Ga naar inhoud


(HD)recorder compatibel met TV Vlaanderen


Gast mats

Aanbevolen berichten

Al enkele jaren ben ik een tevreden gebruiker van TV Vlaanderen. (En heb op dit forum al heel wat nuttige info gevonden) Ik heb een schotel 80 cm, een dual lmb (astra 19.2 + hotbird) De kanalen op de hotbird vind ik niet meteen een meerwaarde.

 

Momenteel ben ik de aankoop van een sat recorder aan het overwegen. Een HD recorder hoeft voor mij niet per se. Maar aangezien over enkele jaren het meeste wel hd zal zijn, is het misschien niet beter om nu al meteen de stap naar hd te maken?

 

Dus ik veronderstel dat ik een nieuwe decoder (liefst met ingebouwde hard disk, of mogelijkheid op aansluiten van een (externe) harde schijf) en een nieuwe dual lmb (astra 19.2 en astra 23.5) nodig heb.

De nieuwe dual lmb (astra19.2+astrahd) zal op dezelfde schotel in de plaats komen van de oude dual lmb (astra+hotb.)

Ik veronderstel dat het afstellen van disecq enz hetzelfde blijft als nu met mijn astra+hotbird lmb?

 

 

Naar recorder lijkt me de gemakkelijkste (maar waarschijnlijk niet de goedkoopste weg) de aankoop van een pack via TV Vlaanderen. Maar ik heb ondertussen wel begrepen dat er wel betere recorders op de markt zijn die voor tv vlaanderen kunnen worden gebruikt.

 

Na heel wat surfen heb ik gemerkt dat de upt en usb poort van de officiële recorder van tv vl. zijn uitgeschakeld. Klopt dit? Ik zou graag mijn opgenomen programmas kunnen overzetten op een usb stick of harde schijf om deze op een ander moment op bv een laptop te bekijken. Of nog gemakkelijker, dat de opgenomen films/programmas via netwerk (kan dit ook draadloos??) beschikbaar zijn.

Is de hd recorder van tv vlaanderen ook te verkrijgen waar deze functie wel mogelijk is?

 

Dus hierbij nu de vraag. Wie kan er een of meerdere recorders aanbevelen die compatibel zijn met TV Vlaanderen? (En waar ik een usb stick op kan aansluiten, of de opgenomen programmas in netwerk op een laptop kan zien)

 

Ik heb een dreambox overwogen, maar als ik hoor hoeveel tijd het programmeren in beslag neemt... Ik zoek een gebruiksvriendelijke en kant en klare oplossing

 

Alvast bedankt voor een replay...

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: mats
Ik heb een dreambox overwogen, maar als ik hoor hoeveel tijd het programmeren in beslag neemt...

Wat moet er dan geprogrammeerd worden? confused

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: vGnp
Origineel bericht van: mats
Ik heb een dreambox overwogen, maar als ik hoor hoeveel tijd het programmeren in beslag neemt...

Wat moet er dan geprogrammeerd worden? confused

vGnp

Dus als ik een dreambox koop, dien ik enkel de kanalen in te laden, en voor de rest zou deze aan mijn eisen voldoen?
Ik dacht dat je daar alles zelf aan moest aanpassen enz...
Welk model lijkt u een betaalbaar instapmodel?
Alvast bedankt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: mats
Dus als ik een dreambox koop, dien ik enkel de kanalen in te laden, en voor de rest zou deze aan mijn eisen voldoen?

Nou, dat is dan ook weer kort door de bocht. Je zult er wel software op moeten zetten,
en een zogenaamde softcam moeten installeren.
(Dat klint misschien heel moeilijk, maar het is echt geen rakettechnologie hoor)
Daarna is het echter een kwestie van instellen welke satellieten op de schotel geconfigureerd zijn,
kanalen scannen en kijken maar.

Origineel bericht van: mats
Ik dacht dat je daar alles zelf aan moest aanpassen enz...

Waar komen die verhalen toch vandaan...

Origineel bericht van: mats
Welk model lijkt u een betaalbaar instapmodel?

Dan zullen er nog een aantal vragen beantwoord moeten worden:
- Wil je opnemen en tegelijkertijd kunnen kijken naar een ander kanaal?
- Wat noem je betaalbaar?

Origineel bericht van: mats
Alvast bedankt

Graag gedaan.

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus software, softcam installeren, zou niet te moeilijk mogen zijn... Ik ga als eens voor zoeken op het forum wat dat allemaal wil zeggen en hoe dit moet.

 

Opnemen en naar iets anders kijken tegelijk zou ik toch wel willen. Liefst zou ik een interne of externe schrijf van +/- 320gb aansluiten.

Betaalbaar, goh, ik zou toch graag minder als 250€ willen uitgeven, en als het kan, nog een pak minder...

(Waarom een Porsche kopen als het met een opel ook kan)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: mats
(Waarom een Porsche kopen als het met een opel ook kan)

Kijk dan ook eens in de fora van de andere merken. Ik raad je echter wel aan om een ontvanger
te kopen die met Enigma2 werkt (het besturingssysteem van de ontvanger)

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iets onder de 250€ voor HD met harde schijf erin ?? laugh

Naast uw spreekwoord over Opel is er nog een ander spreekwoord dat zegt goedkoop is niet altijd de beste koop.

Stel dat, dat ding het niet doet en die kans is zeer reëel en je moet alweer een andere ontvanger kopen.

Op forums staat er genoeg geschreven over dit soort ontvangers die van alles beloven maar niks presteren.

Dan ben je op termijn meer geld kwijt dan voor een Dreambox.

Bij deze soort van ontvangers gaat het niet zozeer over de hardware maar over de software.

Die moet aangepast worden als er bugs inzitten, en dat kan je nu net bij de goedkope toestellen vergeten.

Die firma's zijn al lang bezig met een ander model, en die box van jou kan hen gestolen worden.

 

Geloof me als ik zeg dat de beste toestellen draaien op Linux zoals de Dreambox

Ze kosten inderdaad wat meer, maar ik was in het begin ook van het principe het mag niks kosten.

Tot ik alles eens ben gaan optellen, decoders + Cams, Cas Interface.

Conclusie ruim 600 € kwijt, en dat zat al behoorlijk boven de aankoopprijs van een Dreambox 7020, die ik toen veel te duur vond.

Ik was veel geld kwijt, maar zat nog altijd met een goedkope prul die constant uitviel.

ik heb nu een Dreambox 8000, kost wat, maar wat dat ding doet is niet te vergelijken met een ander toestel.

Vooraleer je wat koopt ga eens lezen over fouten en of het opgelost raakt, alleen daaruit kan je al veel onderscheid maken.

Als Dreambox te duur is, er zijn nu alternatieve decoders die zeker niet moeten onderdoen, zoals oa; de VU+en de Xtrend ET 9000 HD.

 

 

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een Amiko SHD-8000. Werkt vrij goed en kost slechts 160 euro. Dit dan wel zonder de externe harde schijf die je eraan moet hangen om op te nemen. Werkt ook in HD. Heeft slechts 1 lnb aansluiting, dus kan alleen een zender opnemen en een andere bekijken als ze op dezelfde transponder zitten. Hier en daar zat er een klein schoonheidsfoutje in de software, maar niet echt zo dat de ontvanger niet bruikbaar was. Ik heb er pas andere software in gestoken en ik weet nu nog niet of er nog foutjes inzitten. Grote fouten zitten er niet in, anders had ik het wel gemerkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mats,

 

Vergeet niet dat je een andere LNB zal moeten installeren, ééntje die Astra1 en Astra3 doet, want alle HD content zit op Astra3.

 

Verder geef ik je de goede raad om bij de aankoop van het toestel er op te letten dat er zeker een CI module in past.

Vandaag werkt een softcam emulatie hiervan, maar mogelijk in de toekomst niet meer. Het zou jammer zijn dat jouw ontvanger daardoor niet meer bruikbaar is.

Wil je per sé van een softcam gebruik maken, dan kan dat voor zo lang dat nog werkt op die manier, en je bent zeker voor de toekomst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...