Ga naar inhoud


visiosat / LNB's / DISEqC


nuyts

Aanbevolen berichten

Allen,

 

Ik ben van plan om mijn huidige mediacenter installatie op kabel buiten te gooien en deze te migreren naar een,

meer toekomstgerichte HD satelliet setup te gaan. Als ontvangers zal ik de Technisat skystar HD2 gaan gebruiken.

(in feite een veelvoud van, in eerste instantie 3 met een mogelijke uitbreiding naar 4).

Vanaf deze mediacenter zal ik dan TV gaan streamen naar verschillende ontvangers doorheen het huis...

 

Gezien ik van 0 moet / kan beginnen ben ik dus mijn setup aan het uitkiezen wink

 

Waar ik momenteel aan denk:

- visiosat bisat met d4 quadro uitbreiding

- 4 x ALPS QUAD LNB

- 4 x DISEqC switch 4/1

 

Is dit een goeie keuze? Na wat zaken op het forum gelezen te hebben, vermoed ik van wel, maar ik maak me toch nog een paar afwegingen...

 

-Regen: Zijn deze ALPS gevoelig voor regen of niet? Bij sommige topics lees ik van wel, bij andere van niet...

Of best 2 x ALPS nemen (wegens plaatsgebrek op de bisat) en 2 grotere LNB's?

Of is een triax 85 een betere keuze tegen de regen?

 

-DISEqC: Ik lees op het internet nogal veel problemen met de skystar HD2 kaarten en DISEqC switches.

Ik heb ondertussen contact gehad met de support van Technisat en deze zeggen dat dit met DISEqC 1.0 switches em max 4 sats geen probleem zou mogen zijn... Zijzelf raden hun multiswitch aan, maar bij mijn weten hebben ze geen DISEqC switches, dus dat verklaard al veel...

 

Of zouden jullie voor een multiswitch gaan (en daarbij dus de ALPS quattro LNB's?).

Levert dit me nog andere voordelen op ten opzichte van DISEqC switches (dan vooral naar signaalsterkte toe)?

Of is het gewoon voor een evt. toekomstige uitbreiding? Want het is wel een behoorlijke meerkost...

 

Ik wacht alvast vol ongeduld op de reacties smile

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dit zal prima lukken

 

Visiosat bisat met d4 quadro uitbreiding

4 x ALPS QUAD LNB dit zijn goede lnb's

4 x DISEqC switch 4/1

 

Als je dit wilt uitbreiden is dit altijd mogelijk ook met deze lnb's

Je zou 1 van deze Multiswitches kunnen nemen.

Deze kun je gewoon op de bestaande Quad lnb,s aansluiten

EMP Multiswitch 17/12 Profi Line PUI-6

EMP Multiswitch 17/8 Profi Line PUI-6

 

Of je koopt direct een van deze Multiswitches, want als je bijvoorbeeld

nu 3 twin ontvangers hebt, dan heb je al 6 aansluitingen nodig.

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alps LNB's zijn prima hoor. En ze zijn makkelijker af te stellen op de visiosat.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...