Ga naar inhoud


tweede grote HDD voor Desktopcomputer welke HDD 2 TB


Gast Henri Aalten

Aanbevolen berichten

Gast Henri Aalten

Ik wil voor back-up voor veel gegevens een tweede grote HDD in mijn desktop plaatsen 2 TB 3,5"SATA II.

 

Moet een schijf zijn die redelijk stil is, en redelijk(standaard) snelheid.

 

Waar moet ik op letten.

Is het toerenaantal belangrijk voor de snelheid

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja een 7200 RPM is langzamer dan een 15k RPM. Als je deze back-ups 's nachts laat lopen dan maakt het niet zoveel uit, maar als het snel tussendoor moet dan is het zeker de moeite waard.

 

Maar je bent toch afhankelijk van de zwakste schakel. Is je hoofdschijf dus 7.2k dan kun je volgens mij nooit de 15k halen van een andere schijf. En deze 15k schijven zijn een stuk duurder (en ik geloof nog niet eens beschikbaar op 2TB).

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als hij voor backup doeleinden wordt gebruikt is de snelheid niet zo relevant. Neem gewoon een "green" schijf.

 

De samsung F4 serie heeft een uitermate goede kwaliteits/prijs verhouding. Deze kost ergens tussen 70 en 80 Euro.

 

 

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjattuh
Maar je bent toch afhankelijk van de zwakste schakel. Is je hoofdschijf dus 7.2k dan kun je volgens mij nooit de 15k halen van een andere schijf. En deze 15k schijven zijn een stuk duurder (en ik geloof nog niet eens beschikbaar op 2TB).


Als er al een 15k SATA schijf zou bestaan, dan zou je die met zijn maximale snelheid kunnen gebruiken. Iedere SATA schijf heeft zijn eigen volledig onafhankelijke aansluiting.

15K SATA schijven bestaan echter niet, wel 15k SAS en Fiberchannel schijven, echter met een maximale capaciteit van 600GB. Voor zeer snelle SATA heb je alleen de 10k Raptor schijven van WDC, maar die ook tot maximaal 600GB.

Normale SATA schijven zijn 7.2k.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: winwiz
Als hij voor backup doeleinden wordt gebruikt is de snelheid niet zo relevant. Neem gewoon een "green" schijf.

De samsung F4 serie heeft een uitermate goede kwaliteits/prijs verhouding. Deze kost ergens tussen 70 en 80 Euro.



Kzag er een voor 69.99 alleen morgen

En de hartelijke groeten van Poetsdoekje...

 

COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........

Link naar reactie
Delen op andere sites

De F4 2TB is vrijwel overal te koop voor een bedrag lager 70 euro!

 

Bepaald geen aanbieding dus.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...