Ga naar inhoud


[RE-4000HD] CD CI-Module en Eurosport HD / History HD


R@L

Aanbevolen berichten

Sinds 1 week een Rebox 4000, i.c.m. een CD CI Module en HD Smartpack. Echter bij EuroSport HD en History HD het probleem, dat de zenders niet te ontvangen zijn. Zowel de CD CI module als de Rebox zijn voorzien van de laatste firmware versies.

 

E.e.a. werkt wel als ik het kanaal van EUROSPORT HD selecteer, dan de CI module uit het slot haal en weer terug plaats.

 

Vreemd...... heb nog een aston CAM liggen (moet nog wel geupdate worden naar de 2.25 versie) - zou die beter werken als de CD CAM ?

 

Triax TDS-64 + CD DUO TWIN LNB, Rebox 4000 HD (ASTON 2.23 + EUROCAM Cryptoworks), Philips DSR7141 HD. En nog 3x Digitenne.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Je hebt een heel grote kans, dat die beter werkt.

Welke versie sw staat er op dit moment op?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Versie 2.14 staat er nu op.

Trouwens: Heb ook een probleem met Nova HD met skylink

Wel toevallig dat dit allemaal dezelfde transponder is.

Overigens : is het transponder 12110 of 12109 ?

Triax TDS-64 + CD DUO TWIN LNB, Rebox 4000 HD (ASTON 2.23 + EUROCAM Cryptoworks), Philips DSR7141 HD. En nog 3x Digitenne.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

2.14 is te laag, vanaf 2.18 zou je beeld moeten krijgen.

Boven de 2.20 zapt het beter.

 

12109 volgens Kingofsat, maar wanneer je ontvanger of je LO van je LNB iets verlopen is, zal de AFC van je ontvanger net zo gemakkelijk op 12110 afstemmen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, thx morgen even kijken of ze hier in ehv die module op za willen updaten. Probleem met Skylink en HD is volgens een aantal CZ pagina's (parabola.cz) een known issue met o.a. de eurocam CW module.

 

Verder ben ik nog steeds in dubio of het wellicht iets uithaalt om de 64cm schotel te upgraden naar een groter model (78 of 88 cm). Op dit moment is de Q 80% en S 85% (uitgericht op 19.2). Of zou het voldoende zijn om uit te richten op 23.5 ?

Triax TDS-64 + CD DUO TWIN LNB, Rebox 4000 HD (ASTON 2.23 + EUROCAM Cryptoworks), Philips DSR7141 HD. En nog 3x Digitenne.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo, versie 2.23 staat erop (ze hadden geen 2.25).

Maakt niet uit, want voor zover ik nu kan zien zijn er geen problemen meer met de ontvangst van EUROSPORT HD en HISTORY HD.

Met de CD CAM moest ik deze iedere keer eruit halen en weer terug plaatsen (dus opnieuw initialiseren).

Met de ASTOM CAM kan ik tot nu toe wisselen van kanaal wat ik wil en steeds is er prima ontvangst op beide zenders. smile

 

Rest nu nog het probleem van Nova HD.

Het ook al gezocht op een andere transponder (12109 ipv 12110), maar zonder resultaat. Lijkt me meer te liggen aan de CAM, dan aan bepaalde instellingen. Ik zie namelijk wel de programma info e.d. - dus het lijkt erop alsof de zender / transponder settings goed zijn. confused

Triax TDS-64 + CD DUO TWIN LNB, Rebox 4000 HD (ASTON 2.23 + EUROCAM Cryptoworks), Philips DSR7141 HD. En nog 3x Digitenne.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is natuurlijk wel redelijk treurig dat je een Aston nodig hebt om goed te krijgen en dat de officiele CD cam niet goed wilt werken.

 

De CD Cam's werkte bij ook dramatisch, alleen de Aston (2.25) werkt bij mij ook helaas niet helemaal goed, maar ik denk dat jij deze problemen niet hebt. In mijn geval conflicteerd deze teveel met de interne kaartsloten.

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerste hikups inmiddels gezien, maar m.i. loopt de Aston module wel beter als de CD CAM. In 99% van de gevallen geen enkele issue meer (ook niet bij het schakelen tussen SD / HD en vervolgens naar Eurosport HD en Discovert HD.

 

Als e.e.a. te snel gebeurd, dan lijkt het wel vaker voor te komen (alsof er e.o.a. buffer volloopt of zo). Voorheen zag ik dit soort issues ook, maar dan resette mijn receiver (Technisat DIGIT CCI) de CI sloten / CAM modules automatisch.

 

Ik heb nu gemerkt, dat het meestal voldoende is om even een andere kanaal te selecteren en dan weer back naar het programma wat de melding "Gecodeerd kanaal" aangaf. Als het dan echt niet lukt de receiver uitschakelen en weer inschakelen(standby = uit). Overigens merkte ik dat je deze ook helemaal kunt uitschakelen, door een paar seconde de power toets in te drukken.

 

Straks eens een bericht sturen naar CD en ze om een reactie vragen waarom het met een Aston CAM kaart wel werkt, maar niet met een CD CAM kaart.

 

Iemand overigens dezelfde ervaringen ?

 

Triax TDS-64 + CD DUO TWIN LNB, Rebox 4000 HD (ASTON 2.23 + EUROCAM Cryptoworks), Philips DSR7141 HD. En nog 3x Digitenne.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...