Ga naar inhoud


Waarschuwing aan alle Clarke tech / Xtrend ET-9000 Eigenaren !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Cobus R

Aanbevolen berichten

Waarschuwing aan alle Clarke tech / Xtrend ET-9000 Eigenaren !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

De back-up batterij in de ontvanger mag nooit worden verwijderd. De ontvanger verliest zijn geheugen en de ontvanger moeten worden her geprogrammeerd door de chip fabrikant. Het duurt minimaal 4 weken en moet worden betaald door u !!!!!!!!!!!!

 

U bent gewaarschuwd

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Cobus R
Waarschuwing aan alle Clarke tech / Xtrend ET-9000 Eigenaren !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

De back-up batterij in de ontvanger mag nooit worden verwijderd. De ontvanger verliest zijn geheugen en de ontvanger moeten worden her geprogrammeerd door de chip fabrikant. Het duurt minimaal 4 weken en moet worden betaald door u !!!!!!!!!!!!

U bent gewaarschuwd


Wat was de intentie om aan de batterij te zitten .... blush
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier het hele verhaal om ongefundeerde paniek te voorkomen.

 

De back-up batterij in de ET9000 is onderdeel van een kopieerbeveiliging en CT verwacht een levensduur van deze batterij van ruim 10 jaar. Moet de batterij daadwerkelijk worden vervangen, dan is dit zonder problemen te doen in de standby-modus. De verwachting is, dat in afzienbare tijd de kopieerbeveiliging wordt verwijderd.

 

Bron: CT support forum.

 

Gr

JeDeJe

----------------------------

Clarke Tech ET-9000 E2, TF 7700HDPVR E2 Smartmouse, TF 7700HDPVR Titan smargo, HTPC met TT-3200-S2 en DVB-T, Visiosat A1-A2-A3-HB, SG-2100A, 78cm schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Grappig, een fabrikant die zelf een compleet concept kopieerd, zet er zelf een kopieerbeveiliging in die ook nog eens slecht ontworpen is?

 

Van de levensduur van de knoopcel batterij geloof ik helemaal niets.

 

Wat als de batterij leeg geraakt als de receiver een paar maanden of langer zonder stroom staat?

 

Dan is het wel degelijk afgelopen toch?

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michel
Grappig, een fabrikant die zelf een compleet concept kopieerd, zet er zelf een kopieerbeveiliging in die ook nog eens slecht ontworpen is?


Daar gaat deze thread niet over. En mij hoor je niet lachen.

Origineel bericht van: Michel
Van de levensduur van de knoopcel batterij geloof ik helemaal niets.


Ik ook niet, maar tot het tegendeel is bewezen kunen we daar niet veel mee. Behalve natuurlijk oeverloos filosoferen over de gemiddelde levensduur van zo'n cel. Maar ook daar gaat deze thread niet over.

Origineel bericht van: Michel
Wat als de batterij leeg geraakt als de receiver een paar maanden of langer zonder stroom staat?
Dan is het wel degelijk afgelopen toch?


Dat weet ik wel zeker, in ieder geval zolang deze beveiliging actief is. Aangezien CT zelf met een uitspraak over de te verwachten levensduur van de cel komt, ga ik er hoopvol vanuit, dat als iemand hier tegen aanloopt tussen nu en 10 jaar dit met coulance (=kostenloos, tijdelijke ontvanger etc.) wordt afgehandeld. Ik ben nu eenmaal een positief ingesteld mens.

Mvg
JeDeJe

----------------------------

Clarke Tech ET-9000 E2, TF 7700HDPVR E2 Smartmouse, TF 7700HDPVR Titan smargo, HTPC met TT-3200-S2 en DVB-T, Visiosat A1-A2-A3-HB, SG-2100A, 78cm schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou ik heb hem er al eens uitgehaald dus vastgelijmd zit ie niet (overigens wilde de clarke voorat ik dat deed al niet meer booten en was die gewoon kapot).

ClarkeTech ET9000 met wave frontier t55 en 4 twin lnbs op Astra 1,2,3 en Hotbird.

 

 

Locatie: 1339

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Een eeprom lees je zo uit. Dat is dus geen beveiliging.

 

Deze 'beveiliging' verdiend echter zeker geen schoonheidsprijs.

 

Er zijn veel betere oplossingen, maar ook dan geldt:

 

Any security made by humans can be hacked or cracked.

 

Het kan echter niet de bedoeling zijn dat een beveiliging jouw box 'cracked'.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Het is ook niet goed voor je toetsenbord, bij de topic starter heeft het mooi zijn uitroepteken gesloopt, die blijft nu steeds hangen crazy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...