Ga naar inhoud


Vervangen Rebox decoder


CronoS

Aanbevolen berichten

Ik gebruik al een geruime tijd de Rebox RE9000 decoder. Alleen heb ik sinds afgelopen jaar zowel een TVV als een Canal Digitaal kaart in gebruik genomen voor mijn RE9000. Eerlijk gezegd werkt deze combinatie gewoon niet goed in mijn RE9000.

Ook heb ik niet het gevoel dat het binnenkort wel goed gaat komen, anders zou ik wel wachten op een software update.

 

Door dit probleem ben ik me aan het orienteren om de RE9000 te vervangen voor een andere decoder. Ik heb daarnaast ook een RE8000. Ik heb met deze decoder vooralsnog weinig problemen, omdat ik hier maar 1 kaart gebruik smile De bedoeling is om deze nog even aan te houden en alleen de RE9000 te vervangen..

 

Nu zit ik zelf te kijken naar de Clark tech 9000, Dreambox 8000 of de VU+ Duo.. smile

 

Ik ben een gewone gebruiker, maar wat ik belangrijk vind:

- Zowel de Canal Digitaal kaart als een TV Vlaanderen kaart moeten probleemloos tegelijk gebruikt worden via de interne kaartlezer, liefst geen CI modules want ik heb er maar 1 smile. Daarbij een juiste werking van de zenders die hier op aangeboden worden.

- Twin HD Tuner

- PVR & Timeshift moeten naar behoren werken, dus geen foute opnames en het spoelen moet OK gaan. Een beetje de basis functies van een PVR, daarbij heb ik ook liefst dat de opnames ongecodeerd opgenomen worden.

- Het moet wel een beetje "vriendinproof" zijn smile Dus nederlandse menu's en een beetje een logische indeling zodat ze ook makkelijk een opname kan maken en terugvinden

- Ik gebruik een SmartWi, dus deze zou goed hiermee moeten werken.

- Deep Sleep of iets soortgelijk moet mogelijk zijn (kader van stroomgebruik)

- Goed werkende EPG en Now/Next

- weinig tot geen vastlopers, dus stabiel.

 

Dit is voor mij de basis en de rest heeft geen topprioriteit maar is uiteraard wel mooi meegenomen smile....

 

Ik hoor dus liever goede of slechte ervaringen van mede forum genoten, dan een leuk verhaal van een verkoper smile Vandaar dat ik mijn vraag hier even post.

Ik verwacht ook niet dat er een perfecte decoder is, maar het belangrijkst voor me is dat het gebruik van de dubbele kaart goed werkt, anders hoef ik namelijk niets te vervangen smile De prijs van een decoder is voor mij minder belangrijk dan de stabiliteit smile

 

Ik hoor het graag smile

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites


De ET 9000 kan dit allemaal en is zeer stabiel.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: cheapwatcher
De ET 9000 kan dit allemaal en is zeer stabiel.

Maar weet je ook zeker dat deze goed werkt met een TVV en CD kaart?

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf maar 1 kaart, maar heb her en der gelezen dat dit geen probleem moet zijn.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: cheapwatcher
Ik heb zelf maar 1 kaart, maar heb her en der gelezen dat dit geen probleem moet zijn.

Ik ben niet helemaal op de hoogte, maar draai je dan de OpenPLI firmware of eentje van een ander type?

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Open pli 2.0 beta. Die hebben een speciale image voor de ET 9000. Wordt dagelijks bijgewerkt en steeds voorzien van de laatste drivers.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: cheapwatcher
Open pli 2.0 beta. Die hebben een speciale image voor de ET 9000. Wordt dagelijks bijgewerkt en steeds voorzien van de laatste drivers.

Ik ben wel benieuwd geworden naar deze doos, ik zou het eens moeten proberen met de TVV & CD kaart smile Ook ben ik wel benieuwd hoe de menu's eruit zien, aangezien hij nog wel vrouwvriendelijk moet zijn en het oog wilt ook wat smile Ik moet altijd zeggen dat de Rebox menu's er altijd zeer netjes uitzien en ook simpel in gebruik zijn.

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt zelf je skin kiezen. En de menu's zijn beter dan de rebox. Geen spelfouten en duidelijke teksten.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: cheapwatcher
Je kunt zelf je skin kiezen. En de menu's zijn beter dan de rebox. Geen spelfouten en duidelijke teksten.

Ik zit een beetje rond te kijken op google hoe het e.e.a eruit ziet, maar ik neem aan dat de gehele interface op NL gezet kan worden? Is het trouwens ook bekend (misschien heb je het ergens gelezen) wanneer de PLI 2.0 een final versie wordt? De VU+ Duo is denk ik redelijk moeilijk leverbaar, de Clarke Tech eigenlijk niet en dan kan het een mooi alternatief zijn voor een Dreambox..

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, er zitten allerlei talen in. Nu is er nog een beta versie voor de ET9000, maar die is heel stabiel. Stabieler dan een final van Rebox cool

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: cheapwatcher
Ja, er zitten allerlei talen in. Nu is er nog een beta versie voor de ET9000, maar die is heel stabiel. Stabieler dan een final van Rebox cool

Het klinkt toch wel erg goed ja moet ik zeggen smile

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een Topfield 7710,met de twee kaarten gaat het zappen tergend langzaam. Ik heb het opgegeven en er een tweede ontvanger bijgeplaatst voor het Nederlandse kaartje.Ik kan wel gemakkelijk een coax bijtrekken dit was geen probleem.Ik zou alleen maar geloven als ik het zie werken met twee kaarten,vijf seconden zaptijd duurt een eeuwigheid. Voor de topfield zal er wel geen update meer komen maar een type die het wel kan (in de praktijk) interresseerd mij zeker ook. Op het forum heb ik ooit gelezen dat het iets te maken heeft met het feit dat de twee kaarten dezelfde zenders decoderen nml ned 1-2-3.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: henk@antwerpen
Op het forum heb ik ooit gelezen dat het iets te maken heeft met het feit dat de twee kaarten dezelfde zenders decoderen nml ned 1-2-3.


Dat kun je met CCcam prima instellen.

DM 500+

DM 800 HD PVR

DM 7000-S (voorheen)

Visiosat Bisat G4 Quadro (Hotbird, Astra 1/2/3) + 4x ALPS twin LNB

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Dreamer AB

Dat kun je met CCcam prima instellen.

En als je het niet handmatig insteld, maar automatisch (in zoverre dit kan) werkt het dan ook goed?

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: CronoS
Origineel bericht van: Dreamer AB

Dat kun je met CCcam prima instellen.

En als je het niet handmatig insteld, maar automatisch (in zoverre dit kan) werkt het dan ook goed?


CCcam zal gewoon de eerste kaart waarop de zender te decoderen valt gebruiken. Dus ook automatisch zal dit goed werken (ik heb geen TVV, dus misschien kan iemand anders dit beamen). Maar het is altijd prettig om te weten dat mocht er wel een kaartconfict op wat voor manier optreden, dit allemaal prima is af te regelen met CCcam.

DM 500+

DM 800 HD PVR

DM 7000-S (voorheen)

Visiosat Bisat G4 Quadro (Hotbird, Astra 1/2/3) + 4x ALPS twin LNB

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...