Ga naar inhoud


[Icord] Geen ontvangst Canaal Digitaal


satbeet

Aanbevolen berichten

Sinds kort hebben wij een iCord. We hebben en Canal+ smartcard en een abonnement voor Ned 1,2,3 + commerciële. Bij aanvang werkte de receiver goed, met de aantekening dat het schakelen tussen de kanalen naar onze beleving erg traag was en altijd gepaard ging met de melding "kanaal niet beschikbaar of gecodeerd". Even later kwam het beeld (eerder hadden wij een Philips DSX 7072 die moeiteloos schakelde). Vorige week namen wij iets op op de HD wat we enige dagen later wilden bekijken. Het "systeem" vroeg of wij wilden decoderen en wij kozen voor "ja". Sindsdien kunnen wij de zenders van Canal+ niet meer ontvangen. We hebben via de site van CanalDigitaal al geprobeerd de Smartcard te heractiveren, ook hebben we met hulp uit "Duitsland" de fabrieksinstellingen weer in ere hersteld, maar tot nu toe zonder het gewenste resultaat.

 

Wie kan in Donald Duck-taal uitleggen wat wij moeten doen om onze Nederlandse zenders weer terug te krijgen??

 

Alvast bedankt

Jos van Kampen

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Welkom op dit forum.

 

Wat geeft het CI menu aan, ziet de ontvanger nog wel je ci-module en de kaart?

 

Je kaart zit toch wel op de juiste manier in je kaartlezer?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat denk ik wel, want als ik een zender kies, wordt onderin het beeld wel weergegeven welke zender het is en welk programma er loopt. Hierna komt het schermpje met de melding gecodeerd of niet beschikbaar. En we ontvangen wel BVN en ander free to air programma's.

 

Ook kunnen we in de menu's terugvinden hoe lang het abonnement nog geldig is.

 

Eerst deden we de CI module in het bovenste slot, maar dan kwam er niets. In het onderste slot heeft het dus een tijdje gewerkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de kaart staat:

Voorkant:

CI Module, manufactured under Mediaguard licence, gecertificeerd voor CanaDigitaal, TélSAT, TV Vlaanderen.

Achterkant:

Veel nummers en algemene info + this officially licenced module with smartcard gives access to encrypted DVB/MPEG2 services, Technology by SMAR(vaag teken)DTV, DVB number 4946, manufactured in Malaysia

 

Het etiket op de module is zwart, de tekst is in rood en licht grijs en rechts onderin is een deel van de wereldbol zichtbaar. Verder staat er niet echt een merknaam oid op.

 

Smartcard type

Op de site van CanalDigitaal bij heractiveren is het het eerste type in de rij van 7

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijk mij niet aan de module te zitten ,wat je nooit met zekerheid kan zegen natuurlijk.

Deze problemen zijn al een paar jaar bekent, met deze ontvanger

Wat is de software versie die nu op ontvanger staat ,misschien kun je die nog vernieuwen.

En probeer dit ook nog even, trek de steker er uit van de ontvanger, en wacht even en

doe hem er dan weer in.

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De combinatie Canaal Digitaal CI module en de I-Cord is niet optimaal.

 

In deze ontvanger werkt de Aston CI beter en zapt sneller.

 

Het is moeilijk te beoordelen, waarom je programma's niet gedecodeerd worden.

 

Allereerst zal je moeten kijken of je kaart wel is vrijgeschakeld, en of je ontvanger de kaartupdates krijgt.

 

Ga eens met je kaart en CD module naar je leverancier en kijk of je kaart en module werken.

 

In Duitsland is de I-Cord geschikt gemaakt voor CI+ modulen, welke gebruikt worden door de duitse commerciëele zenders.

 

In Nederland gebruiken we de gewone CI standaard.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag heb ik geprobeerd een update binnen te halen. Dat proces duurde echter zo lang dat ik mijn geduld verloor. Misschien iets voor morgen overdag om uit te proberen.

 

De huidige softwareversie is 2.05.001 (02.05.01.00) firmwareversie 3.03.013

 

Hoe kan ik zien of een kaart is vrijgeschakeld?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...