Ga naar inhoud


[DM7025] vreemde tekens in display en boot niet


HJS

Aanbevolen berichten

 

hallo mede satters,

 

Nadat ik vorige week mijn DM7025 een keer spanningsloos had gemaakt en hem weer op ging starten verschenen de volgende tekens in het display (zie bijlage.).

Ook boot de dreambox niet door en de hardeschijf hoor je ook niet aan spinnen.

 

Nu heb ik vervolgens de dreambox diverse keren gestart met bijvoorbeeld een los gekoppelde hardeschijf en de beide satelliet tunners.

 

niets van dit alles wist het boot probleem te verhelpen en dacht dus dat de voeding kapot was.

 

Na het plaatsen van een nieuwe voeding bleef dit verschijnsel zich voordoen.

 

kan iemand mij een zetje in de rug geven in welke richting ik het nu moet zoeken.

 

Met vriendelijk groet, Justin

 

 

post-31932-1318261962,2771_thumb.jpg

VU+ Ultimo 4K ccs 1TB, VU+ Uno cable, both running on  OpenPli, Rotating Triax TDA110, Apple air capsule extreme

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: HJS

hallo mede satters,

Nadat ik vorige week mijn DM7025 een keer spanningsloos had gemaakt en hem weer op ging starten verschenen de volgende tekens in het display (zie bijlage.).
Ook boot de dreambox niet door en de hardeschijf hoor je ook niet aan spinnen.

Nu heb ik vervolgens de dreambox diverse keren gestart met bijvoorbeeld een los gekoppelde hardeschijf en de beide satelliet tunners.

niets van dit alles wist het boot probleem te verhelpen en dacht dus dat de voeding kapot was.

Na het plaatsen van een nieuwe voeding bleef dit verschijnsel zich voordoen.

kan iemand mij een zetje in de rug geven in welke richting ik het nu moet zoeken.

Met vriendelijk groet, Justin




Denk dat je de software moet wantrouwen, zelfs opnieuw moet flashen?

PS op het plaatje zie ik niets!!!

Je kan toch opnieuw booten met pijltje up of down toets, dan komt die in een
bepaalde mode testaan, en zal je op het display wellicht meer info krijgen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

hallo chelloanarchist,

 

is was vergeten te vermelden dat het in de "stop mode" zetten ook niets uithaald.

het tekentje blijft gewoon in het display staan en verder gebeurt er niets.

VU+ Ultimo 4K ccs 1TB, VU+ Uno cable, both running on  OpenPli, Rotating Triax TDA110, Apple air capsule extreme

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
DreamUp + seriele kabel kan hem misschien nog redden (lijkt erop dat hij niet door de bootloader komt).

 

 

Ik ken dit. Na reparatie van de voeding en serieel opnieuw flashen zal ie wel opstarten. Zet ook onder extra, dm600, etc, ook recover bad sectors aan. Hier zal waarschijnlijk wel een melding komen. Na het flashen oppassen met de zenderlijst. Is de lijst te groot dan zal de box niet goed opstarten ls ie uit is geweest.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Okay jongens,

 

Ik zal vanavond met dreamup aan de gang en alle opties aanklikken

Bedankt voor het meedenken

VU+ Ultimo 4K ccs 1TB, VU+ Uno cable, both running on  OpenPli, Rotating Triax TDA110, Apple air capsule extreme

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad in Harlingen. Friesland

 

Helaas kom ik er ook niet meer in met dreamup

Deze dreambox is in rustte en blijft rustte na heel veel jaren plezier ervan hebben gehad

 

Een ieder bedankt voor het mee denken

VU+ Ultimo 4K ccs 1TB, VU+ Uno cable, both running on  OpenPli, Rotating Triax TDA110, Apple air capsule extreme

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Nu nog een ceremonie om deze mooie 7025 te vergezellen naar het afvalpunt waar deze zonder kosten achter gelaten mag worden zodat hij hergebruikt kan worden in elk willekeurig apparaat...

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...