Ga naar inhoud


Settingslijsten Enigma1/2 Dreamboxen VU+ CTet9000 AZbox Elite Premium(+) 04_02_2011


Satje07

Aanbevolen berichten


satje,

 

als eerste wil je altijd bedanken voor de fijne lijst die je elke week hier post. Het enige wat me elke weer bevreemd is de indeling van de nederlandse lijst op 23. Je begint met de regionale zender en dan ergens halvewege staat ned1 pas. Is een indeling zoals bij de 19 niet beter??

 

 

2x Dreambox 8000 openpli 7.2
19 & 23 east

Link naar reactie
Delen op andere sites

he hoi,

 

heb db7020, heb net je nieuwe zenderlijst ingeflasht maar kan alsnog eredivisiielive2 niet vinden.

Wie kan mij vertellen waar al deze zenders (canal digital) heen gaan en/of kan ik ze nog kijken met dreambox 7020

 

bedankt alvast voor de moeite

 

help help help graag.

 

groet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bijna alle zenders die verplaatst worden gaan naar astra 3 op 23.5 oost. Ook eredivisielive2 zit hier, het deelt een kanaal met Hallmark. Op 23.5 zenden de zenders uit in mpeg4, dacht dat de DB 7020 een mpeg2 ontvanger is. Als dat zo is kan je de zenders van 23.5 oost niet ontvangen. Dit kan wel met bv DB500, DB800 of DB8000. De zenders op astra 1, 19 oost, blijven zijn wel in mpeg 2 en kan je dus wel bekijken.

 

Mvg

Paul

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: humaxxx
satje,

als eerste wil je altijd bedanken voor de fijne lijst die je elke week hier post. Het enige wat me elke weer bevreemd is de indeling van de nederlandse lijst op 23. Je begint met de regionale zender en dan ergens halvewege staat ned1 pas. Is een indeling zoals bij de 19 niet beter??


;

Er zit wel wat in wat je zegd, zoals het nu is komt door het ontstaan van CANALDIGITAAL op 23 graden;
Bij deze aangepast, al zal de volgorde voor ieder anders moeten zijn.

Ik raad jullie dan ook aan zelf een "Favourites" te maken, klussie van nixs....

Laad in dreamset de lijst is, en schuif/copieer de zenders in de map "Favourites" je favoriete volgorde;
maak eventueel een extra Fav lijst voor andere familieleden.
Delete nu alle andere mappen rechtsboven op de nieuwe na, en sla deze settings op in een andere willekeurige naam:
zoals b.v. "mijn favorieten"

Nu start je dreamset een 2e maal op en delete Favourites (HD) en Favourites (SD) nu ga je naar de
1e opgestarte editor en met je rechtermuis doe je ff kopieren en plakt hem in de 2e editor rechtsboven.
Even opslaan en in de box laden op de bekende manier.
Dit doe je iedere keer als je een lijst binnenhaalt, en je hebt je eigen favorieten.
Heel verhaal maar 2 minuten werk.

Suc6 allemaal Ed

Schotel PrimeFocus 1.80 + Gregorian 120  75°E-63°W Fixed: Triax 28/23/19/13

Analoog: EchoStar 7000 Chaparral MC-115 Digital: Dreambox 800,8000 920

ET-10000 Xsarius (Fusion SE in Camper)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik jouw lijsten inmiddels ook al een behoorlijke tijd, heb niet elke upgrade bedankt, dus bij deze! smile

Met Dreamset kan je een aangepaste lijst exporteren door in veld boeketten recht te klikken. Sla je eigen boeket op zodat deze makkelijk terug te vinden is. Bij een volgende update hoef je enkel deze lijst weer te importeren (ook weer in veld boeketten rechter muisklik) en je hebt je eigen boeket erbij.

Fluitje van een cent en veel zapplezier!

VUplus DUO / Dreambox 7025s / 500s /2x Moteck SG-2100 / 2x 1M Schotel zonder naam / 42 Oost-58 West /

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik paste de lijst ook altijd zelf aan. Het is inderdaad een fluitje van een cent. Maar ik denk dat er meer met me eens zijn dan de indeling van 19 logischer is als de 23. En veel zullen dit (denk ik) ook aanpassen. Dus als dit al gelijk is aangepast dan scheelt het toch veel fluitjes van cent

 

gr.

 

Humaxxx

2x Dreambox 8000 openpli 7.2
19 & 23 east

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is er eigenlijk een manier om de ontvanger zelf de zenderlijst aan te passen? Op zich is het via de computer sneller, maar voor een hele kleine wijziging kan het makkelijk met de ab.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: cheapwatcher
Is er eigenlijk een manier om de ontvanger zelf de zenderlijst aan te passen? Op zich is het via de computer sneller, maar voor een hele kleine wijziging kan het makkelijk met de ab.
Als je naar de zenderlijst op de tv gaat kun je op menu drukken en dan heb je wat verplaats en verwijder opties. Zo pas ik soms ook iets aan.

Vu+ Duo 4K (OpenPLi 7.0) Visiosat BigBisat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...