Ga naar inhoud


[TF7710PVR] Goede keus voor HD ?


robtopf

Aanbevolen berichten

Als tevreden gebruiker van de TF5510PVR ga ik mij orienteren voor de HD ontvangst.

Is de betrouwbaarheid van de TF7710pvr nu in orde ?

Ik heb begrepen, dat bij de introductie van deze ontvanger er grote problemen waren. Zijn die inmiddels grotendeels opgelost?

Bij voorbaat dank voor jullie reacties.

.......robtopf................

Technidsat Digit ISIO STC  4K  UHD

2 stuks Wavefield T55 (NED. en Frankrijk), LNB's : 4 X Twin Inverto. 2 X DiseqC switches.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik was voorheen ook een Topfield-fan, inmiddels is dat een beetje geluwd. Troubles zijn wel over, maar je mist een hoop leuke en aangename ondersteuningen indien je keuze toch Topfield PVR7700 wordt.

 

Ik zou persoonlijk gaan voor een VU+DUO met daarop Pli-software (2.0).

Met een beetje lezen op het Pli-board kom je binnen een dag tot een weergaloze sat-receiver, mits je natuurlijk een Enigma2 sat receiver koopt (VU+DUO.

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

7700/7710 zou ik niet meer doen. Er is een opvolger daarvoor 7750 met een betere voeding en een ingebouwde koeler om het geheel te koelen.

Als je besluit de org. firmware te vervangen door Enigma2 (Linux) dan heb je een leuke bak, met een subliem HD beeld.

Maar goed, dat is mijn mening. t Is up to you

 

Groet,

Daf_driver

VU+ Solo 4K Firmware : OpenATV 6.0

 

Es leben die Weiber, der Wein, das Bier, und mir

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ligt eraan wat je ermee wilt. Wil je zonder al te veel poes pas gewoon HD TV kijken met ondersteuning van canaal digitaal, dan is dit een prima ontvanger. (Andere ontvangers ken ik bijna niet, dus daar kan ik niet mee vergelijken)

 

Stabiel is hij zeker. Maar enkele gebreken zijn er ook. Automatisch decoderen werkt niet automatisch, maar moet nadat je een opname hebt gemaakt handmatig ingesteld worden. Ook werkt de EPG niet helemaal lekker.

 

Wil je zelf wat meer mogelijkheden om te hobbieen dan zou ik zeker niet voor een Topfield gaan. Dan kun je veel beter kijken naar een Enigma2 ontvanger. Er wordt veel geschreven over benodigde Linux ervaring, maar dat vind ik persoonlijk erg meevallen. Als je een klein beetje met computers overweg kunt kom je er zeker. Ook is tijdens de eerste dagen een beetje geduld om te blijven lezen en proberen om de basisinstellingen goed te krijgen wel handig. Eenmaal ingesteld is een enigma2 box nog makkelijker te bedienen als een topfield.

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu 3 jaar gewacht tot de Topfield TF7700/7710 volwassen werd en het nu opgegeven, met Topfield komt het mijns inziens niet meer goed. Die firma was altijd "top of the bill" maar nu niet meer.

Sinds een paar weken heb ik nu een Clarke-tech/Xtrend ET9000 ontvanger en dat is een verademing in vergelijking met mijn oude ontvanger.

Alles werkt gewoon, ook opnames, die worden gewoon ongecodeerd opgeslagen en kan je later o.a. via het netwerk ook op je PC bekijken etc.

Verder werkt Enigma erg prettig en via extensions is alles naar eigen smaak in te vullen.

Kortom een fijne leuke ontvanger die in basis al beter werkt dan de topfield met een naar mijn mening beter beeld dan de topfield (en die had altijd al een heel goed beeld).

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb exact dezelfde situatie als Bigbot. Ik heb de Topfield, een 7710, alleen nog niet in de doos gestopt...maar de stekker is er wel uit en die blijft er uit. De ET9000 neemt een hele hoop ergernis weg. Ook fijn dat je geen CI-modules nodig hebt, want het updaten van die dingen is al een exercitie op zich, als er al updates verspreid worden die je eenvoudig kan plaatsen (OTA). Ik heb daarbij ervaring met Aston en PowerCam.

Het updaten van firmware voor de 7700/7710 door Topfield is ook niet best: na halverwege 2009 zijn ze er gewoon meer gestopt, terwijl de huidige firmware verre van optimaal is. Ik denk dat we met de 7700/7710 zwaar gefopt zijn. Afblijven dus is mijn mening.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allen,

 

ben het met jullie helmaal eens dat de 7700/7710 met de org. firmware een totale wanprestatie is van Topfield. Maar met een alternatief als Enigma bloeit je Top weer helemaal op en je herkent hem gewoon niet weer. Wat dat betreft is het nu een Top-appraat geworden.

VU+ Solo 4K Firmware : OpenATV 6.0

 

Es leben die Weiber, der Wein, das Bier, und mir

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het plaatsen van Enigma kan inderdaad een mooi alternatief zijn en wellicht een zinvol tweede leven voor de Topfield 7700/7710. Ik heb nog een elko upgrade in de planning staan (winter 2011) en dan daarna Enigma maar eens proberen. Is toch ook leuk voor de hobby en serieus kijken doen we dan ondertussen wel via iets dat uit de doos gelijk goed werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fretsat,

 

ik heb het Toppie na 3 maanden ergernis al naar het tweede leven verbannen en naar volle tevredenheid nu. Nu is die bak echt volwassen en uitgerijpt en kan het wat het moet doen!

Elke update van Enigma is weer een plezier!

Ik kan het iedereen aanraden.

 

Een Elko check ga ik binnenkort eens doen (ondanks dat er nu een jaar een ventilator bovenop ligt), want hij is nu anderhalf jaar oud en heb begrepen dat er dan wel eens al problemen kunnen ontstaan/zijn. Een nieuw setje heb ik al liggen :-)

 

Daf_driver

VU+ Solo 4K Firmware : OpenATV 6.0

 

Es leben die Weiber, der Wein, das Bier, und mir

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Daf_Driver,

 

Bij mij moeten de elko's zeker vervangen worden want nadat de harde schijf af en toe niet meer meedeed heb ik deze van de voeding gehaald om verdere schade te voorkomen. Ik hoop dat hij weer meedoet nadat de elko's zijn vevangen. Zal tzt eens wat posten over de ervaringen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn zat ontevreden 7700/7710 bezitters die voor een redelijk bedrag afstand willen doen van hun ontvanger.

 

Zet er Enigma2 op en je hebt er een hele leuke HD ontvanger aan.

 

Grootste horde zal waarschijnlijk het aan de praat krijgen van je CD kaartje zijn in een smargo (of gelijkwaardige card reader), maar ook dat gaat lukken met de hulp vanuit dit forum.

 

Gr

JeDeJe

 

----------------------------

Clarke Tech ET-9000 E2, TF 7700HDPVR E2 Smartmouse, TF 7700HDPVR Titan smargo, HTPC met TT-3200-S2 en DVB-T, Visiosat A1-A2-A3-HB, SG-2100A, 78cm schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kaart aan de praat krijgen is een peule schilletje met smargo

Degenen die daarbij hulp nodig hebben kunnen mij altijd ff een PB-tje sturen dan wordt je in no-time geholpen

 

Groet Daf_driver

VU+ Solo 4K Firmware : OpenATV 6.0

 

Es leben die Weiber, der Wein, das Bier, und mir

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Gisteren de elko's maar eens vervangen en de 7710 doet het weer en ook de harde schijf draait nu weer. Die elko's zitten ook wel precies tussen een serie koelelementen op de print, niet de beste opstelling in ieder geval. Ben nu nog wat opnames van de disk aan het verplaatsen naar de ET9000.

 

Toch nog even gekeken of er bij Topfield inmiddels een nieuwe firmware aanwezig was, maar volgens Topfield is dit apparaat begin 2009 al helemaal afgeschreven: niets dus. Binnenkort dus maar eens experimenteren met Enigma op deze ontvanger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...