Ga naar inhoud


[DM7025+] Gelijkwaardig aan de DM7025+, maar één die ook HD aan kan


Fabian

Aanbevolen berichten

  • Beheerder

Wat een onzin verhaal zeg.

 

1. Flash breid je niet uit met een flashextendert, maar gewoon met een USB, SD of CF. Het hebben van 'te weinig' flash is juist het minst van belang.

Ik heb liever een fatsoenlijke afstandsbediening en een fatsoenlijk display. Dat is veel belangrijker cry

 

Jij klinkt net als Job Cohen. Je begint net als Cohen al te miepen over plannen van de coalitie, voordat die plannen er zijn en je zeker weet wat ze inhouden. wink

 

Dream plakt er zo 64,128, 256 of 512 MB flash bij als dat moet. Dat is een (ontwerp) wijziging van niets.

 

2. Dream Multimedia heeft die problemen net zo erg of net zo weinig als andere (beginnende) fabrikanten gehad. Kijk naar Humax, topfield, Xtreme, wat een ellende hebben we de afgeopen 10 jaar geleden wel niet gehad met al die merken.

Bovendien zijn er 99,9% meer Dreamboxen op de markt dan VU plussen en Clarke Techen bij elkaar. Dan mag je ook een probleempje meer verwachten hier en daar.

 

Juist de laatste 2 a 3 jaar maakt Dream Multimedia juist hele leuke, goede en stabiele producten. De DM8000 is zo'n voorbeeld van een onverslaanbaar stukje goede techniek. De DM800 is dat vanwege zijn veel te kleine ontwerp van binnen wat minder, maar ze zijn niet kapot te krijgen. Dan heb je nog de nieuwe DM800SE wat de tot op heden naar mijn mening best ontworpen sastellietontvanger is die ik ooit gezien heb.

 

Hoeveel Dreamboxen heb jij al gehad, dat je er zo'n uitgeproken mening over durft te geven?

 

Waarom denk je dat de fabrikanken achter VU+ en Clarke Tech die rotzooi van Dream namaken? Vast omdat het zo slecht is nietwaar?

 

Het uitgeproken anti-dreambox verhaal begint een beetje oud te klinken wink

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wat een onzin reactie zeg!

Origineel bericht van: Michel
1. Flash breid je niet uit met een flashextendert, maar gewoon met een USB, SD of CF.

1. Flashextender is de plugin die van een extern medium gebruik maakt om het flashgeheugen uit te breiden.

 

Origineel bericht van: Michel
flash is juist het minst van belang.

1a. Dat is een deerlijke vergissing. Dezelfde vergissing die DM nu maakt. Maar zoals gezegd: ook de hoeveelheid RAM-geheugen is bescheiden (maar misschien nog wel voldoende).

 

Origineel bericht van: Michel
Ik heb liever een fatssoenlijke afstandsbediening. Dat is veel belangrijker

1b. Een afstandsbediening van een apparaat gebruik ik nooit. Heb ik ook echt nog nooit gebruikt, van geen enkel apparaat. Een goede universele, op activiteiten gebaseerde AB is veel beter. Een AB is juist van het minste belang: daar zou men wat mij betreft goed op kunnen bezuinigen zonder dat ik daar last van heb.

 

Origineel bericht van: Michel
Ik heb liever een fatsoenlijk display. Dat is veel belangrijker

1c. Voor mij niet. Nog nooit op gekeken. Volstrekt onbelangrijk.

 

Even voor de goede orde: het wel of niet appreciëren van een AB en een display is natuurlijk erg persoonlijk. De constatering dat de hoeveelheid flash- en RAM-geheugen niet van deze tijd zijn is daarentegen een feitelijke.

 

Origineel bericht van: Michel
2. Dream Multimedia heeft die problemen net zo erg of net zo weinig als andere (beginnende) fabrikanten. Kijk naar Humax, topfield, Xtreme, wat een ellende hebben we 10 jaar geleden wel niet gehad met al die merken.

2. Kan zijn. DM heeft er wel veel last van gehad. Bovendien zijn gezien het prijsniveau t.o.v. de concurrentie de verwachtingen bij DM producten (terecht) wat hoger gespannen.

 

En zoals gezegd is het de combinatie van (een naam van) hardware-problemen, een hoge prijs, matige specs en de door de strategie van DM zelf snel opgekomen, sterk concurrentie die het de boreling moeilijk zullen maken. Juist in zo'n marktsituatie zou je wat sterkere specs verwachten.

 

Origineel bericht van: Michel
Het uitgesproken anti-dreambox verhaal begint een beetje oud te klinken
Dit is een gevoelsreactie die niet door mijn verhaal wordt gesteund. Bovendien geeft dit aan dat je mijn reactie niet goed hebt gelezen of begrepen. Ik ben niet anti-Dreambox en ik wil dat ook helemaal niet zijn of worden. Ik geef een redelijk objectieve opsomming van feiten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mensen die Dream niks vinden ja die zijn er altijd probleem zelf nooit een Dream gehad denk ik.

Ben begonnen met een Fortec Star daarna een Topfield ja dat was toen het einde.

 

nou ik kan nu bevestigen dat die troep uit het oosten allemaal kloten is.

kortom ik ben er geen fan meer van.

 

 

betaal dus liever iets meer!

 

 

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sigma
nou ik kan nu bevestigen dat die troep uit het oosten allemaal kloten is.
Als je zo gaat generaliseren houdt elke discussie natuurlijk op. Dat heeft geen enkele zin: kwaliteit zit dan tussen de oren en niet in een kastje.
Overal komt troep vandaan maar goede producten zijn wel degelijk te vinden. En ik denk dat 95% van de elektronische producten van redelijk oost komt.

Enneuh:
Origineel bericht van: Sigma
Mensen die Dream niks vinden ja die zijn er altijd
Dat heb je in ieder geval niet tegen mij, want dat vind ik beslist niet. Kan je ook nergens lezen in mijn reacties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je zo gaat generaliseren houdt elke discussie natuurlijk op. Dat heeft geen enkele zin: kwaliteit zit dan tussen de oren en niet in een kastje.[/quote]

 

Nou dat zit echt niet tussen mijn oren!

 

Het gaat hierbij niet om het aparaat alleen maar ook om de service.

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

binnen de dreambox enigma2 en de range aan receivers met die opties die jij gewend bent is er een beperkte keuze 1 (binnenkort twee)

 

maar dan zou een DM7020HD zeker mijn favoriet zijn

mede wegens mijn ervaringen met de enigma1 dm7020 en zijn prijs die hier en daar genoemd wordt

 

als we allemaal geld genoeg hadden zou ik ook best een DM8000 durven nemen wink

 

ook omdat ik maar de helft van het potente topmodel gebruik lijkt me een DM7020HD prima

 

let wel hij is er nog niet en we hebben geen van allen die aan de tand kunnen voelen, maar het vertrouwen is er.

ciao

 

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sigma
Het gaat hierbij niet om het apparaat alleen maar ook om de service.
Kijk: hier zijn wij het 100% met elkaar eens.

Overigens is die in sterke mate van de leverancier en/of importeur afhankelijk en in veel mindere mate van de fabrikant.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus weer zo'n "de mijne is beter" discussie.

 

Zullen we daar nou eens mee ophouden? Dat helpt de TS voor geen meter!

 

Vu of Dreambox, het zal wel. Ze draaien beide E2, geven beide beeld, alleen heeft ieder daar zijn eigen gevoel bij.

 

We weten nu toch zo langzamerhand wel dat we elkaar niet kunnen overtuigen van onze zeer verantwoorde aankoop. En waarom zouden we dat ook moeten blijven proberen? Blijkt iedere keer weer niet te lukken en is ook volstrekt niet in het belang van welke vraag van welke TS dan ook!

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Fabian
Momenteel heb ik een DB7025+ met één sat-tuner en één kabel-tuner erin. Ik ben op zoek naar een zelfde configuratie die echter ook HD signalen aankan.
Ik dacht eerst een alternatief gevonden te hebben in de VU Duo. Echter heeft deze alleen twee vaste sat-tuners aan boord. De DM8000 vind ik veel te kostbaar. Als je extra tuners neem en een redelijke HD erin, ben je al snel meer dan 100 euro's kwijt! Zijn er nog andere alternatieven boxen met enigma2 erin?


Bij mijn weten kun je daar op dit moment alleen de dm8000 voor gebruiken, of wachten op de 7020HD. Daat zit 1 sat tuner in, en kun je een kabel tuner bij kopen. Twee problemen als je daarop gaat wachten: zoals je wellicht weet, kan het wachten op de leverbaarheid van een nieuw model van DMM nogal eens even duren. Tweede, of de 7020HD wezenlijk goedkoper wordt dan de 8000 durf ik te betwijfelen, zeker gezien de prijs van de 800HD-SE.
Ik zou dus toch even doorsparen voor een 8000, tenzij je de tijd hebt om voor een vergelijkbare prijs de nieuwe 7020HD te wachten.

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: bigtwin
Dus weer zo'n "de mijne is beter" discussie.
Je schaart je bij degenen die niet lezen maar wel reageren. Ik heb de gehele draad nog eens doorgelezen, maar dat kan je toch werkelijk nergens uit lezen?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jij trekt conclusies die nergens op gebaseerd zijn, lijkt het wel. Je zegt nu dat ik oordeel maar niet lees.

 

Ik lees wel, en juist daarom kom ik tot de conclusie dat het weer zo'n discussie is. Nee, vooral jij zegt het niet maar voert het wel. Jij bent ook vaak betrokken bij dit soort discussies...

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

jongens jongens

 

laten we hier mee stoppen het gaat inderdaad niet erom wie zijn tuner beter is of slechter ik geef gewoon mijn mening hoe ik over bepaalde spullen denk.

 

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sigma
jongens jongens

laten we hier mee stoppen het gaat inderdaad niet erom wie zijn tuner beter is of slechter ik geef gewoon mijn mening hoe ik over bepaalde spullen denk.


Zoiets zei ik dus al en heb ik al eerder, in vergelijkbare ruzie-achtige discussies gezegd.

Maar ze lijken daar niet van te willen leren.

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: bigtwin
Jij trekt conclusies die nergens op gebaseerd zijn, lijkt het wel..
Nee, dat is echt onzin.
Het enige dat ik zeg is dat de geheugen specs van de 7020HD (zeer) matig zijn, en ik baseer dat op de in dit draadje aangehaalde specs van DM zelf.
En als iemand die specs wel als modern beoordeelt: prima, even goede vrienden. Maar een gewaarschuwd mens......

En om misverstanden te voorkomen: ik ben een grote fan van DM.
Op de eerste plaats hebben zij, als ik de geschiedenisboekjes goed gelezen heb, gezorgd voor Enigma2.
En op de tweede plaats is DM het die, met name de laatste twee jaar, de concurrentie aangejaagd heeft tot zeer grote hoogte. Dat is marktwerking in optima forma.

Oh ja: ik heb ook nog gezegd dat ik de marktstrategie van DM niet begrijp (maar dat kan natuurlijk heel wel aan mijn onbegrip liggen. En bovendien hoef ik ook niet alles te begrijpen).
Hoe iemand daar nu "een ruzieachtige sfeer" en "de mijne is de beste" uit kan lezen is me een raadsel.

Maar ik denk dat we even moeten afwachten tot de 7020HD daadwerkelijk op de markt komt: wellicht verbaast DM vriend en vijand alsnog met aangepaste specs en een heel bijzondere prijs?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...