Ga naar inhoud


[DM7025+] Gelijkwaardig aan de DM7025+, maar één die ook HD aan kan


Fabian

Aanbevolen berichten

Momenteel heb ik een DB7025+ met één sat-tuner en één kabel-tuner erin. Ik ben op zoek naar een zelfde configuratie die echter ook HD signalen aankan.

Ik dacht eerst een alternatief gevonden te hebben in de VU Duo. Echter heeft deze alleen twee vaste sat-tuners aan boord. De DM8000 vind ik veel te kostbaar. Als je extra tuners neem en een redelijke HD erin, ben je al snel meer dan 100 euro's kwijt! Zijn er nog andere alternatieven boxen met enigma2 erin?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Tha Great Mac

Dan zul je inderdaad even moeten wachten op de 7020HD. Ik weet niet op welke termijn je dit wilt realiseren, we weten allemaal hoe verschrikkelijk lang het heeft geduurd tussen het moment van aankondingen van de 8000 en het daadwerkelijk leveren ervan. Zou dit in herhaling gaan met de 7020HD?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afgezien van de nog onbekende prijs: heb je gezien hoe weinig flash en RAM geheugen die 7020HD van DM heeft gekregen? Dat lijkt me een flinke stap terug in de tijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi allemaal, ben niet zo heel erg thuis in de satellietwereld maar toch best tevreden met mijn dreambox DM7025+

 

Maar ik begrijp het nu even niet meer, nu ik voorgaande hier lees...

 

want omdat tv-vlaanderen nu met een uitbreiding van HD-zenders komt opdraven vroeg ik gisteren nog aan de mensen van '***Geen-reclame***' via een 'chatsessie' of de dreambox DM7025+ full HD ontvangst ondersteunt waarop een BEVESTIGEND antwoord kwam....

 

en uit wat ik hier lees zou dat niet zo zijn... kan iemand me dat even verduidelijken in het kort??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hoor de 7025 kan dat NIET en daar de dream tot nu toe geen vervanger heeft zou je kunnen uitkijken naar een vu+duo of de clarke tech /xtrend ET-9000 dit zijn ook enigma2 decoders maar dan met twin sat net zo als de 7025 maar dan die ook HD aan kunnen.

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De dm7025+ kan geen HD tonen via dvb-c. De opties voor het tonen van HD via dvb-c zijn:

 

Dreambox 800: 1 tuner mogelijkheid (eventueel 2e via usb, maar geen Picture-In-Picture, want er is maar 1 decoding-unit)

Dreambox 8000: 2 vaste sattuners en 2 tuners extra mogelijk

Dreambox 7020HD: 2 tuners mogelijk, maar nog niet op de markt

 

 

2 x Dreambox 800 met dvb-c en dreambox 7025+ met 2x dvb-c verbonden met Synology NAS

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: bobelen
ik denk het niet, waarom altijd dat commentaar van die duo bezitters
Sorry, dit begrijp ik even niet. Ik geef inhoudelijk commentaar, gebaseerd op DM's eigen publicatie: geen enkele concurrerende ontvanger van de laatste jaren heeft zo weinig geheugen als de aanstaande nieuwe DM-ontvanger. Dat kan je toch moeilijk wel van deze tijd vinden? En wat dat met een DUO te maken heeft is me al helemaal niet duidelijk? Of zie ik iets over het hoofd?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Duolist
Origineel bericht van: bobelen
ik denk het niet, waarom altijd dat commentaar van die duo bezitters
Sorry, dit begrijp ik even niet. Ik geef inhoudelijk commentaar, gebaseerd op DM's eigen publicatie: geen enkele concurrerende ontvanger van de laatste jaren heeft zo weinig geheugen als de aanstaande nieuwe DM-ontvanger. Dat kan je toch moeilijk wel van deze tijd vinden? En wat dat met een DUO te maken heeft is me al helemaal niet duidelijk? Of zie ik iets over het hoofd?


De vraag is of de gemiddelde gebruiker iets van die mindere hoeveelheid geheugen merkt. Waarschijnlijk niet, en om dan iedere keer als de 7020 ter sprake komt te gaan lopen roepen dat concurrenten meer geheugen hebben is spijkers op laag water zoeken. Meer geheugen ja, maar op andere onderdelen is de concurrent mogelijk weer minder. Alle waar naar z'n geld.
Dream is blijkbaar van mening dat de hoeveelheid geheugen voldoende is, en daar zal een bepaalde gedachte achter zitten: meer budget over voor zaken waar de gebruiker wél iets van merkt, bijv. een betere kast of kiezen voor onderdelen die langer meegaan.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Apple740
Origineel bericht van: Duolist
Origineel bericht van: bobelen
Ik denk het niet, waarom altijd dat commentaar van die duo bezitters
Sorry, dit begrijp ik even niet. Ik geef inhoudelijk commentaar, gebaseerd op DM's eigen publicatie: geen enkele concurrerende ontvanger van de laatste jaren heeft zo weinig geheugen als de aanstaande nieuwe DM-ontvanger. Dat kan je toch moeilijk wel van deze tijd vinden? En wat dat met een DUO te maken heeft is me al helemaal niet duidelijk? Of zie ik iets over het hoofd?
De vraag is of de gemiddelde gebruiker iets van die mindere hoeveelheid geheugen merkt. Waarschijnlijk niet, en om dan iedere keer als de 7020 ter sprake komt te gaan lopen roepen dat concurrenten meer geheugen hebben is spijkers op laag water zoeken. Meer geheugen ja, maar op andere onderdelen is de concurrent mogelijk weer minder. Alle waar naar z'n geld.
Dream is blijkbaar van mening dat de hoeveelheid geheugen voldoende is, en daar zal een bepaalde gedachte achter zitten: meer budget over voor zaken waar de gebruiker wél iets van merkt, bijv. een betere kast of kiezen voor onderdelen die langer meegaan.

Normaal gesproken stel ik ook dat je alle specs moet bekijken. Echter: als je ziet dat één van de belangrijke specs, de hoeveelheid flash-geheugen, dermate slecht is, hoef je niet verder te kijken. Dan is het fundament onder het gebouw al weggeslagen.
En ja: van een dermate klein flash-geheugen gaat de gebruiker zeker last krijgen. Probeer daar maar eens een image in te laden waar wat extra's in zitten: dat gaat dus fout. Of anders gezegd: dan moet je weer terug naar oude tijden en een flashextender installeren. En dat zal niet lang op zich laten wachten: kijk in het recente verleden hoe snel het geheugenbeslag is toegenomen. En voor een oud apparaat kan je daar wellicht (nog) mee leven, maar als je een apparaat koopt dat normaal gesproken weer een aantal jaren mee moet kunnen, is dit dus beslist ondermaats.

Ik vind het bovendien een wel heel merkwaardige marktstrategie: je zou van een ervaren bedrijf als DM toch mogen verwachten dat zij de markt beter moeten kunnen inschatten.
Ik ben dan ook heel erg benieuwd hoe potentiële kopers staan tegenover een bezuiniging van een paar centen op wezenlijke aspecten. En dat op het moment dat zij na jaren eindelijk het zelf gecreëerde, enorme gat tussen de 7025 en de 8000 lijken te gaan opvullen. Juist dat gat is er de oorzaak van dat de concurrentie zo hard heeft toegeslagen met kwalitatief goede apparatuur die voor heel redelijke prijzen wordt aangeboden.

Het is trouwens wel grappig te zien dat bij dit soort discussies er altijd mensen klaar staan om de kwaliteit van de DM producten te roemen. Terwijl DM toch een naam heeft opgebouwd van duurbetaalde hardware problemen: lees er de diverse forums maar eens op na. Terwijl de concurrentie inmiddels heeft bewezen probleemloze producten te kunnen maken.

Maar daar ging het hier helemaal niet om: als de specs te laag zijn, en dat is hier duidelijk het geval, hoef je naar de rest van het apparaat niet meer te kijken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...