Ga naar inhoud


[ET9000] ziet mijn canal digitaal card niet


Gast Mysteryland

Aanbevolen berichten

Heb je ook een HDD in je box zitten? Misschien dat je wel dingen opgeslagen hebt op je interne geheugen van je box waardoor je geen ruimte over hebt.

 

Zo maar een gedachtgang hoor, ik weet totaal niet of het dat is. Ik ben ook nog maar een n00b... Trouwens werd mij geadviseerd om de openpli versie van voor 15-3 te gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 39
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Mysteryland

Stroom erop. in beeld staat et9000 en na een paar seconden staat er ready.
Dat is niet goed. Er moet in het scherm komen : "flash detected" of iets dergelijks, gevolgd door de vraag of je wilt flashen. Te bevestigen met de OK toets aan de voorzijde.

Heb je wel de directory et9000 met daarin de files op die manier op je USB gezet?


Origineel bericht van: Mysteryland
Via menu naar de applicaties en via de groene knop downloaden plugins. no new plugins found.


Ook dat kan niet kloppen. Controleer of je wel een IP nummer hebt gekregen, soms werkt DHCP niet. Dan moet je zelf een geldig IP adres voor jouw netwerk toekennen, inclusief gateway (ip nummer van je router) en DNS server (idem).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mysteryland
Origineel bericht van: 1664
Origineel bericht van: Mysteryland

Stroom erop. in beeld staat et9000 en na een paar seconden staat er ready.
Dat is niet goed. Er moet in het scherm komen : "flash detected" of iets dergelijks, gevolgd door de vraag of je wilt flashen. Te bevestigen met de OK toets aan de voorzijde.

Heb je wel de directory et9000 met daarin de files op die manier op je USB gezet?


Origineel bericht van: Mysteryland
Via menu naar de applicaties en via de groene knop downloaden plugins. no new plugins found.


Ook dat kan niet kloppen. Controleer of je wel een IP nummer hebt gekregen, soms werkt DHCP niet. Dan moet je zelf een geldig IP adres voor jouw netwerk toekennen, inclusief gateway (ip nummer van je router) en DNS server (idem).


Ik was ervan overtuigd dat ik het al eens zo gedaan had, maar misschien had ik toch de map niet goed benoemd.
Ik had de map openplibeta etc erop gezet, en nog een keer alleen de files.
Nu heb ik de et9000 map erop gezet en ik kreeg inderdaad de melding dat ik kon flashen.
Wordt vervolgd!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mysteryland
Origineel bericht van: robje
Heb je ook een HDD in je box zitten? Misschien dat je wel dingen opgeslagen hebt op je interne geheugen van je box waardoor je geen ruimte over hebt.

Zo maar een gedachtgang hoor, ik weet totaal niet of het dat is. Ik ben ook nog maar een n00b... Trouwens werd mij geadviseerd om de openpli versie van voor 15-3 te gebruiken.


Nee de HDD werd niet gezien dus ik ben eerst bezig geweest om mijn smartcard werkend te krijgen.
Inmiddels heb ik het control center gedwownload dus als e.e.a. straks werkt kan ik de HDD via control center initialiseren als het goed is.
Ik had al allerlei plugins en skins gedownload dus ik denk inderdaad dat alles op het interne geheugen is gezet waardoor ik de crashes kreeg.

Het flashen is gelukt, inmiddels kan ik weer plugins downloaden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac
Origineel bericht van: Mysteryland
Ik had al allerlei plugins en skins gedownload dus ik denk inderdaad dat alles op het interne geheugen is gezet waardoor ik de crashes kreeg.

Tip... Zet de plugins etc NIET op je harde schijf, dat zorgt ervoor dat ie continu blijft draaien. Beter kun je dat soort dingen op een USB-stick/CF kaart of wat maar van toepassing is zetten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mysteryland

Ok thanks voor de tip, ben nu toch bezig.

Ik heb aleen een stick van 256 Mb, dat zal wel wat te weinig zijn. Binnenkort ff 1tje van een gig erin prikken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac
Origineel bericht van: robje
Kijk dat is een tip waar ik ook eens mee bezig ga.

't Is een voor de hand liggende tip natuurlijk. Als je spullen op je HDD hebt staan, dan blijft ie draaien en dat is dan weer irritant...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mysteryland

Hmm na de euforie van net wil ik mijn hdd initialiseren maar deze herkent hij niet.

Via control center ben ik ingelogd en wil ik de interne hdd formatteren maar hij zegt no such file or directory.

The device apparantly does not exist. Did you specify it correctly?

 

Het is een schijf van 1 Tb die ntfs geformatteerd is.

Moet ik hem misschien via een desktop eerst fat formatteren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac
Origineel bericht van: Mysteryland
Het is een schijf van 1 Tb die ntfs geformatteerd is.

Ik zou eerder denken aan ext3 (linux formaat). Maar dan nog zou ie hem moeten zien en je de optie geven hem te formatteren.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...