Ga naar inhoud


Tuner beperkingen van HD satellietontvangers


Marc put

Aanbevolen berichten

Hey allen,

Ik overweeg binnenkort een nieuw toestel te kopen maar stuit toch op beperkingen van toestellen met 1 of 2 tuners.

Ik ben al een tijdje in het bezit van een DM800HD (met interne harde schijf) en ook nog eens een tweede DM7000 in de keuken. Mijn huisgenoten gebruiken eveneens naar alle tevredenheid de DM800HD. Zelfs zodanig dat hier bijna iedere avond 3 tot 4 timers gelijktijdig lopen. Doch doordat er gelijktijdig 3 tot 4 timers (TV Vlaanderen) lopen ben ik genoodzaakt om naar de SD kanalen over te schakelen wegens de transponder beperkingen op de HD kanalen. Maw ik kan het dan vergeten om naar HD kanalen te kijken omdat de zenders daar verdeeld liggen op twee transponders.

Als je weet dat ik ook kan kijken naar CanaalDigitaal dan heb ik getest dat de belangrijkste zenders van deze twee providers te samen verdeeld liggen over 4 transponders. Als ik het goed begrijp dan moet je een ontvanger hebben met 4 tuners om zonder beperkingen te kunnen kijken/opnemen. Volgens mij heeft alleen DM8000 deze mogelijkheid. Maar 1000 euro vind ik wel wat veel om zonder beperkingen te kunnen kijken/opnemen. Een tweede optie zou zijn om twee twin-tuner ontvangers te kopen. Als derde optie kan ik ook nog mijn huisgenoten eruit gooien …… blush..

Als je weet dat de SD kanalen er stilaan maar zeker uitgaan vraag ik mij af wat jullie hiervan vinden en hoe jullie dit in de toekomst gaan opvangen ?

Marc

 

DM800PVR - met OpenPLI.

Vu+Duo2 - met OpenPLI

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als je meer dan drie of vier dingen per avond op diverse zenders wilt opnemen zul je dat toch in je eigen installatie moeten oplossen. Je kunt moeilijk eisen dat de zenders die bij jou thuis populair zijn allemaal op één en dezelfde frequentie worden uitgezonden. Iemand anders heeft zo weer andere voorkeurzenders.

Een oplossing is dan meerdere ontvangers en een aangepaste schotelopstelling met quattro-lnb's. Of je moet eens nadenken over de DB8000 waar je vier tuners in kwijt kunt.

2x Vu+ Zero (S), 1x Vu+ Uno 4k (C)

2x Vu+ Duo 4k. 28E/23E/19E/13E/Ziggo

1x DB 7020 (C).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...