Ga naar inhoud


AC3 bij Dreambox en Panasonic Plasma


Aanbevolen berichten

Als een zender in AC3 uitzend krijg ik geen geluid uit mijn tv (enkel als ik de downmix aanzet of PCM selecteer). De Dreambox is met een HDMI kabel aangesloten op de HDMI1 aansluiting. Ik heb de Dreambox echter ook op een 5.1 versterker zitten en wil de downmix dus niet steeds aan- en uitzetten. Enkel de versterker gebruiken is ook geen optie (als de vrouw alleen thuis is).

 

Door de HDMI kabel komt toch gewoon het AC3 geluid naar de TV neem ik aan, waarom hoor ik dit niet? De TV kan het blijkbaar wel aan, want als ik via de ingebouwde DVB-C tuner een kanaal met AC3 kanaal bekijk werkt het wel (ik kan dan kiezen tussen de audiosporen en zowel AC3 als PCM geeft geluid).

 

Iemand enig idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: juleke21
Uit TWEE luidsprekers 5,1 DD horen??


Dat zal niet helemaal lukken, maar nu is er helemaal geen geluid... en als hij ac3 aan kan zou je toch iets moeten horen.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi dream1975,

Citaat:
Enkel de versterker gebruiken is ook geen optie (als de vrouw alleen thuis is).

is omdat? > vermoeden= een knop van een apparaat extra aanzetten???

 

maar enigszins is er wel wat voor te zeggen dat CDS ook pcm mee omhoog stuurt

(eenmaal ingesteld op dreambox blijft dat ook bij de volgende keer zappen zo, en dan is met av-receiver + optisch het een speciale actie die enkel de niet vrouw kan doen wink )

 

ciao

Perfect Motion - Boys Own Mix

Sunscreem, Terry Farley, Pete Heller

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...