Ga naar inhoud


Tekst pagina scannen en dan bewerken


pillie

Aanbevolen berichten


De techniek die je bedoeld heet OCR.

 

Kijk eens wat voor software er op de CD van de printer meegeleverd is. Meestal zit er wel een OCR programmatje bij. Anderes even googlen op OCR en er moet vast wat te vinden zijn.

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een beetje merk scanner hebt gekocht heb je er waarschijnlijk wel OCR software bijgekregen.

 

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kom er nog even op terug want ik kan nu de documenten inscannen als PDF maar ik wil de tekst bewerken en ik heb al een paar proggies gebruikt die niet werken of je moet ze kopen.

 

Dan staat er eerst dat het gratis is en als je dan wilt bewerken dan moet je ineens wel schuiven.

 

Dus als iemand een suggestie heeft dan is die van harte welkom.

Marantz SR7008,Pioneer PDP5090,ET-10000,Monitor Audio RS8 en subwoofer GSW12 en Antec Fusion Remote

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu de PDF geconverteerd naar Word maar ik kan in Word de tekst niet bewerken want het is alsof het een afbeelding in Word is,ik dacht dat ik in Word gewoon hele alinea's kon bewerken met tekst.

Marantz SR7008,Pioneer PDP5090,ET-10000,Monitor Audio RS8 en subwoofer GSW12 en Antec Fusion Remote

Link naar reactie
Delen op andere sites

Scan nou gewoon naar een gif plaatje en gebruik geschikte OCR software. En ja, de betere varianten moet je gewoon kopen.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

OCR staat voor Optical Character Regognition. Oftewel - het omzetten van een karakter plaatje naar de code van het karakter zelf. Dat is geen triviale klus voor een computer.

 

Het resultaat is vaak afhankelijk van gebruikte font en kwaliteit van de jpg (foto/scan). Het resultaat is ook nooit 100% goed - de letters I, l of het cijfer 1 worden vaak verwisseld.

 

Als je dit heel veel of vaak moet doen kan ik je Omnipage PRO aanbevelen. Ik heb ooit een compleet boek (300 pagina's) in een uur gescand naar tekst.

 

Op dit moment heb ik het niet meer geinstalleerd staan, anders had je mij die jpg even kunnen mailen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overigens, een interessant weetje:

 

Bij PDF kun je te maken hebben met tekst (die kun je selecteren met je muis) of met een plaatje (kun je niet selecteren.).

 

Het kan ook een mix vorm zijn: dan kijk je naar een plaatje (b.v. een foto of scan van een formulier), maar er 'achter' zit de tekst. Dan kun je nog steeds met de muis een tekst selecteren, ondanks dat je naar een plaatje zit te kijken.

 

Dit geeft veel verwarring.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: joopv
Bij PDF kun je te maken hebben met tekst (die kun je selecteren met je muis)

Behalve als Kopieren Toestaan is uitgeschakeld, dan kun je d'r niks mee.

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...