Ga naar inhoud


[ET9000] dream ab op et9000?


Cobus R

Aanbevolen berichten


  • Reacties 76
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Beide oplossingen geprobeerd , zowel in bootmisc.sh file als in de RCs file. ( met directory pad natuurlijk )

Na rebooten de setting helaas weg.

 

Kan wel met telnet de setting aanpassen en controleren met de commando's eerder in dit topic.

 

zal ook nog even de setting van Simcat proberen.

aangepast door Beeper
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Helaas niet gelukt, heb de benodigde entries bij beide files geprobeerd, geen oplossing. De setting valt na iedere reboot terug op de standaard setting ( 7 )

Wachten op de vervangende AB is noodzakelijk.

Ben uitgeweken naar het niet uitzetten van de ontvanger, moest daarvoor de CEC plugin aanpassen anders ging de ontvanger met de TV in standby.

Weet dus eigenlijk nog niet waarom het bij mij niet wil werken.

 

Maar toch bedankt voor de tip.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de rc file weet ik zeket dat het voor de 100% werkt zolang je maar niet update en deze file wordt overschreven na een herstart (reboot) werkt het gewoon weer hoor hier mijn file als bijlage

 

Deze in de map etc/default/

rcS.rar

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ben er achter gekomen dat de setting in principe wel werkt, maar niet na een (gedeeltelijke?) crash van enigma, dan heb ik geen volledige boot.

Elke keer zien we dan het Pli opstartscherm, waarbij mijn conclusie was de ontvanger is opnieuw opgestart. Dat blijkt dus fout.

Reboot de box volledig dan werkt het wel, leg dat maar eens uit aan je oudjes.

 

Inmiddels de orginele AB weer beschikbaar dus opgelost :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

In filemodus oftewel bestandsmodus, werken de knoppen play, pause, stop rewind enz. wel of niet?

Kunnen jullie er ook bijzetten of je toevallig een DM8000 remote gebruikt?...(deze heeft nl. de extra knoppen)

aangepast door korsan

H9.Twin  :::  H9.2H :::  H9.S ::: HD1265 ::: H2H :::::::::: WaveFrontier T90: 1W, 3, 7, 13, 16, 19, 23, 28, 42E ::::::::::

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt met de 8000 remote (extra rij knoppen) kun je de file modus wel goed gebruiken. Is me met de oudere 7000 afstandsbediening niet gelukt.

 

@ Cobus, ik heb ook zo'n kloemel clone afstandsbediening, lijkt 100% echt en origineel, ook TV modus werkt, maar je moet zo hard op die knoppen drukken in vergelijking met de heerlijke oude zilveren afstandsbediening.

 

M_Z

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mijn ouders zoek ik een hele Simpele remote.

 

Ze willen alleen "Zender up/down" Volume Up/Down, en de nummering + Mute/Aan/uit.

 

Heb nu de ET6000, maar ik zat te denken aan een DM800HD SE remote. Die werkt toch wel bij de ET?

Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hoor moet je ff

 

echo "6" > /proc/stb/ir/rc/type

 

dit invoeren met telnet en eventueel in de map et/default/rcS onderaan toevoegen

 

op die regel hierboven moet je als je een gewone dream ab gebruik effe 4 ipv 6 van maken maak je gebruik van de 8000 ab van dream gebruik dan de 6 zoals ik heb.

 

Koop dan op een_of_andere_veiling_site een clone voor nog geen 15 euro heb je die daar en werken perfect.

aangepast door Cobus R

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

ik heb recentelijk een ET 9000 gekocht op zich een goede ontvanger maar de AB is zoals ik reviews heb gelezen niet het beste AB.

 

Beetje goedkoop voelt het aan . box draait op openPLI 2.1 laatste versie en sinds gisteren reageert de AB niet meer na twee weken alleen via het frontknoppen

 

zijn er meer mensen die last van hebben. ik heb inmiddels de AB getest via een foto camera of de IR op licht en dat doet die wel maar niet op alle knoppen .?? het schakelen tussen inputs wekt niet ook de off knop werkt .....retour sturen naar de leverancier ?

om toch nog de box te gebruiken in het weekend heb ik de AB van mijn DM 800SE inmiddels aan de praat gekregen icm Et 9000 . bedankt mensen voor de instucties hier in deze topic ,werkt als een trein.

 

het enige waar ik nu mee zit is dat de DM en de ET 9000 beide reageren op comanndo's die de AB geeft

 

want zij staan naast elkaar ....

 

heeft iemand daar een oplossing voor .ik heb geen zin om konstant een stuk karton te gebruiken om deze voor de box te zetten

 

voorkeur is het gebruik de AB van de DM en niet het gebruik van de AB van bv logitech.

aangepast door papamikie

[Rebox RE4200 HD ][Amiko Alien 8900][Dreambox DM 600S][Trend ET 9000 ]

[Technisat-Multyantenne 45 cm Tripplesat]

[Humax 5050C 1 x WD 1TB ]

[Dreambox 800SE Cable][Azbox Premuim HD 2xCable 1 WD TB Green]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...