Ga naar inhoud


Dishpointer APP


Ferr

Aanbevolen berichten

Heeft iemand persoonlijk ervaring met de APP van dishpointer?

 

dishpointer.jpg

 

Want het is natuurlijk wel een aardig hulpmiddel als dit goed werkt..

Vind het een beetje een prijzige app om zomaar te kopen, aangezien er geen demo is frown

DISCLAIMER:

All statements, events, names and numbers mentioned in this message are fictional. Any resemblance to reality is coincidental and unintended.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Pedro Newbie

Ja, leuke gadget maar m.i. niet geschikt voor het precieze werk. Mijn iphone 3gs is wat betreft het kompas niet nauwkeurig genoeg. Het zuiden wil wel eens verplaatst worden :D

Het is in ieder geval wel een goede indicatie of je een beetje in de buurt zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar het werkt dus wel gewoon aardig?

 

Want vind $20 best veel om iets te proberen..

 

Het zal idd niet zijn om een schotel 100% af te stellen, maar om een idee te hebben welke satellieten wel/niet te zien zijn..

 

Zo moest ik laatst een schotel uitrichten voor een roemeen, geen idee waar dat ding hing en of er een gebouw voor stond oid..

Dus toen had de app wel handig geweest :P

DISCLAIMER:

All statements, events, names and numbers mentioned in this message are fictional. Any resemblance to reality is coincidental and unintended.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de "gewone" Dispointer AR van € 8 en die voldoet ruimschoots. Er is ook een Dispointer AR Pro van € 16 maar die heeft alleen als extra eigenschap dat je zelf satellieten kunt toevoegen; overbodig naar mijn idee.

Het is inderdaad een handig hulpmiddel maar de nauwkeurigheid kan inderdaad zomaar 10 graden afwijken, wat te maken heeft met de onnauwkeurigheid van het magnetische kompas.

Dus wel handig bij het plaatsen van een schotel om ongeveer de richting te zien en of een satelliet ruim vrij blijft van een obstakel.

Als de satelliet dicht bij een obstakel staat zul toch met een echte meting moeten ondervinden of er een probleem is.

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Je kan ook eens kijken naar EasySat, deze is ook wel aardig. In ieder geval om de richting te bepalen van de sat die je zoekt. Niet geschikt om te kijken of er iets in de weg staat.

 

edit: en de prijs is € 3,99

 

en nog een edit: zoek eens op satfinder, kost € 1,59 en ziet er wel aardig uit, ik heb deze alleen niet zelf getest, ik ga puur op de schermafdrukjes af.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

TOP Lambik61!

 

Doet het op mijn Samsung Apollo.

Altijd fijn om op de camping zo de schotel ruw af te stellen.

 

Bedankt.

 

 

Voor wie niet weet hoe de apk installeren moet (sorry Engels):

 

To install APK applications on your Android phone do the following:

- Copy the APK file you want to install to your phone's memory card and insert the card into your Android phone.

- Go to Android Market and search for the Apps Installer, App Installer, z-App Installer or Fast Installer application.

- Open it and click on the Install button.

- After it is installed, just open it. It will show you all the APK files stored directly in the root directory of your memory card.

- Just click on the application you want to install and it will be installed.

-----------------
GI Xpeed LX3, GM Spark Triplex, Ferguson Ariva 202E, Clarke-Tech 5000HD Combo, WaveFrontier T90 (7 single + 4 twin lnb's), Multytenne QuatroSat, SelfSat H30D2 (zo gemakkelijk, wow !!), Metronic Eurasis, ElectroSat 80cm 3 LNBs.
Home of Satellite Director.
Azbox, Vu+ Duo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Lambik61
satellieten turen? ;-)


Dat kan ook anders: met behulp van Google Earth.

Laad deze file in Google Earth en zie de geo-stationaire satellieten in hun baan om de aarde.

Of kijk op deze link., vooral als je een WaveFrontier hebt.

Plaatje onder: Gele cirkel = geo stationaire baan, rode lijn = schotel midden, gele lijn = lnb gericht op satelliet.

sats.jpg

Veel plezier

-----------------
GI Xpeed LX3, GM Spark Triplex, Ferguson Ariva 202E, Clarke-Tech 5000HD Combo, WaveFrontier T90 (7 single + 4 twin lnb's), Multytenne QuatroSat, SelfSat H30D2 (zo gemakkelijk, wow !!), Metronic Eurasis, ElectroSat 80cm 3 LNBs.
Home of Satellite Director.
Azbox, Vu+ Duo

Link naar reactie
Delen op andere sites

heel erg leuk:), had al een gelijksoortige site maar die was niet in 3D mogelijk daardoor kon je de elevatie hoek niet zien:)

 

deze vind ik helemaal mooi:), ben nog op zoek naar een goedkope android tablet die dishpointer kan draaien maar die zijn nog niet te vinden(alleen de dure merken:))

 

dit is een mooie vervanging tot die tijd

Dreambox 7000 + 60GB HD /1mtr alu schotel op sg2100 motor/cas interface/season2 int./nokia dbox2 2xi op 1mtr schotel met smd12 motor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Lambik61
Ik heb deze APP op m'n smartfoon zitten. Handig om te zien welke richting je moet zijn.
Ik zal eens kijken of ik de app van m'n foon kan kopieren en hier als bijlage posten.

geduld aub, wordt vervolgd.

dishpointer voor android smartfoon


Maar is dit de geactiveerde versie dan?

DISCLAIMER:

All statements, events, names and numbers mentioned in this message are fictional. Any resemblance to reality is coincidental and unintended.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...