Ga naar inhoud


[Satelliet] Solderen op wat voor ondergrond


michaelangelo

Aanbevolen berichten

Ik heb een dm 500 overgenomen, van een kennis die er geknoeid mee heeft en nou zou ik het willen proberen om er nieuw leven in te blazen. Ik zou graag het volgende willen weten. Op wat voor ondergrond kan ik solderen. Ik vraag dit namelijk omdat de ondergrond niet meer in tact is en ik al eerder heb geprobeerd om te solderen. Echter laat het steeds los. Op de foto kun je zien dat er 8 plaatsen zijn waarvan er nog een paar intact zijn. Wat voor een materiaal gebruiken ze hier voor de ondergrond. Moet ik dit voorzien van een bepaald soort materiaal of kan ik gewoon op het bord solderen. Zo ja, hoe heet zoiets. Ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen begrijpen.

 

 

post-1148-1318261957,3574_thumb.jpg

[color:"purlple"] I just can’t live without my Dreambox 7025 and 8000 HD. What an invention!

Link naar reactie
Delen op andere sites


michaelangelo Ik geef je een link van een cursus solderen. http://ee.old.no/library/LE1350-nl.pdf Wat benodigdheden betreft red je het met wat oud koperdraad, een soldeerbout van ongeveer 25-40 watt en natuurlijk soldeertin. Een tinzuiger of zuiglitze maakt het compleet. Als je nog een defect elektronisch apparaat hebt dan is het nog prima bruikbaar als oefenobject om componenten los en weer vast te solderen (het is toch al stuk). Als dit allemaal gesneden koek is dan kan je aan de dreambox beginnen.

 

De foto van de print was trouwens niet echt duidelijk. Misschien kan je op het rode vierkant inzomen, en maak aub ook een foto van het beschadigde oppervlak aan de achterkant van de printplaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die persoon die er aan heeft zitten prutsen heeft de printbanen beschadigt ,en wie weet wat nog meer, als de box ingeschakeld is geweest,dan kun je het wel vegeten ,want dan zijn er door kortsluiting div.andere onderdelen kapot of beschadigt.Je kunt blazen tot je er bij neervalt ,maar dan word het nooit meer wat het geweest is. crazy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...