Ga naar inhoud


[ET9000] dream ab op et9000?


Cobus R

Aanbevolen berichten

Is het mogelijk om de dream ab te kunnen gebruiken voor de et9000 het enigste wat mij tegenhoud om die te kopen is de ab omdat ik erg gehecht ben aan de ab van de dream vraag ik mij dus af of dat mogelijk is zo ja koop ik er morgen eentje.

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 76
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hai,

 

heb sinds dit weekend ook een et9000 en dit kan. Ik heb zelf ook een dm8000 en kan hier de afstandsbediening van gebruiken op de et.

Dit gaat door middel van een plugin daar kan je je afstandsbediening kiezen, hij onthoudt dit ook dus na een herstart doet de dm8000 ab het nog steeds prima op de et.

 

Met groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai,

 

Er stonden net 2 postings hier maar nu zijn ze weg?

 

Maar om toch even antwoord te geven op de 2 vragen die er stonden:

 

De plugin heet multiRC en is de website van de fabrikant te vinden en ik neem aan ook in de gangbare images (laatste is speculatief)

 

En vraag 2, ik weet niet of het wel of niet op de vu werkt de plugin praat tegen een kernel driver dus is specifiek voor de et9000

 

Met groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien is dat een andere plugin dan die van de fabrikant van de ET9000. Ik weet het niet want ik gebruik een Logitech Harmony afstandsbediening. Maar hier staat die MultiRC op de website van de fabrikant van de ET9000: http://et-view.com/download/image_makers/Plugins_test/MultiRC/

 

Mensen met een ET9000 en een Dreambox afstandsbediening kunnen het proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: wian
Jammer, werkt niet. Heb ook "3" en "6" geprobeerd, maar hij reageert niet op de dreambox afstandsbediening.


Werkt goed met de standaard DM AB, het beste is als je de plugin gebruikt dan weet je zeker dat je de juiste commando stuurt.
Anders moet je via telnet de volgende regel intype

echo 4 > /proc/stb/ir/rc/type
om controleren
cat /proc/stb/ir/rc/type

4= DMM
5= ET9000 AB

Mut@nt HD51 4K twin DVB-C with Ziggo CIplus

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog een keer geprobeerd en gecontroleerd met cat, maar hier geen succes. Heb een standaard grote zilveren afstandsbediening, volgens mij oorspronkelijk van een dm7025.

 

Ah, heb het al gevonden. Heb hier twee dreambox afstandsbedieningen, een ervan heeft een extra rijtje zwarte knopjes voor play, spoelen etc. Degene met de extra knopjes doet het niet, de andere wel.

 

Deze doet het niet:

 

DO_DM_8000_small.jpg

hobby4all

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...