Ga naar inhoud


wavefrontier echt of een clone


Philips

Aanbevolen berichten

Nog een aanvulling, het valt me op dat op de door mij gekochte

T90 geen gradeninstelling is te vinden. Dus het instellen moet een beetje op gevoel.

 

ander punt is dat de buisdiameter bij 56 mm en ik heb natuurlijk een paal in de grond die 41 is.

Volgens de leverancier normaal maar hij had geen verloopstuk en ik was de eerste die hiermee kwam. De andere personen waren zeker handiger

Philips dst5816 / Dreambox7000 / Dreambox8000 (image OpenPli)

Link naar reactie
Delen op andere sites


'Mijn' buis was ook 41 mm , en heb er nu een buis over heen gezet van 51 mm inwendig , en 60 mm uitwendig . Dat is trouwens een standaard maat , en die is vrij gemakkelijk te krijgen , bij de ijzerhandel. Beneden aan de buis zitten 2 boutjes om de buis vast te zetten. Zie bijgaande foto's.

post-54463-1318261971,6432_thumb.jpg

post-54463-1318261971,8342_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

inderdaad een goede oplossing en je krijgt de buis hier ook vertikaal waterpas?

Volgende week ga ik een metaal bedrijf opzoeken voor een buis.

Het liefst zou ik een verloop hebben van 40mm naar 59 mm

 

 

Philips dst5816 / Dreambox7000 / Dreambox8000 (image OpenPli)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik had die bouten niet aan dezelfde kant gezet. maar aan elke (zijde bij een cirkel kan niet) kant een bout. zo kan je die buis dan in 3D verzetten om er toch voor te zorgen dat het boeltje loodrecht staat...allé, hopelijk is de uitleg duidelijk. wink

Link naar reactie
Delen op andere sites

zie bijlage, als je de bouten zo zet kan je alle kanten op met die buis en kan je ze dus in 3D waterpas zetten.

velen denken nog altijd dat ze een buis recht zetten door de waterpas aan de ene kant te zetten (deel een buis in uurwerk en meet met de waterpas het eerste kwartier en het volgende) maar dat moet je dan aan 2 niet tegenovergestelde kanten.

 

en met die bouten zo te zetten kan je dus veel weeg.

 

hopelijk nu wat duidelijker wink

post-43448-1318261976,8462_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een wavefrontier hoef je niet op een perfect verticale waterpas mast te plaatsen.

De schotel kan door zijn manier van bevestigen prima gecompenseerd worden voor een scheefstaande antennemast.

 

In de spreadsheed van Holles kan je zelfs de fouthoek opgeven, zodat je referentie waarden zo van de tabel ingesteld kunnen worden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...