Ga naar inhoud


Worden sat positie's opgeslagen in de rotor?


waterpas

Aanbevolen berichten

De aanhef verraadt het al, ik vraag me af waar de satelliet positie's worden opgeslagen. In de tuner of in de rotor, bij een vriend wordt na enige tijd, enkel de nul positie, dus de lokale lengte onthouden. Het afstellen kan dan weer opnieuw beginnen. Hij draait zelfs voorbij de ingestelde oostlimiet. Ervarings deskundigen?

bvd, waterpas

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Tha Great Mac

Ervaringsdeskundig ben ik niet, echter de posities worden door de ontvanger middels bv. USALS protocol doorgestuurd aan de rotor. Hieruit kun je concluderen dat de rotor geen weet heeft van posities en dat die dus in de ontvanger zijn opgeslagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reactie, ik heb de ontvanger nu op mijn lokatie staan en daar doet ie het vooralsnog naadloos. We gebruiken inderdaad USALS, maar een tijdje laten proefdraaien.

waterpas

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat hier om een Edision Argus Mini 2in1, de lokatie's liggen maar zo weinig uit elkaar dat ik m'n eigen geo-positie niet eens hoef aan te passen. Er zit wel "aangepaste" firmware in. Dat is om de kaartlezers te kunnen gebruiken. De rotor draait, maar all of a sudden wordt dat ontregeld. Maar ik zeg er meteen bij, dat is hier dus nog niet gebeurd.

waterpas

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...