Ga naar inhoud


[DM500HD] externe harde schijf


lowieke10

Aanbevolen berichten


Gast Tha Great Mac

Een netwerk schijf is een schijf die je NIET aansluit op je DM, maar op je netwerk. Dan kun je er ook bij middels je pc of wat voor apparaat ook binnen je netwerk.

 

Het antwoord op je originele vraag is eSata, dat is vast wel helder neem ik aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1)

een eSATA externe harde schijf (met eigen stroomvoorziening) is net alsof er een harddisc ingebouwd is >dus maximale snelheid van de sata-connector

2)

een NAS (die per 100 Mbit netwerkkaart vanuit de DM500HD) wordt gemount ofschoon de NAS zelf een 1000Mbit netwerkkaart heeft, kent beperkingen zodra men meerdere opnames tegelijk maakt.

 

2a > ook al is de NAS 1000Mbit de dreambox geeft enkel 100Mbit aan de netwerk opslag... > dus sneller dan 100Mbit (laboratoriumwaarde) wordt het niet

2b > neem je twee HD opnames tegelijk op zijn er twee processen dus verbindingssnelheid gedeeld door 2

 

je kunt verder gaan en uiteindelijk

is de verbindingssnelheid gedeeld door het aantal opnames de bottleneck

OF

is de CPU die ook aandeel heeft aan het tegelijkertijd opnemen de bottleneck

 

welke bij een single tuner eerder bereikt is moet men testen

 

als je echter niet meer dan 2 opnames in HD kwaliteit opneemt is de NAS (een goede met genoeg geheugen en snel in schrijven en lezen) de prettigere oplossing

 

er zijn voor en nadelen die al te vaak de aandacht hebben gehad dus misschien effe door de berichten lezen.

 

ciao

 

Toxigene - 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is van Konig en van Sweex een externe sata houder te koop voor ongeveer 25 euro bij de computershops

 

Daar zet je een willekeurige SATA harddisk rechtop in en draaien maar.

Heb de Sweex gekocht omdat die een paar euro goedkoper was en ik heen verschil in de interne firmware zag

 

Werkte hier in een keer zonder problemen

 

Alles werd herkend en kon een format loslaten op een WD eco green 500 Gb

 

Draait al een maandje of wat zonder zorgen

Groet,

 

John

 

52,44 Noord 6,53 Oost

Emmen

Drenthe

Nederland

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
...is de CPU die ook aandeel heeft aan het tegelijkertijd opnemen de bottleneck.


Dat is het antwoord, vooral op de oude 800 die daar nog meer last van heeft dan de nog oudere 7025. De latere modellen kunnen de maximale netwerkdoorvoer ongeveer bijhouden.

Dat gezegd hebbende, als je de 7025 als NAS gebruikt is het maken van vier gelijktijdige HD opnames via NFS geen probleem. Dus je moet wel met heel beroerde ouwe zooi afkomen wil het niet werken.

Dus de single tuner gaat vrijwel zeker de beperking zijn, zeker gezien de "spreiding" van de zenders.

Aan de andere kant is een interne harddisk wel een stuk makkelijker in gebruik, dus puur en alleen een NAS kopen voor de opnames van de dreambox zou ik niet doen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

dank Milo voor bevestiging, met jou oudere berichten in het hoofd over de 7025 als NAS gebruiken, schreef ik ook die opmerking.

 

ik denk overigens dat niemand een NAS enkel voor opnames koopt

er worden hier, bijvoorbeeld ook alle pC data opgeslagen als veiliger opslagmedium (met raid1)

 

ciao

Toxigene - 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...