Ga naar inhoud


[DM800HD] Na inladen nieuwe kanalenlijst geen HistoryHD & eurosportHD meer


Garagebox

Aanbevolen berichten

Eergister de laatste mooie kanalen lijst van satje erin geladen en alles werkt behalve HistoryHD en eurosportHD.

 

Op transponder 12110H 27500 3/4 DVB-S2 8PSK helemaal geen signaal opeens.

 

Voor de lijst update werkte deze zenders nog gewoon.

Handmatig proberen te scannen op die transponder levert ook geen resultaat op, hij vind geen zender.

 

Iemand enig idee waar verder te zoeken of te proberen?

Dreambox 800 HD 320GB intern - Pioneer 1530 - PS3 250GB - 2x Bulsatcom ontvangertjes - DM500S - TD110 19.2 23.5 13 28.2 - 120cm Draaibaar - 60 cm vast.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Tonskidutch
bij manueel scannen moet je de optie netwerk zoeken aanvinken
en
oude zendergegevens wissen aanvinken
ciao


Ja jij zegt dit wel en het is ook zo, maar ik merk heelvaak als ik weer eens een nieuwere versie van Pli ga gebruiken en dan natuurlijk ook een nieuwe lijst erin zet,toch History HD geen beeld geeft ook al laat ik de Dreambox zelf zoeken.vaak zet ik er dan wel een nieuwe recente satelliet.xml in.en dan zet ik hem op History HD en doe dan een fastscan en hij springt aan ik vermoed dat de settingseditor hier ergens een bit verliest of misvormt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Loui(K), ik schrijf dat wel want ik heb er ook mee getest

en

bij derden is dat ook vastgesteld

een fastscan slaat te weinig zendergegevens op waarbij een dynamische pmt (welke sommige zenders tegenwoordig gebruiken) ertoe kan leiden dat geen signaal gevonden wordt.

ciao

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan staat waarschijnlijk in deze nieuwe settings de transponder fout... Op DVB-S ipv DVB-S2 27500 8-PSK 3/4... even de transponder opnieuw inscannen en je moet weer beeld hebben.

 

Ben bang dat je bij het scannen dus DVB-S2 vergeten bent.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jongens bedankt voor de replies!

Heb Tonskidutch zijn advies opgevolgd en we hebben weer beeld.

 

Toch blijft het een vreemd verhaal sinds satje zijn vorige lijst geen problemen gaf, heb ik net als Loui het vermoeden dat er in de editor iets fout gaat, maar ja hij doet het weer.

 

Bedankt weer.

 

Dreambox 800 HD 320GB intern - Pioneer 1530 - PS3 250GB - 2x Bulsatcom ontvangertjes - DM500S - TD110 19.2 23.5 13 28.2 - 120cm Draaibaar - 60 cm vast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Garagebox

heb ik net als Loui het vermoeden dat er in de editor iets fout gaat, maar ja hij doet het weer.

Bedankt weer.


Ja dat vermoed ik namelijk ook zoals ik al gezegt heb, ik bazeer deze bevinding namelijk hier op,Ik heb laatst een nieuwe aangepaste Satelliet.xml op mijn dreambox gezet alleen Hotbird Astra 1 Astra 2 en Astra 3 toen heb ik de ontvanger automatisch laten zoeken (duurt even)en toen dit klaar was heb ik de hele lijst naar mijn PC gedownload en daar op weer op volgorde zoals ik die had opgeslagen en toen weer terug geplaatst in de DB.Het vreemde hieraan is dat ik History HD eerst wel kon zien (dit was dus gelijk na de automatische scan en dus beeld) en na het terug schrijven van de lijst History HD geen beeld meer gaf Afsemmen mislukt stond in beeld. nu heb ik deze laten staan en effe fastscan gedaan en toen sprong History Hd gewoon aan.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke editor gebruik jij? Ik gebruik Dreamset234.

 

En als jij dus geen beeld heb op HistoryHD na uploaden kanalenlijst heb je dan wel signaal op die transponder of ook niet?

Dreambox 800 HD 320GB intern - Pioneer 1530 - PS3 250GB - 2x Bulsatcom ontvangertjes - DM500S - TD110 19.2 23.5 13 28.2 - 120cm Draaibaar - 60 cm vast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Garagebox
Welke editor gebruik jij? Ik gebruik Dreamset234.

En als jij dus geen beeld heb op HistoryHD na uploaden kanalenlijst heb je dan wel signaal op die transponder of ook niet?


Als ik een nieuwe lijst upload heb ik geen beeld,Ik gebruik zowel Dreamedit 2.34 als DreamBoxEdit 4.0.1.2 ik weet niet hoe het komt maar ergens gaat er iets mis. als ik op History HD wel beeld heb en ik download deze gegevens en ik sla dit op in mijn lijst,en als ik dan de lijst weer terug plaatst heb ik geen beeld meer op History HD.En als ik dan even Fastscan doe springt hij weer aan.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb die ervaring met Dreamset al vaak gehad.

Het bleek dan dat ik het kanaal twee keer had, eens met de nieuwe en eens met de oude eigenschappen.

Je kunt dit zien als je met de afstandsbediening kiest voor alle satellieten.

Om de een of andere reden blijkt het kanaal in de ontvanger niet verwijderd te zijn terwijl dit wel het geval is in de lijst van de Dreamset.

Het is daarom dat ik al lang bij PLI (tevergeefs) vraag om met de afstandsbediening een kanaal te kunnen verwijderen.

Ik los dit op door met de afstandbediening de satelliet te verwijderen in de tunerconfiguratie en dan de settings opnieuw te uploaden.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...