Ga naar inhoud


Welke ontvanger voor slaapkamer?


Tuneboy

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb voor de moment een VU+ DUO voor in de woonkamer waar ik heel tevreden over ben. Ben nu op zoek naar een ontvanger voor op de slaapkamer. Deze zou moeten aan de volgende regels voldoen.

 

1) Moet kunnen connecten naar mijn cccam server ( VU+ DUO om intern mijn TVV kaart te delen)

2) Moet kunnen opnemen naar mijn NAS Synology server (via nfs mount) die de VU+ DUO trouwens ook gebruikt als opname. Zoadat ik mijn opnames kan delen met beide ontvangers

 

Ik heb genoeg aan een single tuner.

 

Zijn er niet dreambox/vu+ ontvangers die dit kunnen?

 

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Tuneboy
Hallo,

Ik heb voor de moment een VU+ DUO voor in de woonkamer waar ik heel tevreden over ben. Ben nu op zoek naar een ontvanger voor op de slaapkamer. Deze zou moeten aan de volgende regels voldoen.

1) Moet kunnen connecten naar mijn cccam server ( VU+ DUO om intern mijn TVV kaart te delen)
2) Moet kunnen opnemen naar mijn NAS Synology server (via nfs mount) die de VU+ DUO trouwens ook gebruikt als opname. Zoadat ik mijn opnames kan delen met beide ontvangers

Ik heb genoeg aan een single tuner.

Zijn er niet dreambox/vu+ ontvangers die dit kunnen?

Alvast bedankt


Je vertelt er niet bij of dit een HD ontvanger moet zijn.

Zoniet, tik dan een Dreambox 500+ op de kop (onder de 70 euro 2e hands).

Zowel, dan bijvoorbeeld een VU+ SOLO of Dreambox 500 HD. Alleen voor dat geld zou ik persoonlijk weer voor een CT9000 gaan.

Edit: Sorry, ik las dat je op zoek was naar dreambox/vu+, maar je vraagt juist of er ontvangers zijn anders dan die... nou de genoemde ET9000 bijvoorbeeld wink Ik weet geen goedkopere ontvangers waarmee je de opnames kunt delen, dus ik zou voor een Enigma(2) ontvanger gaan.

DM 500+

DM 800 HD PVR

DM 7000-S (voorheen)

Visiosat Bisat G4 Quadro (Hotbird, Astra 1/2/3) + 4x ALPS twin LNB

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een twin tuner op de slaapkamer, is toch wel makkelijk hoor, je kunt niet genoeg opname capaciteit hebben.

 

In de woonkamer de DM8000

in de slaapkamer de VU+Duo

beide verbonden aan de Synology en de interne disk in de VU.

 

Voor mij de meest optimale situatie maar ik neem dan ook vrijwel alles wat ik wil kijken op om het op een door mij gekozen tijdstip terug te zien en vooral zonder reclames.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb echt meer capaciteit nodig. Zo neem ik vrijwel dagelijks langs de lijn en pauw en witteman op om later te kijken en luisteren via de IPOD, er zijn dagen dat ik op de 3 PO zenders tegelijk aan het opnemen ben en daarnaast nog op bijvoorbeeld Net5 en een radiozender.

 

Media is mijn hobby hé!

 

Maar op dit moment zit het wel goed met twee dvb-s2 en twee dvb-t tuners in de DM8000 en nog eens twee dvb-s tuners in de VU.

 

Vooral ook omdat ik steeds meer gebruik maak van de beta uitzending gemist die razendsnel kan downloaden met GemistDownloader applicatie, dan even omzetten met een convertor en klaar voor gebruik in de IPOD.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even als toelichting: ik ben een liefhebber van series zoals House MD, Scifi series, 24, ER, Grey, Private Practice, Medium, The Good Wife, Dexter enzovoort.

 

Die series zitten voor het merendeel bij de commerciëlen maar zitten zoveel reclame blokken tussen dat ik die per definitie opneem.

 

Maar op dit moment is zelfs dat niet goed want ze zitten enorm te kloten met uitzendschema's, dan beginnen weer ineens te herhalen dan weer midden in een seizoen. Minachting van de kijker is dat.

 

Daarom kijk ik nu meestal direct na de release in de VS en dat bevalt uitstekend. Die series zijn na de release enorm snel binnen te halen, subs een weekje later en klaar is kees.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...