Ga naar inhoud


boot niet meer na software update op OpenPLi 2.0


pilux

Aanbevolen berichten

Ik heb net een software update gedaan (online, via de blauwe knop) op OpenPLi 2.0 op mijn DM8000. Er waren behoorlijk wat updates waaronder iets van het bootlogo. Alles leek te gaan zoals altijd, maar helaas wil de DM8000 nu niet meer starten.

 

Op dit moment zie ik alleen het bekende Dream boot logo op het LCD schermpje. Ik krijg niks te zien over flash of DHCP.

Als ik de knoppen gebruik om in de STOP mode te komen, dan werkt dat ook niet. Ik zie geen ledjes branden bij de UTP aansluiting.

 

Heeft het in dit geval nog zin om serieel de dreamup te proberen?

Is dit altijd een defecte bootloader en wat doe je daar aan?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Tha Great Mac
Origineel bericht van: pilux
Heeft het in dit geval nog zin om serieel de dreamup te proberen?

Ja, ik denk ook dat dat je enige redmiddel is op dit moment.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Heb je al geprobeerd om de box een paar minuten stroomloos te zetten.

Dat heeft bij mij het probleem opgelost!

 

Mvg

Mumzel

Als je geen vergissingen maakt, ben je (waarschijnlijk) al dood !Waarschijnlijk kan wel weg , je krijgt gewoon strafpunten hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Paar minuten stroomloos had ik al geprobeerd, maar helaas.

 

De seriële loader lijkt te werken. Moeilijkste was nog om een Windows PC te vinden en de driver voor de USB to serial adapter om dreamup te kunnen draaien. Wordt toch echt tijd om daar een Linux oplossing voor te vinden.

 

Nog 55 minuten te gaan in dreamup voor er hopelijk weer beeld is. Maar goed dat het carnaval is, dan heb ik in ieder geval geen last van de jeugd die klaagt dat er geen beeld is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft te maken met de nieuwe bootloaders.

 

Nieuwe driver wil nu perse een nieuwe versie van de bootloader. Als je een upgrade doet, dan wordt de box opnieuw opgestart voordat de nieuwe bootloader erin gezet is, en dan wil de driver niet opstarten en hangt de hele boel. Zoiets.

 

Je kunt dreamup ook samen met een netwerk connectie gebruiken, dan duurt de hele boel maar 5 minuten. Hoeft hij geen 40MB over een serieel lijntje te sturen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MiLo
Nieuwe driver wil nu perse een nieuwe versie van de bootloader. Als je een upgrade doet, dan wordt de box opnieuw opgestart voordat de nieuwe bootloader erin gezet is, en dan wil de driver niet opstarten en hangt de hele boel. Zoiets.


Het zou wel mooi zan als je tijdens de software update een extra vraag of in ieder geval een waarschuwing zou krijgen. Dan weet je tenminste dat je dit niet moet doen op zaterdagavond en/of dat er geen reden tot paniek is als de dreambox niet wil opstarten.

Origineel bericht van: MiLo
Je kunt dreamup ook samen met een netwerk connectie gebruiken, dan duurt de hele boel maar 5 minuten. Hoeft hij geen 40MB over een serieel lijntje te sturen.


Dat heb ik uiteindelijk ook moeten doen want na meer dan een uur zat er een checksum fout in het image.

Bedankt voor de hulp en suggesties.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

Het zou wel mooi zan als je tijdens de software update een extra vraag of in ieder geval een waarschuwing zou krijgen.

Dan kan die waarschuwing permanent erin... zeker als je met beta's werkt...

Tip: kijk eerst op het forum van pli en eventueel het stoplicht voordat je update...
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb mijn beide 8000's probleemloos via de webinterface geupdate.

 

renzie

3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h ,  Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC,  Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat

Dan kan die waarschuwing permanent erin... zeker als je met beta's werkt...


Dat valt toch wel mee? Zo vaak komt het niet voor dat er een nieuwe bootloader is en dat daar een afhankelijkheid in zit. Het is mij één keer eerder overkomen (maar toen kwam ik zonder problemen in de STOP mode).

Origineel bericht van: Littlesat
Tip: kijk eerst op het forum van pli en eventueel het stoplicht voordat je update...


Ik dacht dat ik dat gedaan had, maar blijkbaar niet nauwkeurig genoeg.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pilux
Het zou wel mooi zan als je tijdens de software update een extra vraag of in ieder geval een waarschuwing zou krijgen.


Zou in dit geval niet geholpen hebben, wij wisten ook niet dat Dream het zo gemaakt had dat de box niet meer zou opstarten als je de bootloader niet eerst had bijgewerkt.

Degenen die geen probleem hebben gehad, hebben waarschijnlijk bijna dagelijks geupdate. Daardoor kregen ze eerst de nieuwe bootloader, en pas een dag of wat later de nieuwe driver. Dan is er geen probleem.

Als je - net als ik overigens - een tijdje niet had geupdate, dan kreeg je ze allebei tegelijk, en dat gaat fout en moet de boel met dreamup gefixt worden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

De laatste tijd update ik 1x in de week op Zaterdag of Zondag. Zo ook gisteren en hier dus geen probleem met het booten gehad laugh. Misschien heb ik geluk gehad.

Dm8000-Newnigma \\ Big-Bisat \\ West: 5/0,8 Oost:4,8/9/13/19,2/23,5/28,2/42 \\ Ziggo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...