Ga naar inhoud


Geluidssterkte met een Onkyo TX-SR508


Aanbevolen berichten

Ik heb een Onkyo TX-SR508. Wat mij opvalt is dat er bij Dolby uitzendingen van TV-kanalen het geluidsniveau erg zacht is.

Dan moet ik hem meer dan de helft open draaien om een gesprek te kunnen volgen.

Ter informatie: mijn satellietontvanger is met een HDMI kabel op de Onkyo aangesloten.

 

Iemand ervaring met dit type AV-reciever?

Selfsat H50D2 & Stab HH90 + VU+DUO2 (VTI 6xx) + Onkyo TX-SR508 + LG 55UB850V UHDTV =  :rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites


De onkyo geeft weer wat hij aangeboden krijgt... dus je moet het probleem zoeken in je satelliet ontvanger. Waarschijnlijk is de uitsturing aan de zender kant laag.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
ja deels heb je gelijk, maar ac3 is altijd een behoorlijk stuk stiller voor de center speaker (spraak) t.o.v. pcm sound
is ook niet separaat te regelen via satelliet receiver.
ciao



Klopt, maar het is een seperate stream dus ik vermoed dat deze een aantal db's minder uitgestuurd staat.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mijn Onkyo krijg ik vaak de melding:

 

Dialog Norm: -3 db of - 5 db of -10 db

 

Past hij dan de geluidssterkte aan als ik door de zenders zap?

 

Heb verder niet al te veel geluidsverschil,

Of heeft dit ook meer te maken met welk merk/type sat tuner , alleen bij reklame gaat het flink omhoog.

 

gr.

DM920 Ultra HD; Newnigma, DM800HDse,

Oppo-BDP-105EU, Rotel RSP-1576,Rotel RMB 1095, LG UH850V,

Monitor Audio Gold 200 4G

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dezelfde Onkyo hier icm met een VU+ duo en eigenlijk geen klagen hierover.

Het gebeurt echt zelden dat de geluidsknop boven de 30 komt

Je kunt je centerspeaker wat luider instellen, dat doe ik wel eens bij bepaalde programma's

 

Maar wat ik me afvraag heb je op je sat ontvanger AC3 downsample wel uit staan.

 

Ik heb in het begin wel gehad dat ik de AC3 liet downsamplen, dus geen dolby geluid.

Als daarnaast dan ook de geluidsuitsturing (volumeknop)van de VU+ laag stond ja dan kwam er bij mij uit de Onkyo ook niet zo erg veel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...