Ga naar inhoud


Vervolg multimedia home project


Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: lujo
Origineel bericht van: Volture

Ik heb nog een Dreambox 7000, echter zou die eigenlijk het huis uit gaan. Maar ik wil de techniek wel eens proberen.
De DM7000s draait nu PLi Jade3 en als softcam heb ik Newcamd (2.30) gedownload via het menu. Naast CCcam is dat de enige softcam die bij mij werkt, zonder aan config files te gaan sleutelen. In het softcam settings menu staat nu ook een cardserver ("cardserver" genaamd) geselecteerd. Ik heb echter geen idee welke cardserver dat is en hoe ik het verder configureer.

Wat en waar stel ik in voor de cardserver in de dreambox?


Als je CCcam gebruikt dan kan je in je dreambox in je CCcam.cfg (config file) volgende regel toevoegen:

F: Volture wachtwoord 5 0 1 { }

In ACamd voeg je volgende toe:

cccamn:192.168.1.100:12000:1/0000/0000:Volture:wachtwoord

Die 192.168.1.100 zal bij jou anders zijn, dus dat moet je nog even aanpassen.

Dit lijkt mij de makkelijkste weg. En mocht je dit aan de praat krijgen dan kan je nog altijd gaan spelen met OScam en NewCS instellingen als je toch besluit om die dreambox weg te doen.

Zelf maak ik gebruik van dreambox 500+ omdat ik die eenmaal heb, sharen stabiel loopt en omdat mijn WHS vaak in slaapstand gaat (S3). Ik weet namelijk niet hoe stabiel NewCS en OScam zijn icm een SmartReader+ als server uit standby komt.


Bedankt voor de reactie. Heb zojuist alles 1 op 1 overgenomen, muv het ip adres. Dit is de logging van Acamd.

Wat gaat er nu nog mis? Het lijkt hierop stuk te lopen:
20:07:03.978: CCcamN 0: ECM [0643][0100/0000006A] not able to decode

Mediacenter: AMD Athlon 2 X2 240e, 2 Gb, TBS6980, Smargo +

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Volture
Origineel bericht van: Volture
Ik wil je toch newcs 1.65 niet onthouden.

Is aan de logging en de bestanden te zien wat het probleem is?

Logfile
NewCS config
Acamd Clientcard config


Hier nog de logging van Acamd....

Acamd logging


Dit probleem is eindelijk opgelost. Ik had de verkeerde DES-KEY gedefinieerd. In de NewCS config stond een key in decimaal, terwijl die in de Acamd config in Hexadecimaal stond.
---------------------------------------------------------------------------------------
Streep eronder. Dat werkt.


Nu aan de slag met OSCam

Mediacenter: AMD Athlon 2 X2 240e, 2 Gb, TBS6980, Smargo +

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Volture

Wat gaat er nu nog mis? Het lijkt hierop stuk te lopen:
20:07:03.978: CCcamN 0: ECM [0643][0100/0000006A] not able to decode


ACamd kan in ieder geval wel inloggen op je dreambox. Heb je je dreambox of cccam opnieuw opgestart nadat je die config file hebt aangepast?

Kan je met je dreambox wel gecodeerde zenders bekijken?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: lujo
Origineel bericht van: Volture

Wat gaat er nu nog mis? Het lijkt hierop stuk te lopen:
20:07:03.978: CCcamN 0: ECM [0643][0100/0000006A] not able to decode


ACamd kan in ieder geval wel inloggen op je dreambox. Heb je je dreambox of cccam opnieuw opgestart nadat je die config file hebt aangepast?

Kan je met je dreambox wel gecodeerde zenders bekijken?

Beide kan ik met een ja beantwoorden. Heb zelfs al Enigma herstart en een hele reset uitgevoerd. Zonder resultaat. Heb ook nog geprobeerd NewCS op de Dreambox aan de gang te krijgen met een soortgelijke config die ik in de server heb zitten. Ook dat wil niet van de grond af komen.

Mediacenter: AMD Athlon 2 X2 240e, 2 Gb, TBS6980, Smargo +

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan even niet bij de w-machine.

 

Uit het hoofd:

Jouw cardclient:

newcamd:127.0.0.1:15050:1/0100/ffff:card0int1:card0int1:0102030405060708090A0B0C0D0E

 

Aan het eind toevoegen :0000006A(ik dacht 6 nullen)

Newcs weet niet wat er doorgegeven moet worden.

 

ffff veranderen in ff00 of ffbb.

 

succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Volture
Beide kan ik met een ja beantwoorden. Heb zelfs al Enigma herstart en een hele reset uitgevoerd. Zonder resultaat. Heb ook nog geprobeerd NewCS op de Dreambox aan de gang te krijgen met een soortgelijke config die ik in de server heb zitten. Ook dat wil niet van de grond af komen.

Het zou in principe moeten werken. Zelf zie ik niet zo wat er mis zou kunnen gaan.
Enige wat ik nog zou kunnen zeggen is dat het misschien aan de firewall van je Windows machine ligt dat die ECM blokkeert waardoor ACamd niks ontvangt? Het zal wel niet maar firewall tijdelijk uitscahekel zou misschien kunnen helpen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zit te denken aan een ondersteuningsprobleem.

Pak eens een lekker oude versie van Cccam deze werkt hier met digitenne :

Uit sasc-ng log

cccam2: server version 2.1.3 build 3165 nodeid 31 51 d0 af 52 39 dd eb

 

Misschien heb je er wat aan smile

Mythbuntu 12.04

Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: lujo
Origineel bericht van: Volture
Beide kan ik met een ja beantwoorden. Heb zelfs al Enigma herstart en een hele reset uitgevoerd. Zonder resultaat. Heb ook nog geprobeerd NewCS op de Dreambox aan de gang te krijgen met een soortgelijke config die ik in de server heb zitten. Ook dat wil niet van de grond af komen.

Het zou in principe moeten werken. Zelf zie ik niet zo wat er mis zou kunnen gaan.
Enige wat ik nog zou kunnen zeggen is dat het misschien aan de firewall van je Windows machine ligt dat die ECM blokkeert waardoor ACamd niks ontvangt? Het zal wel niet maar firewall tijdelijk uitscahekel zou misschien kunnen helpen.


Firewall probleem is het ook niet. Die staat uit.

Origineel bericht van: lamco
ik zit te denken aan een ondersteuningsprobleem.
Pak eens een lekker oude versie van Cccam deze werkt hier met digitenne :
Uit sasc-ng log
cccam2: server version 2.1.3 build 3165 nodeid 31 51 d0 af 52 39 dd eb

Misschien heb je er wat aan


Ga ik vandaag eens proberen. De vrouw is niet thuis dus daar heb ik verder geen last van.

Heb trouwens nog een andere vraag. Ik kijk nu een week met gemengde gevoelens naar TV met de WMC/DVB-Link/Acamd/NewCS oplossing. Het valt me op dat het beeld veel blokkeriger is dan op de Dreambox. Je ziet ook heel goed de kleurovergangen en het beeld ijlt erg na. Wat kan hier de oorzaak van zijn? Is het de hardware die wellicht onder de maat is? Of moet ik andere codecs gebruiken? Heb gisteravond Elecard codecs geinstalleerd (trail). Ik zie geen verschil in beeld, maar ik vermoed ook dat de codec niet actief is. Ik zie namelijk het elecard logo niet in beeld, dat je wel zou moeten zien (als ik me goed herinner uit het verleden) bij een trail versie.

Mediacenter: AMD Athlon 2 X2 240e, 2 Gb, TBS6980, Smargo +

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...