Ga naar inhoud


Dreambox dm 800 hd icm een vbox


Gast Jax

Aanbevolen berichten

Hey allemaal,

 

Ik wil vanavond een DreamBox gaan installeren bij mijn ouders. Die hebben een schotel met een oude arm motor. Deze motor heeft een aantal stroomkabeltjes die aangesloten zijn op een positioner (vbox). Deze positioner heeft een afstandsbediening waar al 3 verschillende satelite op ingesteld zijn (astra 19 graden, hotbird, badr/arabsat). Nu moeten mijn ouders elke keer zappen met de afstandsbediening van de DreamBox, maar ook met de afstandsbediening van de positioner om van satelite te veranderen.

 

Nu wil ik de oude DreamBox dm 7000 vervangen met de DreamBox dm 800 hd. Ik vraag me af hoe ik bovenstaande situatie kan naspelen met de DreamBox dm 800 hd. Ze zijn nu dat zappen met 2 afstandsbedieningen zo gewend dat ik het wil behouden. Is het gewoon puur de oudere ontvanger weghalen en de nieuwe daarvoor in plaats zetten. En dan naar de tuner instellingen en kiezen voor A/B/C en dan de 3 satelite selecteren. Of moet ik wat anders doen?

 

ps. ik wil dus bovenstaande ouderwetse situatie behouden dat je 2 afstandsbedieningen moet gebruiken moch ik willen wisselen van sattelite.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja, het kan wel zo.

 

Satelietconfiguratie: Ge-avanceerd

 

Je bent even bezig, maar voor elke sateliet een LNB benoemen met diseqc 1.2 en die positie op laten zoeken en vast gaan leggen.

Dus bijv. : LNB 1 = astra 19.2 : diseqc 1.2 en vast gaan leggen.

Dus ook LNB 1 koppelen aan astra 19.2 in dat menu.

Voor de volgende sateliet:

LNB 2 = astra 23,5 : diseqc 1.2 en die positie opzoeken en vast gaan leggen ( saven ).

 

Zo moet je dan alles bij langs.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bete Jax,het is ook mogelijk bijv. met een Aston Box DS100,hierbij worden de verschillende sat pos.in je sat reciever via het Diseqc (antennne instalatie) menu progameerd worden en door de Aston box naar je Actator (Motor)gestuurd worden,voordeel je hebt dan alles automaties en je hoeft niet meer met 2 afst.bedieningen te werken.Echter je moet wel eerst alle gewenste sat pos.handmatig zoeken en inprogameren. Hoe minder afstand bedieningen hoe makkelijker het word.Beter 1 ab.in de hand dan 10 op de tafel,effe zoeken,welke was het nou ook al weer?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...