Ga naar inhoud


[RE-9000HD] Up en download probleem met PolarEdit


forestsat

Aanbevolen berichten

Hallo

Heb een probleem met PolarEdit in combinatie met mijn Rebox-9000.

Gebruik voor beiden de nieuwste releases.

Via FTP opties in PolarEdit mijn Rebox IP adres ingevoerd en via "Test verbinding" de verbinding getest(Antwoord "Verbinding is geslaagd").

 

Als ik vervolgens een upload van de Rebox naar PC doe hangt PolarEdit voor ca 25 seconden en geeft vervolgens in een window "No data" het bericht "De ontvanger zendt de *.fdu data niet".

 

Downloaden van een fdu file op mijn PC naar de Rebox werkt ook niet. Geen foutbericht maar ook geen nieuwe lijst op de Rebox.

Het overbrengen van de fdu file via een USB stick naar mijn PC en omgekeerd geeft geen probleem.

Weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn ?

VU+Duo (1TB HD) OpenPli 3x twin LNB 2xDiSEqC 4/1 Rebox 9000

HDMI extender over UTP

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het is op zich al vreemd dat de test m.b.t. de gemaakte verbinding is geslaagd maar de data niet binnenkomt.

Want als de test geslaagd is gebruik je de juiste Gebruikersnaam (root) en Wachtwoord (=leeg).

Heb je wel de juiste versie PolarEdit?

 

Ik gebruik PolarEditOctagon 1018 v0.6.2.3 en hier functioneert het uitstekend.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Jurgen

Bedankt voor je reactie

Gebruik precies dezelfde versie als jij. Daar kan het niet aan liggen. Heb ook een nieuwe install van PolaraEdit gedaan maar het probleem blijft.

Het zal denk ik iets in de Rebox moeten zijn.

Iemand anders een soortgelijk probleem ?

 

VU+Duo (1TB HD) OpenPli 3x twin LNB 2xDiSEqC 4/1 Rebox 9000

HDMI extender over UTP

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft de rebox wel een goede ping, geen time out, indien de TTL te kort is kan je ook niets verzenden of krijg je een foutmelding.

 

Hier heb ik ook wel ergernissen gehad met de netwerk verbingding van de rebox.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat is ook zo dan pakt hij, de rebox, meestentijds de netwerkverbinding wel weer op.

 

Maar foresat kan dat ook even uittesten met pingtester 9.37 (naam.net) dan weet hij het in elk geval zeker en het programmaatje is wel op internet te vinden (microsoft) en daar heeft hij gelijk ook voor de rest van zijn netwerk wel wat aan.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De TS schrijft dat de door hem uitgevoerde verbindigstest is geslaagd dus het mag geen discussie zijn of de verbinding met de Rebox beschikbaar is.

Op het moment dat het IP-adres, de gebruikersnaam en wachtwoord correct in PolarEditOctagon zijn ingevuld en de verbindingstest is geslaagd, staat het in elk geval vast dat de netwerkverbinding beschikbaar is.

 

Ik heb verschillende opties getest maar alleen als het bovenstaande correct is ingevuld is de verbinding ook daadwerkelijk beschikbaar.

 

Ik heb nog even op het Duitse forum gezocht of hieromtrent iets bekend is maar helaas niet.

Nu lijkt mij dit geen al te groot probleem omdat je de zenderlijst wel via USB kunt up- en downloaden.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste mensen

Bedankt voor al jullie suggesties.

Heb de Rebox opnieuw opgestart na uitschakelen maar daarna hetzelfde probleem.

Heb ook Ping Tester gedraaid. Hier lijkt alles OK te zijn zoals Jurgen reeds aangaf. TTL=64; Min time 1 msec,

Max time 3 msec; Loss rate 0%

 

Kan ook met mijn browser op de PC de fdu file zien in root\var\etc en deze copieren naar mijn PC. Kan deze dan ook openen met PolarEdit , updaten en weer terug copieren.

Zodra ik twee keer klik op de fdu file in de Rebox om deze te openen met PolarEdit krijg ik de message:

"Windows cannot find \\IP-adres\root\var\etc\_service.fdu"

Heeft iemand nog een idee met deze extra info wat het probleem zou kunnen zijn ?

VU+Duo (1TB HD) OpenPli 3x twin LNB 2xDiSEqC 4/1 Rebox 9000

HDMI extender over UTP

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...