Ga naar inhoud


Sbs 6 en beeldkwaliteit


1pm

Aanbevolen berichten

Hier staat sterren dansen op het ijs op maar soms is er een heel slecht beeld .

Meestal als er geschaatst wordt zou dit aan het licht daar liggen ?

Dit heb ik zowel op de db 8000 als o de db 7000

 

1pm

Joa zo gaat dat alaaf !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 50
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik vrees dat je het dan toch ergens aan jouw installatie ligt. Hier wederom een fantastisch scherp HD beeld ( en heel mooie kleuren ! ) vanavond op SBS6 HD tijdens " sterren dansen op het ijs ". En dat op een 50" plasma scherm van Panasonic met de TF7710HDPVR. En ik ben echt wel kritisch als het om beeldkwaliteit gaat !

 

Gr. Albert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: HDfanaat
Maar je kunt toch sowieso geen wonderen verwachten met SD kwaliteit ?

Gr. Albert


Dat is wel aardig overdreven. Als je een SD uitzending hebt met een fatsoenlijke bitrate dan is er heel goed naar te kijken.
Kijk naar veel Duitse zenders die vaak een meer dan twee keer zo hoge bitrate hebben dan wat CanalDigitaal ons geeft.

Xtrend ET9500 - OpenPLi powered

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor een dikke 5 jaar geleden was het beeld perfect, maar toen werd er ook met een hogere bitrate uitgezonden, ik denk dat CD alleen maar HD wilt promoten en daarom de SD zenders knijpen.

CyberSpy .... :-0

Dreambox DM8000 HD PVR - 1Tb HDD

My Hummie 5K4 was the Best !!

Keep on Dreaming ......... :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik beweer zeker niet dat alle SD uitzendingen van slechte kwaliteit zijn. Inderdaad zie ik vooral op de Duitse SD kanalen regelmatig beelden van goede kwaliteit die zeker het aankijken waard zijn ! Maar als ik bijv. kijk naar de Graham Norton show op Humor TV van Canal Digitaal ( SD ) en deze vergelijk met dezelfde uitzendingen op BBC HD, dan heb ik toch echt geen bril nodig om het verschil te zien.

 

Gr. Albert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overigens nog even ter aanvulling : ik beweer ook niet dat alle zg. HD uitzendingen van superkwaliteit zijn. Vooral op de nederlandse publieke en commerciele zenders zie je lang niet altijd echte HD beelden. Ik heb op deze zenders maar zelden de super HD-kwaliteit gezien van bijv. Servus HD of BBC HD. Of dat nu daar komt door een hoge(re) bitrate of betere camera's, ik heb geen idee ( misschien beide ? ).

 

Gr. Albert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zal vooral met het encoden en de gebruikte bitrate te maken hebben.

Ik heb geen HD ontvanger maar het zal me niets verbazen als CD ook voor de HD kanalen de halve bitrate gebruikt van de Engelse of Duitse zenders.

Daarbij moet natuurlijk wel gezegd worden dat zowel in Engeland en Duitsland de doelgroep veel groter is en er veel meer betaald wordt door de TV kijker dan hier in NL.

Xtrend ET9500 - OpenPLi powered

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelfs de HD zenders van de RTL's en SBS zijn om te huilen.

Vaak worden de meest krakkemikkige oude versies SD films via

de HD kanalen uitgezonden. En de bitrates van de HD kanalen zijn

van het niveau waarop de BBC SD uitzendt.

 

Citaat:
ook voor de HD kanalen de halve bitrate gebruikt van de Engelse of Duitse zenders

 

Klopt. Soms halen de 'HD' kanalen de bitrate van BBC SD nog

niet eens. Maar wat maakt het allemaal uit als je toch bijna

alleen SD via je HD kanalen uitzendt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

En de bitrates van de HD kanalen zijn
van het niveau waarop de BBC SD uitzendt.

Dan hebben jullie hier nog nooit de bitrates van BBC HD gemeten... die zijn vergelijkbaar met die van CDS... En de bitrate zegt niet alles over de kwaliteit. CDS maakt sinds kort gebruik van de laatste generatie encoders. Dat doen de SKY-providers (nog) niet.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Parijs-Roubaix en de marathon van Rotterdam leek gisteren wel native HD te zijn, want de bitrate was rond de 10 mbps. De bitrate meter op m'n ET9000 is meestal een goede indicatie voor upscaled of native HD.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...