Ga naar inhoud


[ET9000] ziet mijn canal digitaal card niet


Gast Mysteryland

Aanbevolen berichten

Gast Mysteryland

Hallo allemaal,

 

Maandag heb ik de et9000 gekocht, vanwege de vele mogelijkheden.

Ik ben een noob op gebied van linux en sattelietontvangers maar met computers kan ik aardig overweg.

Een vriend van me heeft maandag dezelfde ontvanger gekocht, met voorgeinstalleerde software. Ik heb dat niet gedaan, omdat het me niet al te moeilijk leek.

 

Eenmaal thuis gekomen krijg ik de et9000 niet aan de praat.

Ik heb bvn, dus ik neem aan dat mijn schotel goed staat.

Mijn smartcard heb ik in de ontvanger van mijn maatje gecontroleerd en daar werkt het.

Ik vermoed nu een softwareprobleem. Op zich vreemd want ik neem aan dat je met de originele fabrieksinstellingen toch normaal ontvangst zou moeten hebben.

Maar goed, ik ben hier al aardig aan het rondlezen geweest en ik heb de openPli van 23-3 op een 256 Mb stick gezet en in de ontvanger gedaan.

Het opstarten duurde vrij lang dus ik neem aan dat hij een update heeft uitgevoerd. Geen verandering. Nog steeds geen canal digitaal zenders.

 

Zijn er mensen bekend met dit probleem en zo ja hoe kan ik zien of de update goed is uitgevoerd?

Ik hoop dat het geen hardwareprobleem is!

 

Voor de goede orde, de smartcard zit goed, met de chip naar beneden in het bovenste slot.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 39
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Gast Tha Great Mac

Emu (kort voor emulator) is een algemeen aanvaarde term voor een SoftCam (stukje software die doet alsof ie een cam module is). Handig om te weten.

CCcam is een goeie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zorg er voor dat je ET9000 verbinding heeft met het internet via je lokale netwerk.

 

Vervolgens druk je menu-applicaties-download applicaties (groen) -softcams (volgende pagina)-CCcam 221-klaar.

 

Een softcam is de software die je smartcardreader bestuurd, die heb je dus nodig als je de interne readers wilt gebruiken.(en dat wil je)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mysteryland

Ik heb het nu helemaal voor elkaar.

De ontvanger crasht bij het minste of geringste.

Onderaan het errorlog staat no space left on device.

 

Is er een manier waarop ik alles eraf kan gooien en weer opnieuw kan beginnen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mysteryland

Ok ik zal het nog eens stap voor stap proberen.

De laatste versie openpli van 25-3 weer op een vers fat geformatteerde usb stick gezet.

Ik heb de stcik in de ingang aan de voorzijde van de et gedaan.

Stroom erop. in beeld staat et9000 en na een paar seconden staat er ready. Op de tv is het openpli startscherm te zien met de draaiende radertjes.

 

Na een tijdje is hij klaar en de tijd staat op 1 januari 2000.

Via menu naar de applicaties en via de groene knop downloaden plugins. no new plugins found.

Via instellingen>systeem>netwerk>netwerktest>groene knop, start test. alles check.

 

Nu ben ik op zoek naar een andere manier om bij de plugins te komen die blijkbaar toch op het apparaat staan maar inmiddels heb ik een groen scherm en is de box weer vastgelopen.

 

Wat ik vreemd vind is dat er weer tussen het crashlog een kreet staat dat er geen space on device left is.

Als het flashen gelukt zou zijn zou ik toch weer ruimte moeten hebben? En hoe kunnen er dan geen plugins gevonden worden, die zitten toch niet allemaal in de laatste versie van openpli?

 

Misschien dat er nog iemand een fout in mijn handelen kan ontdekken, anders zit er niets anders op dan terug te gaan naar de satshop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...