Ga naar inhoud


channel 4 HD


reynsa

Aanbevolen berichten


Heb je de nieuwe zenderlijst al ingeladen ?

 

Daarin staat hij op nummer 816, dit alles op voorwaarde dat je schotel natuurlijk ontvangst geeft van Astra2.

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je andere kanalen op Astra2 wel bekijken ?

De gewone Channel 4- kanalen ?

HD kanalen op Astra 2 : ITV HD of BBC HD ?

Heb je beeld op één van de kanalen op presets tussen 800 en 810 ?

Als je preset 816 selecteert heb je dan 'geen signaal' op je Philips decoder ?

Of iets anders als foutmelding ?

 

Sorry dat ik het me zo simpel voorstel maar ik vraag me allereerst af (net als Paullo) of je wel een LNB op Astra2 gericht hebt staan en of je wel een HD decoder hebt. Als je de 7141 HD gebruikt is dat laatste alleszins al in orde, maar dan blijft nog de vraag : welke sat-posities ontvang je met die triple sat - antenne ?

Ik heb alle kanalen van Hotbird ook automatisch in mijn zenderlijst staan maar ontvang geen enkele, gewoon omdat mijn koppen op Astra 1 - 2 - 3 staan en niet op Hotbird.

 

Ikzelf heb ook een 7141 HD ontvanger van Philips en heb geen probleem met de ontvangst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De gewone channel 4 kanalen zijn geen probleem, ook itv hd of bbc hd ontvang ik zonder probleem

de zenders tussen 800 en 810 ontvang ik ook en ik krijg inderdaag "geen signaal" op channel 4 hd

 

en ik ontvang ook astra 1 -2- 3

hotbird dus ook niet.. ( ook al staan ze in de zenderlijst)

 

ook heb ik "geen ontvangst" bij de zender clubland tv (888)

zo zijn er nog een paar willekeurige zenders..

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als al de rest werkt lijkt het me alleen nog mogelijk dat je ontvanger voor dat ene kanaal niet juist ingesteld is.

Misschien even proberen om geforceerd een nieuwe kanaallijst in te laden ? Ik heb hier ooit eens gelezen hoe het moet maar vond het niet direct terug.

Een komplete reset heb ik wel gevonden.. Misschien is daarmee ook de zenderlijst opnieuw ingeladen en dan zou het moeten lukken, dacht ik.

Klik Hier - zie post Satencom

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zag wel op KINGOFSAT dat Channel4HD als enige zender op positie

12606.75 V staat. In de zenderlijst van TVV staat Channel4HD op 12607 V.

Bij andere kanalen is er transponder 12607 H vermeld, maar die staan niet in de zenderlijst van TVV.

Je zou kunnen proberen om de satpositie 28.2 langzaam in te laden, dat zou ook kunnen helpen.

 

Mocht een nieuwe kanalenlijst / reset niet helpen zou ik denken dat je momenteel al niet veel meer over hebt qua ontvangst. Dat je de Astra2 positie niet schitterend ontvangt met andere woorden.. En dat je deze transponder dan net mist.

Ik geef graag het woord aan de vele forumleden / moderators die beter op de hoogte zijn om dit in te schatten.

 

Of misschien komt topicstarter wel met goed nieuws over een kwartiertje :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net gecontroleerd : ik kom voor Channel4 HD, waarschijnlijk omwille van redenen beschreven in de vorige post maar aan 60% signaal, wel 100 % kwaliteit.

Voor ITV4 had ik maar liefst 87% signaal, ook 100% kwaliteit.

 

Heb je CBS reality, op 826 ? Die geeft hier ook maar 60 procent signaal.

Clubland op 888 kreeg hier 74 procent signaal. Dus die komt zelfs sterker door.

 

Misschien kan je het fijn uitrichten van de antenne overwegen om toch deze zenders te kunnen ontvangen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Channel4 HD zit op de Eurobird en meer bepaald op de wide-beam ervan die over gans Europa te ontvangen is.

 

Het signaal daarvan is bij ons lager dan dat van de Astra 2's die een veel sterkere beam hebben gericht op het Verenigd Koninkrijk (en dus ook bij ons).

 

Het lijkt mij dan ook dat je Triple-sat waarschijnlijk een kleine fractie verkeerd staat uitgericht, waardoor die zenders (door het minder sterke signaal) niet ontvangen worden.

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Eurobird staat naast de Astra 2's op de positie 28,2 Oost.

 

Alléén is het een andere satelliet met een andere beam en die is dus hier zwakker dan de beam van de Astra 2's, vandaar dat de ontvangst ervan zwakker is, minstens op bepaalde transponders, waaronder die van Channel4HD.

 

Greets

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...