Ga naar inhoud


Live streamen van HD TV


Gast zxcvb

Aanbevolen berichten

Gast pieterjan

Ik ben op zoek naar een manier om één kanaal van mijn satteliet reciever live te kunnen streamen over internet.

Het is een HD kanaal, dus ik zou deze ook graag in HD- kwaliteit willen streamen.

 

Ik zou dus graag willen weten welke hardware ik nodig heb, en welke het handigst is, en welke software ik hiervoor het beste kan gebruiken.

 

Ik heb al aan een aantal mogelijkheden gedacht namelijk:

 

De satelliet reciever met een hdmi kabel rechtstreeks op de computer aansluiten, is er een videokaart die zoiets ondersteund?

 

of een tv - kaart in de pc stoppen??

een probleempje hierbij kan zijn dat het kanaal versleuteld is met een conax encryptie, iets wat niet standaard ondersteund wordt.

 

En, Welke software zou hier geschikt voor zijn? ik zou het beeld willen streamen naar een groep van circa 10 mensen. graag zou ik de stream beveiligen met een wachtwoord.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast pieterjan
Origineel bericht van: Tha Great Mac
Wat is de bandbreedte van je internetaansluiting? Met name de up ben ik benieuwd naar.


Redelijk veel, ik heb het meest uitgebreide en snelste pakket van ziggo: down: 120 Mbit/s | up:10 Mbit/s

Ik ben eventueel wel bereid een ander abbonement af te sluiten als dit niet genoeg is.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je daarvoor wel genoeg uploadsnelheid beschikbaar?

Een echte HD zender (zie plaatje - ZDF HD) is al snel meer dan 10 MB/s.

 

vGnp

 

post-40989-1318261897,9671_thumb.jpg

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast pieterjan

Juist, dan ben ik wel snel door mn bandbreedte heen smile .

Het gaat mij op zich niet zozeer om de HD - kwaliteit, maar het gaat er vooral om dat je nog voldoende kwaliteit hebt om fatsoenlijk op een gemiddelde TV kan kijken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast pieterjan

Het aantal streams zal ongeveer tussen de 5 en de 10 komen te liggen. Maar het gaat mij dus vooral om de manier waarop ik dit kan doen. Kan ik bijv een Pc kopen met een TV- kaart waar ik een conax module in stop voor de encryptie, en dat ik dan direct vanaf die pc kan streamen??? of kan ik ook gewoon een standaar receiver met een pc verbinden, en zo signaal binnenkrijgen wat ik kan streamen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac

't Kan allebei. De reden van beginnen over bandbreedte is dat je daardoor misschien zou inzien dat het project wellicht niet haalbaar zou zijn en dus de discussie niet onnodig zou zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast pieterjan

dat snap ik.

 

Zou 5 streams mogelijk zijn? is er niet een internetabbonement met heel hoge upload bandtbreedte? of is volgens jou de enige mogelijkheid om ergens serverruimte te huren ofzo???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac

In een serverruimte kun je geen tv-opstelling maken, dus dat is geen optie. Wellicht kun je op een bepaald moment over op een glasvezel-verbinding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast pieterjan

Oke glasvezel is wel mogelijk bij mij, dan zou ik volgens kpn een upload van 100 mbps krijgen. Daarmee zou ik een heel eind moeten komen toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac

Ja, daarmee kom je inderdaad een heel eind. Nu, de downloadsnelheid op de plekken waar je streaming wilt kunnen kijken moet natuurlijk ook voldoende zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast pieterjan

dat is waar. maar ik denk dat de meeste internetverbindingen dat kwa download bandbreedte wel aankunnen tegenwoordig. Anders moeten de mensen die het graag willen ontvangen maar kijken of ze een iets beter abbonement kunnen afsluiten.

 

Heb je ook een goed idee hoe dit het beste/ goedkoopste te realiseren, kwa hardware en software?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ik ben op zoek naar een manier om één kanaal van mijn satteliet reciever live te kunnen streamen over internet.
Het is een HD kanaal, dus ik zou deze ook graag in HD- kwaliteit willen streamen.


dat mag dus niet
is eerder ook al aan bod geweest, technisch gaat het "enigzins" lukken
maar legaal heb je de toestemming nodig van de zendgemachtigde inzake lisenties.
die 99,999995% zal afwijzen

ciao

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast pieterjan

Daar heb ik idd ook aan gedacht.

Omdat ik degene die het uitzendt ken, denk ik dat dat geen probleem zal zijn.

 

vandaar dat er ook bij staat dat ik de stream graag wil kunnen beveiligen met een wachtwoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...