Ga naar inhoud


tuner B werkt niet


habibi

Aanbevolen berichten

Ik heb sinds een paar weken een Xtrend ET9000 en merkte al dat er iets niet goed was met tuner B. Druk bezet, dus ik kan niet steeds tijd vrij maken om het te checken en onderzoeken. Nu wel en het blijkt dus dat tuner B het helemaal niet doet. Ik kan ermee teruggaan om te laten checken, maar zit er niet op te wachten met dat ding onder mijn arm ... Wellicht is het een instelling. Wie kan me helpen?

 

Ik heb 2 draden lopen met 2 diseqc switchen 4 in 1 out. Op tuner A heb ik achtereenvolgens 19,2-23,5-28,5-13 en op tuner B hetzelfde, alleen geen hotbird (geen dual LNB). In de ET9000 heb ik als instelling 'tuner B zoals A' en 'tuner B handmatig ingesteld met alle satellieten benoemd' geprobeerd. Wel een signaal zichtbaar op tuner B in het menu. Ook duidelijk een beperking van kijken en opnemen samen, dus het is niet goed. Ik krijg geen beeld in tuner B als ik de draad van tuner A losmaak, maar ik ben niet zeker dat je dan altijd beeld moet hebben; misschien moet je altijd A kiezen als je maar 1 draad hebt, dat weet ik niet.

 

Iemand een idee?

Loewe concept l26 met dvb-s, triax 78, 4 lnb's met switch (astra 1,2, 3 twin en hotbird single), Xtrend ET9000 met openpli 2

Link naar reactie
Delen op andere sites


oh sorry, vergeten te melden. Dat heb ik gedaan en zo kwam ik erachter dat het niet de switch was. Ik dacht eerst dat een van de switchen niet goed samenwerkte met de et9000 en geen beeld gaf. Beide draden geven beeld op tuner A, en bedie draden niet op tuner B

Loewe concept l26 met dvb-s, triax 78, 4 lnb's met switch (astra 1,2, 3 twin en hotbird single), Xtrend ET9000 met openpli 2

Link naar reactie
Delen op andere sites

nu tuner A Diseqc A/B/C/D sat: 19,2; 28,2; 23,5; 13

tuner B: idem

 

Ik had staan b zoals A, maar omdat dat niet goed was, heb ik B zelf maar ingedeeld

Loewe concept l26 met dvb-s, triax 78, 4 lnb's met switch (astra 1,2, 3 twin en hotbird single), Xtrend ET9000 met openpli 2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: habibi
nu tuner A Diseqc A/B/C/D sat: 19,2; 28,2; 23,5; 13
tuner B: idem

Ik had staan b zoals A, maar omdat dat niet goed was, heb ik B zelf maar ingedeeld


Zet tuner A uit zodat alleen tuner B aan staat.
Mocht je geen beeld krijgen dan functioneert de tuner waarschijnlijk niet goed.

Mut@nt HD51 4K twin DVB-C with Ziggo CIplus

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

goeie tip! De tuner werkt. Dat is een geruststelling. Blijkbaar werkt het niet als de draad van A los is, maar wel geconfigureerd. Zet ik A echter uit, dan werkt het.

 

Bijkomende vraag dan: hoeveel kun je tegelijkertijd opnemen en kijken?

Loewe concept l26 met dvb-s, triax 78, 4 lnb's met switch (astra 1,2, 3 twin en hotbird single), Xtrend ET9000 met openpli 2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk maar 2 verschillende zenders omdat je maar 2 tuners hebt maar wil je bv ook op dezelfde transponder(s) opnemen kunnen er dacht ik 6 opnamens tegelijk gemaakt worden.

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Link naar reactie
Delen op andere sites

dus bijvoorbeeld Ned1 kijken en rtl4 opnemen, maar ook rtl4 kijken en rtl5, rtl7, rtl8, veronica en sbs6 tegelijk opnemen of zo? (hoewel ik niet precies weet wat bij elkaar in 1 transponder zit, maar als voorbeeld)

Loewe concept l26 met dvb-s, triax 78, 4 lnb's met switch (astra 1,2, 3 twin en hotbird single), Xtrend ET9000 met openpli 2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien heeft het te maken met de zenderlijst die je gebruikt.

Als je een lijst via je plugin download moeten je sat posities ook kloppen.,normaal moet je de multitenne insteling instellen bij je tunerconfig dus A19.2 B13.0 C23.5 D28.5

dat werkte voor mij in ieder geval :-)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee, het is al in orde denk ik, maar het loopt niet helemaal lekker. Momenteel is het zo:

op tuner A werkt 19,2; 28,5; 23,5. 13 geen signaal, maar het is mijn oudste lnb (invacam single).

op tuner B werkt 19,2 en 23,5. Verder geen draden. 28,5 moet er nog op; ik 'leen' hem van de hotbird, want die doet het nu toch niet.

 

Het gekke was dat ik geen BBC had, toen de draad aangesloten was op tuner B. Ik denk dat alles op zijn pootjes terecht komt. Ik kan alleen de hotbird niet missen, dus daar moet ik nog maar eens naar kijken.

 

Dank voor het meedenken!

Loewe concept l26 met dvb-s, triax 78, 4 lnb's met switch (astra 1,2, 3 twin en hotbird single), Xtrend ET9000 met openpli 2

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

De invacam op hotbird was helemaal kapot gepikt en nat van binnen; zal wel kapot zijn (had al lang niet meer gekeken of er iets deed). De draad geleend voor de astra2, maar geen signaal; kan ook kapot zijn, ga ik vernieuwen.

 

In ieder geval een nieuwe lnb twin kopen. Misschien ook 2 nieuwe switchen en alle draadjes tussen lnb en switch vervangen, dan ben ik meteen klaar voor de toekomst.

 

Is Alps nog steeds het meest aan te raden voor een 4 in 1 opstelling?

 

Wat zijn de goede diseqch switchen op het moment?

 

Loewe concept l26 met dvb-s, triax 78, 4 lnb's met switch (astra 1,2, 3 twin en hotbird single), Xtrend ET9000 met openpli 2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...