Ga naar inhoud


Vervolg multimedia home project


Aanbevolen berichten

Onlangs (als weer 6 maanden geleden) heb ik een TBS6980 gekocht voor me HTPC. Ik heb sinds het ontvangen ervan, maar weinig tijd gehad me erin te verdiepen. Onlangs ben ik met goede moed gestart om er een nieuw project van te maken en het een keertje af te ronden. Waar ik een paar maanden geleden al op vast liep is het gebrek aan kennis over softcams. Ik hoop dat ik mijn antwoorden ga vinden.

 

Allereerst het project:

 

home-entertainment.jpg

 

Mijn thuisnetwerk bestaat uit een aantal systemen die bedraad en draadloos met elkaar verbonden zijn.

 

1. Windows Home Server

In dit systeem bevinden zich 2 TBS6980's. Het systeem is van 4 GB geheugen en een AMD Athlon X2 240e processor voorzien, wat volgens mij wel voldoende moet zijn. Dit systeem is voorzien van DVBLink TVSource en DVBLink Network Pack voorzien. Ik wil graag een softcam gaan gebruiken op dit systeem met een orginele CD kaart.

De homeserver dient tevens als NAS en download systeem (24/7).

 

2. Woonkamer HTPC

De HTPC in de woonkamer bestaat eveneens uit een AMD Athlon X2 240e processor en 4 GB intern geheugen. Het systeem is verder voorzien van Windows Vista HP, incl. TV Pack. Om TV te kunnen kijken is DVBLink Network Client geinstalleerd.

 

3. Slaapkamer HTPC en overige systemen

De HTPC in de slaapkamer en de PC en laptop zijn allen voorzien van Windows 7 HP, met DVBLink Network Client.

 

4. Mobiele TV clients

Ik hoop tenslotte TV naar de mobiele apparaten te kunnen krijgen. Ik denk aan een IPhone of IPad.

 

Nu de vragen:

A. Ik wil graag een softcam gaan gebruiken. Het is me alleen niet duidelijk wat wat is en waarvoor het bedoeld is. In veel topics gaat het vaak over softcams in combinatie met cardservers. Ik neem aan dat ik alleen een softcam nodig heb, nl. die op de server. De overige clients hebben dit niet nodig, toch?

 

B. Welke softcam kan ik het beste gebruiken? En wat is het?

Functie Cygwin nodig?

NewCamd? softcam of cardserver? ja/nee?

OSCam softcam of cardserver? ja

Camd? softcam of cardserver? ja/nee?

CCam? softcam of cardserver? ja/nee?

CCCam? softcam of cardserver? ja/nee?

 

C. Ik heb natuurlijk al het een en ander geprobeerd. Ik ben met OSCam aan de slag gegaan. En kreeg in ieder geval al iets in console te zien. Ik krijg iedere keer de melding dat de kaart niet gereset kan worden. Ik heb alle handelingen zoals in diverse draadjes hier beschreven staan, in Administrator modus uitgevoerd. Iemand een idee?

 

D. Is het noodzakelijk dat ik de CD kaart heractiveer, zodra ik deze in de server steek? Zijn daar nog speciale handelingen voor in combinatie met een softcam?

Mediacenter: AMD Athlon 2 X2 240e, 2 Gb, TBS6980, Smargo +

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als ik je mag adviseren dan zou ik zeggen koop een goedkope tweedehands Dreambox 500S. Installeren van een softcam zoals cccam op een Dreambox 500S is heel eenvoudig en zeer stabiel.

 

Ik denk dat je voor een 500S tegenwoordig niet meer dan 30 a 40 euro voor kwijt bent. En door ACamd te gebruikem als client kan je connectie met Dreambox maken.

 

Je hoeft die dreambox niet op je schotel aan te sluiten, wel op je netwerk natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: lujo
Als ik je mag adviseren dan zou ik zeggen koop een goedkope tweedehands Dreambox 500S. Installeren van een softcam zoals cccam op een Dreambox 500S is heel eenvoudig en zeer stabiel.

Ik denk dat je voor een 500S tegenwoordig niet meer dan 30 a 40 euro voor kwijt bent. En door ACamd te gebruikem als client kan je connectie met Dreambox maken.

Je hoeft die dreambox niet op je schotel aan te sluiten, wel op je netwerk natuurlijk.


Ik heb nog een Dreambox 7000, echter zou die eigenlijk het huis uit gaan. Maar ik wil de techniek wel eens proberen.
De DM7000s draait nu PLi Jade3 en als softcam heb ik Newcamd (2.30) gedownload via het menu. Naast CCcam is dat de enige softcam die bij mij werkt, zonder aan config files te gaan sleutelen. In het softcam settings menu staat nu ook een cardserver ("cardserver" genaamd) geselecteerd. Ik heb echter geen idee welke cardserver dat is en hoe ik het verder configureer.

Wat en waar stel ik in voor de cardserver in de dreambox?

Mediacenter: AMD Athlon 2 X2 240e, 2 Gb, TBS6980, Smargo +

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Volture:

 

Wat voor'n cardreader heb je in je bezit? OSCam 1.00 unstable SVN build #4011 werkt bij mij, inclusief updaten van pakket en abonnement prima! Ik gebruik een simpele phoenix i'face op de seriele poort met een Canal Digitaal S3 kaart. In dat geval hoef je de Dreambox ook niet nog eens aan te laten staan.

 

Je kunt dan een server met TVSource gebruiken waarin elke source een eigen plugin map met ACamd draait.

 

Waar je wel rekening mee moet houden, is dat HD uitzending zich lastig over Wifi laten streamen!

Ian

 

Setup: Huis vol HTPCs met DVBLink TVSource/NWP Server

(Skystar HD2 + TBS6981 -> DVBLink TVSource 3.2/NWP 3.2/ACamd 0.6.2.0 met OSCAM 1.00-un_svn b4011

)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: IanPH
@Volture:

Wat voor'n cardreader heb je in je bezit? OSCam 1.00 unstable SVN build #4011 werkt bij mij, inclusief updaten van pakket en abonnement prima! Ik gebruik een simpele phoenix i'face op de seriele poort met een Canal Digitaal S3 kaart. In dat geval hoef je de Dreambox ook niet nog eens aan te laten staan.

Je kunt dan een server met TVSource gebruiken waarin elke source een eigen plugin map met ACamd draait.

Waar je wel rekening mee moet houden, is dat HD uitzending zich lastig over Wifi laten streamen!


Hoi IanPH,

heb al diverse topics (ook die van jou) gelezen over OSCam. Ik ben er zelfs al eens mee aan de slag gegaan, maar ik loop ieder keer stuk op kennisgebrek. Inmiddels op ik op de OSCam site alle bron bestanden gedownload en begint het een en ander duidelijk te worden. Ik heb trouwens een Smargo + reader.
Ik heb allen geen kennis van de diverse softcams die je naast de native OSCam softcam kunt laten draaien. Tot op heden is het me niet gelukt. Ik zit daarnaast nog met het probleem dat ik maar 1 CD kaart heb en als ik die uit de Dreambox haal, moet ik hem daarna weer heractiveren om beeld op de tv te krijgen. De vrouw is daar natuurlijk niet gecharmeerd van. Ik ga daarom eerst eens OSCam op de Dreambox aan de gang krijg. Als dat werkt, probeer ik de WHS met behulp van OSCam de keys bij de dreambox op te halen. Met uiteindelijk het doel alles op de WHS te hebben. Zo hoef ik me ook niet druk te maken dat ik iets op de WHS verkeerd doe waardoor ik het systeem opnieuw moet installeren.

Wat ik me verder nog afvraag; als ik de CD kaart nu uit en in de dreambox haal, moet ik dus de kaart heractiveren. Heb al alles geprobeerd (enigma reset, systeem reset, cam reset). Ga ik dat probleem ook krijgen als ik OSCam op de WHS draai en het systeem 's nachts in standy gaat?

Ik ben met name bang dat ik me kaart iedere keer moet heractiveren als me server 's nachts in slaapstand gaat.

Mediacenter: AMD Athlon 2 X2 240e, 2 Gb, TBS6980, Smargo +

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is het helemaal niet nodig om elke keer je kaart te heractiveren.

Ik heb nu eerst mijn kaart in de dreambox (dm7000) en draai daar cccam. Op mijn server draai ik oscam en deze heeft een client ingesteld staan voor cccam op de dreambox. Oscam geeft aan dat ie updates doorstuurt naar de kaart.

Lijkt mij, dat als je het op deze manier aan de praat hebt het redelijk simpel moet zijn om in oscam de cccam client te vervangen door de smargo reader.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil je toch newcs 1.65 niet onthouden.

 

Na 2jaar traag zappen via cccam heb ik oscam geprobeerd, dit heeft het kortstondig gedaan, na een upgrade nooit meer.

 

Daarna newcs geprobeerd beviel goed, zappen 1-2 sec. en gebruik altijd dezelfde versie.

 

Heb net drie installaties gedaan 2x W7,acamd, tvsource en wmc. 1xubuntu-vdr met sc-plugin.

 

In alle gevallen met newcs, alle binarys in 1 pakket, newcs.conf altijd hetzelfde, alleen smargopoort, user, passw en bij jou opzet (windows) wat meer users aanmaken(knippen plakken).

Eerder uren werk nu een paar minuten.

 

Tv source of vdr moeten die opzet aankunnen.

 

succes.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

OSCam 1.00 SVN Unstable build #4011 is de laatste versie die bij mij nog normaal de updates verwerkt. Alle latere versies verwerken de EMM's bij mij niet. De meeste geven een error en Unique Address EMM's worden genegeerd. Bij 4011 dus niet. Met deze versie heb ik dan ook na veel gedoe Penthouse HD werkend gekregen.

 

@Volture:

 

De combinatie van TVSource (virtuele tuner server voor Media Center) met ACamd (MDAPI Plugin met Newcamd, Radegast en CCCam protocol ondersteuning) welke praat met OSCam (multi protocol Card Sharing server) waaraan je officiele Canal Digitaal kaart is verbonden werkt zonder problemen. Bij gebruik van ACamd 0.6.2.0 icm OSCam #4011 worden alle updates netjes verwerkt en hoef je dus niet om de zoveel tijd de kaart even in de DM7000 te doen om te heractiveren!

 

Heractiveren is alleen nodig indien je de kaart zo lang niet in de ontvanger hebt gehad dat je te veel updates hebt gemist om de de kaart weer vanzelf actief te krijgen (en dat gebeurd echt niet in 1 nacht, meestal staat de datum op je kaart zo'n 2 maanden vooruit).

Ian

 

Setup: Huis vol HTPCs met DVBLink TVSource/NWP Server

(Skystar HD2 + TBS6981 -> DVBLink TVSource 3.2/NWP 3.2/ACamd 0.6.2.0 met OSCAM 1.00-un_svn b4011

)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satire
Ik wil je toch newcs 1.65 niet onthouden.

In alle gevallen met newcs, alle binarys in 1 pakket, newcs.conf altijd hetzelfde, alleen smargopoort, user, passw en bij jou opzet (windows) wat meer users aanmaken(knippen plakken).
Eerder uren werk nu een paar minuten.

Tv source of vdr moeten die opzet aankunnen.

succes.


Satire (en anderen),

vanavond ben ik in ieder geval al iets verder gekomen. Heb voor het gemak de TBS6980 in me mediacenter gezet, waarop ook TVSource draait. Heb NewCS naar mijn idee goed aan de praat en aan de logging (zie links) te zien praat acamd ook met newcs. Alleen krijg ik nu de volgende foutmelding:

Can't decrypt client msg, rejecting!

Is aan de logging en de bestanden te zien wat het probleem is?

Logfile
NewCS config
Acamd Clientcard config

Mediacenter: AMD Athlon 2 X2 240e, 2 Gb, TBS6980, Smargo +

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: IanPH

@Volture:

Bij gebruik van ACamd 0.6.2.0 icm OSCam #4011 worden alle updates netjes verwerkt en hoef je dus niet om de zoveel tijd de kaart even in de DM7000 te doen om te heractiveren!


Ik ga ook deze setup proberen. Als ik het goed begrijp hoef ik alleen Acamd config te voorzien van de juiste gebruikersgegevens. Ik laat wat weten zodra ik het wel of niet werkend heb. Bedankt voor de reactie.

Mediacenter: AMD Athlon 2 X2 240e, 2 Gb, TBS6980, Smargo +

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Lamko
Hij lijkt zo te zien newcs niet te accepteren kan een configprobleempje zijn in newcs. Je zou Oscam eens kunnen proberen kijken hoe het daar loopt.


OSCam heb ik deels aan de praat. Cygwin geinstalleerd en OSCam basis bestanden erin gezet. OSCam start op, maar erg gebeurt verder niks. Wat ik me afvraag: wat moet ik in de plugins map plaatsen, zodat DVBLink TVSource weet dat hij OSCam moet gebruiken als Softcam? Of moet ik met een andere Softcam werken? Zoja, hoe doe ik dat dan in combinatie met TVSource?

Mediacenter: AMD Athlon 2 X2 240e, 2 Gb, TBS6980, Smargo +

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Volture

Ik heb nog een Dreambox 7000, echter zou die eigenlijk het huis uit gaan. Maar ik wil de techniek wel eens proberen.
De DM7000s draait nu PLi Jade3 en als softcam heb ik Newcamd (2.30) gedownload via het menu. Naast CCcam is dat de enige softcam die bij mij werkt, zonder aan config files te gaan sleutelen. In het softcam settings menu staat nu ook een cardserver ("cardserver" genaamd) geselecteerd. Ik heb echter geen idee welke cardserver dat is en hoe ik het verder configureer.

Wat en waar stel ik in voor de cardserver in de dreambox?


Als je CCcam gebruikt dan kan je in je dreambox in je CCcam.cfg (config file) volgende regel toevoegen:

F: Volture wachtwoord 5 0 1 { }

In ACamd voeg je volgende toe:

cccamn:192.168.1.100:12000:1/0000/0000:Volture:wachtwoord

Die 192.168.1.100 zal bij jou anders zijn, dus dat moet je nog even aanpassen.

Dit lijkt mij de makkelijkste weg. En mocht je dit aan de praat krijgen dan kan je nog altijd gaan spelen met OScam en NewCS instellingen als je toch besluit om die dreambox weg te doen.

Zelf maak ik gebruik van dreambox 500+ omdat ik die eenmaal heb, sharen stabiel loopt en omdat mijn WHS vaak in slaapstand gaat (S3). Ik weet namelijk niet hoe stabiel NewCS en OScam zijn icm een SmartReader+ als server uit standby komt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...