Ga naar inhoud


EMP-Centauri S4/1PCP-W2 (P.164-TW) icm DreamBox8000


dolphs

Aanbevolen berichten

Naast ik nieuwsgierig ben naar deze lnb,

ben ik ook benieuwd hoe de genoemde EMP-Centauri zich gedraagt op een DM8000?

 

s_4-1_pcp_w2.png

 

Vooral ook omdat ik in de handleiding lees dat het Diseqc 2.0 is, zie de PDF.

Bij mijn weten is alleen DiSEqC 1.0-1.2 door de DM8000 ondersteund,

echter 2.0 is wel supported volgens tabelletje op wiki of vergis ik mij?

 

Xtrend ET10000 met Quad Inverto Ultra

Link naar reactie
Delen op andere sites


EMP is eigenlijk een diseqc dat op alle mogelijke ontvangers goed gaat werken.

 

bv de laatste SAB reeks 10/1 geeft nogal wat problemen bij Enigma 2 toestanden, getuige de vele gebruikers die problemen hadden.

 

dus uw keuze is zeker niet een verkeerde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nogal wat problemen met de dm8000 en dm800.

tijdens het schakelen hangt hij soms, of soms leest hij de helft van de transponders niet meer.

 

Ik geloofde het ook niet.

Dus bij een maat die ook een sab had, en ook die problemen hebben wij een 16/1 eraan gehangen. scannen en direct in orde. het switchen ging ook weer...daarna hoorde ik meer en meer problemen opduiken.

het gaat vooral over de laatste versie van de SAB. dus oudere 10/1 hebben het niet..vraag mij niet waarom, ik zou het niet weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast willem100

de sab 10/1 werkt zeer goed op alle ontvangers, maar moet je programeren naar wens, en dat zou ik kunnen doen.

standaard staat deze switch in modus 2.

houd dus in: lnb 1= 1.1/1-aa.

lnb 5= 1.1/2-aa.

lnb 6= 1.1/2-ab.

 

de emp 16/1 werkt zoiezo , maar die heb dipschakelaars om hem naar wens te laten werken.

ook de 8/1 kan je omzetten zoals je wilt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ik heb een DM800 en ben vorig week overgestapt op een 8x1 en de satelietman kwam met 4 verschillende 8x1 Switches,maar constant pakte de DM hem niet,wat hij ook probeerde,nada!!Maar via via kwam ik bij iemand die mij EMP-Centauri voorstelde,dus aangeschaft,

 

Mensen ongelooflijk apparaat,gelijk baaaaaaaaaaaaaaaam beeld hoeft niets te doen (natuurlijk wel LNB+poortnrs invoeren ind DM) wat een prachtig apparaat is het,

 

Dus mocht je voor je DM 800 (SE) een 4x1 of 8x1 switch nodig hebben,zoek ajb niet verder,zoals meerderen het op deze topic al aangeven:EMP-Centauri is tha bomb!

 

BTW ik heb geen aandelen bij EMP-Centauri

 

grts

 

DJ

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast SatMann
Origineel bericht van: dolphs
Hoe zit het eigenlijk met het DVB-T gedeelte, is dat een kwestie van een buitenantenne erop aansluiten en transporteer je dan als "bonus" dvb-t signaal door de coax naar je sat ontvanger?


de EMP 16/1 en 8/1 hebben een poort waar je naast je lnb's ook je dvb-T kan meesturen..dus makkelijk.

zie tekening als info

post-43448-1318262071,1442_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 jaren later...

hallo,

 

heb momenteel een 17/1 smart multiswitch (al een jaar of 4). Helaas het eerste kwartier bij opstarten is het blokken op het scherm....na 15' speelt hij normaal.

Op Astra 23,5°.

 

Een HD brubbelt (pol: H), vtm hd werkt direct (pol. V).

 

Schotel nog eens uitgericht, stond eigenlijk prima..heb +90 signaal.

 

Volgens mij vormt de multiswitch het probleem? Ik dacht al langer over te stappen naar disecq (0 stroomverbruik)..wat heb ik nodig om 1 UHF antenne te combineren met 4 disecq 4/1 switches?

VU+ Duo 4K DVB-S2x FBC DUAL +  1 X DVB-C FBC V 1.0 (Enigma2); Visiosat BIG Bisat (13,2° 19,2°, 23,5°, 28,2°O), 4 Alps BSTE9-101B, smart MS 17/4 ES multiswitch, Samsung UE50JU6800W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...