krimi Geplaatst: 5 maart 2011 Delen Geplaatst: 5 maart 2011 Heeft iemand ervaring met deze switch ? Ik heb de switch angesloten op dreambox 8000, diseq protocol 1.1. De DIP switch op centauri 1: ON 2,3,4 : OFF ( diseq 1.1 up to 16 lnb ). Switch heeft gewerkt 2 minuten, kon wel schakelen tusen satelieten, toen heeft dreambox fast gelopen. Na restart, heeft de switch nooit meer gewerekt. Tuner A input opent niet meer alle zenders, ook bij het scanen niet. Tuner B input werkt, ik heb nijn oude switch BEST 10/1 daar op weer angesloten, en werkt prima. Centauri switch durf ik niet uit te proberen op Tuner B input. m.v.g Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
satencom Geplaatst: 5 maart 2011 Delen Geplaatst: 5 maart 2011 Voor de 16/1 moet je dit gebruiken als Diseqc 1.1 instelling DIP1 = ON : DOWN DIP2 = OFF : UP DIP3 = OFF : UP DIP4 = OFF : UP Als je het goed hebt in ingesteld, de ontvanger even van stroom halen, ander werk het nog niet Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
krimi Geplaatst: 5 maart 2011 Auteur Delen Geplaatst: 5 maart 2011 ja, maar het werkt niet , Tuner A input op de dreambox is defect, kan ik maar par transponders openen, de rest is tune failed... Tuner B input werkt, maar met BEST switch 10/1. Centauri doet het niet, en ik durf niet om Tuner B mee te testen Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
satencom Geplaatst: 5 maart 2011 Delen Geplaatst: 5 maart 2011 Heb je de oude switch ook geprobeerd op Tuner A Als het goed is kun je de zelfde instellingen gebruiken als de lnb's in de zelfde volgorde zijn aangesloten. Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
krimi Geplaatst: 5 maart 2011 Auteur Delen Geplaatst: 5 maart 2011 ja oude switch doet het ook niet op Tuner A, aleen op Tuner B. Centauri werkt niet op DM8000HD. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
satencom Geplaatst: 5 maart 2011 Delen Geplaatst: 5 maart 2011 Zo zal het ongeveer moeten staan Configuratiemodus geavanceerd Spanningsmodus Polarisatie Tone modus band LNB lnb 1 DISEqC-modus 1.1 Toneburst geen Comitted DISEqC commando nee Snelle DISEqC nee Herhaal sequence nee Commando volgorde committed,uncommitted,toneburst Uncommitted DISEqC commando input 1 DISEqc herhaling geen LOF Universeel LNB Verhoogd voltage nee Priority auto lnb 2 input 2 lnb 3 input 3 lnb 4 input 4 lnb 5 input 5 Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
speedy Geplaatst: 5 maart 2011 Delen Geplaatst: 5 maart 2011 EMP moet perfect werken met DM 8000,ik heb er hier twee achter m'n DM 8000 hangen zonder enig probleem ff je instellingen nakijken zou ik zeggen,box van de stroom halen en opnieuw startten Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
vlaamse Geplaatst: 5 maart 2011 Delen Geplaatst: 5 maart 2011 Heb er ook 1 achter 16/1 EMP en werkt prima. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
krimi Geplaatst: 5 maart 2011 Auteur Delen Geplaatst: 5 maart 2011 dan is mijne defect, en ook nog Tuner A input door centauri 16/1 naar de kloo.... gelukig Tuner B werkt maar met BEST 10/1 diseq 1.1, perfect. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
krimi Geplaatst: 5 maart 2011 Auteur Delen Geplaatst: 5 maart 2011 Centaurie 16/1 config : DIP insteling : diseq 1.1 1. ON 2. OFF 3. OFF 4. OFF LNB 1 - Uncomited 1 LNB 2 - Uncomited 2 enz...tot en met lnb10. zelfde config als voor BEST switch 10/1. Maar geen signal.... Ik denk toch dat centauri defect is. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Philips Geplaatst: 14 mei 2011 Delen Geplaatst: 14 mei 2011 op een info van ***ongewenste_url*** over DiSEqC van Gerard lees ik dat 8/1 versie van EMP niet geschikt is voor buitenmontage. Heeft de 16/1 versie ook dit probleem? Philips dst5816 / Dreambox7000 / Dreambox8000 (image OpenPli) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
putemmer Geplaatst: 14 mei 2011 Delen Geplaatst: 14 mei 2011 Dat is geen probleem want deze 16/1 wordt geleverd met een buitenkastje en daardoor geschikt voor buitenmontage. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Philips Geplaatst: 14 mei 2011 Delen Geplaatst: 14 mei 2011 dan zou inderdaad voldoende bescherming moeten zijn. is het overigens mogelijk via een committed mode meerdere sat te koppelen. Uncommitted is mogelijk heb ik gelezen. Is het ook mogelijk bv 16 lnb een op een aan de EMP diseq te hangen en de output naar de receiver? Philips dst5816 / Dreambox7000 / Dreambox8000 (image OpenPli) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Philips Geplaatst: 14 mei 2011 Delen Geplaatst: 14 mei 2011 ik geloof dat ik het begrijp ik moet zorgen dat voor elke sat een AA / BB configuratie komt en dat de switch ingesteld wordt op mode diseqc 1.1 dus met dips 1: on (down) de overige op off, dus op. zit ik in de goede denkrichting? Philips dst5816 / Dreambox7000 / Dreambox8000 (image OpenPli) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
vGnp Geplaatst: 14 mei 2011 Delen Geplaatst: 14 mei 2011 Origineel bericht van: Philips zit ik in de goede denkrichting? Lees dit draadje eens helemaal door, dat helpt wel denk ik: --> KLIK <-- vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen