Ga naar inhoud


[ET9000] Xtrend netwerk - PC benaderen vanuit de ontvanger


xaver

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik ben een leek wat forums betreft en ik hoop dat dit de juiste manier is om een vraag te stellen. Ik heb een Xtrend ET9000 en heb deze in een netwerk gelegd met mijn PC. Ik kan deze ontvanger terugvinden in mijn PC, bestanden openen en kijken. Echter omgekeerd zie ik de PC niet op mijn ontvanger, nochtans staan de mappen open op mijn PC. Kan er iemand mij verder helpen aub ?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Er zit nog een bug in de netwerk browser in combinatie met deze ontvanger. Wellicht kun je in de linux shell handmatig mounts gaan toevoegen naar je pc via samba. Hoe je dat doet kan ik niet zo direct zeggen, maar even googlen zou wel helpen.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor de uitleg, voor mij iets te moeilijk, ik vermoed dat dit zal verholpen worden met een update, ik wacht hierop .... ik heb nog een paar vraagjes ivm de afstandbediening, deze moet normaal ook werken voor TV en DVD, beide zijn van mij Pioneer en de codes staan in de handleiding, toch werken deze niet - de P-toets (om te zappen) verspringt van zenderlijsten in plaats van zenders - zijn dit ook gekende problemen en zijn er oplossingen voor ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is standaard gedrag voor een dreambox ab. Je kunt wel zappen met links en rechts. Ik heb zelf een harmony en dan kun je de knoppen zo programmeren als je zelf wilt. De knoppen zijn overigens wel aan te passen via de shell.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...