Ga naar inhoud


[DM500+] Dreambox 500+ motor problemen


Gast zlatan112

Aanbevolen berichten

Gast zlatan112

Er is geen enkele kanaal meer op de dreambox.

Wij dachten aan de coax kabel, die vervangen, is het niet.

Signaal op de astra 19.2 is zeer zwak tussen 45% soms tot 65%.

 

De motor draait niet meer, als je naar het oosten/westen draait. Ook de motor fysiek maakt geen geluid.

 

WEL brand de lampje groen met oranje. Dat hoort niet, staat op de motor. 2100A is het. Reset knopje gebruikt, geen resultaat doet niks!. De andere knopje voor oost/west doet ook niks!

 

 

De schotel lijkt wel verder de andere kant op te staan, kan dat het zijn dat de motor niet meer terug draait?

Wat kan het zijn?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast zlatan112

Dat vermoeden heb ik ook, is er een manier op dat vast te stellen? De lampje brand redelijk groen met oranje ertussen door.(lampje onder de motor)

 

Vreemd dat je met een reset de motor niet terug kan krijgen.

Waar kan ik een andere goeie motor aanschaffen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac

Waar je een nieuwe kunt aanschaffen, niemand op dit forum zal je antwoord geven, dat mag niet. Je moet zelf even middels een zoekmachine zoeken.

Als de motor ook al geen reset wil doen, dan issie echt stuk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Haal de rotor eens van de paal en schroef 'm open. In de behuizing zit een motor met een wormwiel en hiertegen een tandwiel. Het vet op het mechaniek wil na verloop van tijd wel eens uitdrogen heb ik gemerkt(ik heb ook een 2100), dan draait ie niet meer. Opnieuw smeren is hier de oplossing. Ik heb dit zelf ook aan de hand gehad. Na het smeren loopt ie weer als een zonnetje! :D

Denk er ook om, dat de standaard voeding van een DM500 niet zwaar genoeg is om een wat stroef lopende rotor aan te sturen. Ik had dit probleem zelfs al toen mijn rotor nog vrij nieuw was. Het beste is, om een wat zwaardere voeding te kopen, bijvoorbeeld 1,5 of 2 ampere.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: poktor

Denk er ook om, dat de standaard voeding van een DM500 niet zwaar genoeg is om een wat stroef lopende rotor aan te sturen. Ik had dit probleem zelfs al toen mijn rotor nog vrij nieuw was. Het beste is, om een wat zwaardere voeding te kopen, bijvoorbeeld 1,5 of 2 ampere.

Het gaat om een 500+, deze heeft standaard een 1,5 A voeding.
De 1A voedings zijn geleverd met de eerste serie dm 500.

Met vriendelijke groet, paardengek
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...