jongens,

 

eerlijk gezegd mijn 1e chinese wok uit people's republic van 60 cm uit 1994 en de namaak L&H 80 cm uit 1995 scoorden beter dan die 88 Triax. En die 60 cm paar keer overgerold met hemaverf.

 

>> Receiver maakt veel uit want LNB's waren 0,8 Db of erger.

En zo nauw heb ik het uitlijnen geeneens genomen. LNB hoekverdraaing meecorrigen indien geen polarmount of Stab zet ook veel zoden aan de dijk. Zie je goed op hispasat en helemaal op turksat. Op Badr zou het niet veel mogen uitmaken.

Hier is schotelselectiviteit maatgevend.

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...