Ga naar inhoud


[DM7000] satellieten in configaration en satfind verschillend


Gast lientje.

Aanbevolen berichten

Gast lientje.

Hoe kan dit nu weer? Ik ben momenteel aan het proberen om astra 1 en 3 te kunnen ontvangen, wat een gedoe zeg, als ik 1 heb dan heb ik 3 niet en andersom. Maar nu heel iets geks waar ik toch echt niet uitkom. Als ik in "satellite configuration" de satellieten heb ingesteld op astra 19,2 1e 1f 1g 1h rn op de andere disecq 23,5 astra 1d en 3 da dan zie ik bij satfind heel andere namen die ik niet kan veranderen nl 19.2E Astra 1h/1kr/1L/1M. En 23.5 Astra 3a/3b. Hoe kan dit? Ik dacht dat Satfind de namen overnam van "satellite configuration?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast lientje.

Oh jee, satellite xml, klinkt me vaag, heb het gegoogled, ik ga zoeken op dit forum en op google hoe ik dat moet doen, linkjes zijn welkom!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: lientje.
Oh jee, satellite xml, klinkt me vaag, heb het gegoogled, ik ga zoeken op dit forum en op google hoe ik dat moet doen, linkjes zijn welkom!

Een nieuwe satellites.xml kun je --> HIER <-- aanmaken.

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

en daarmee stuur je haar van de regen in de goot ....

lientje,

het beste is een recente settingslijst te downloaden via de software download mogelijkheid van je image (blauwe knop ?).

 

de link van vGNP is wel correct, maar dan moet je een xml aanmaken en downloaden, deze via een settingseditor naar de dreambox uploaden, en bij het minste verschil tussen die xml en je huidige settingslijst vallen al je zenders weg.....

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast lientje.

Jean Claude, dank je. Op 1 of andere onduidelijke manier ( ik heb zelf niks gedaan) kwamen de juiste satellietnamen er weer in te staan. Paar weken geleden had ik al wel een nieuwe zenderlijst erin gezet via dreamboxedit. Mijn image is zo verouderd dat hij zelfs geen auto updates meer doet, maar ik durf daar zelf niks aan te doen. Het kost me teveel tijd om me te gaan verdiepen hoe dat moet met 0 kabels enzo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...