Ga naar inhoud


streamen van HD kanalen naar PC in mijn lan lukt niet


BigL

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

ik ben al een tijdje aan het zoeken of andere mensen ook een probleem hebben met het streamne van een HD-kanaal over het lan naar je pc. SD-kanalen gaat prima, maar HD-kanalen lukt 1 a 3 seconden en stopt of gaat zeer blikkerig en stopt daarna.

Is dit een bekend probleem en is de bitrate te hoog? Wordt dat nog opgelost door VLC en/of is het aangemeld?

 

Waarom wil ik dit?

De DM500HD is gewoon verbonden met mijn TV via HDMI en dat gaat prima. Maar in mijn kantoor wil ik af en toe ook via mijn pc kunnen kijken (via http://ip-nr dm500hd).

Ik draai met image New Dream Elite (NewDE-1.0-Final-dm500hd-e2-OE(1.6)) em gebruik op mijn pc VLC 1.1.7.

Hoor graag van jullie!

 

 

** DM500HD, triax 80cm, Rotor Disecq 1.2

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoe is de verbinding tussen de dm en je pc?

Draadloos gaat meestal net wel/niet, 10 Mbps is te weinig, dus 100 Mbps bedraad is ideaal, inclusief de tussenliggende hardware zoals hubs, switches etc.

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad: draadloos is geen optie, zelfs de N-standaard niet.

Dus ik heb alles bedraad en 100Mbs moet lukken.

Lijkt me dat het toch de bitrate is (hoe groot is die?), want met de normale SD-kanalane heeft ie geen probleem.

 

Iig bedankt voor je antwoord.

** DM500HD, triax 80cm, Rotor Disecq 1.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klopt Jo!

Ik heb alles bedraad: Netgear router WNR3500v2 en aan een van de eth-poorten zit een kabel naar een switch (Sitecom LN 118 v1) waaraan mijn TV, mijn DM500HD en mijn AC RYAN Playon hangen. Mijn PC hangt rechtstreeks aan een andere eth-poort van de router. Maar dat moet allemaal 100MB zijn/blijven volgens mij.

** DM500HD, triax 80cm, Rotor Disecq 1.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee helaas zou ik bijna zeggen.

Het overzetten/kopieren van grote bestanden (5 GB bv) gaat "gewoon" goed). Ik heb niet echt een idee, maar volgens mij gaat dat met 40/50Mbs. Er is altijd wel collision omdat er meerdere apparaten aan staan via de Sitecom-switch en verbonden zijn met internet etc.

Heb ik dit nu alleen of is dit toch een known issue met VLC? Als het laatste het geval is dan moet VLC wellicht met een update komen.

Dreamstream gaf overigens hetzelfde probleem.

Mijn CPU (Pentium 4 2.8 GHz) geeft 60% use door VLC en de ventilator slaat aan; toch schokkerig beeld. Eng idee hoe ik kan meten dat de bitrate toch niet/wel het probleem is?

 

** DM500HD, triax 80cm, Rotor Disecq 1.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

probeer het eens zonder die sitecom switch.

 

dikke kans dat die switch roet in het eten gooit

 

controleer ook of zowel de dreambox als je pc 100mbps in de lan status aangeven

 

op de pc is dat te zien bij je netwerkadapters (rechtermuisklik > status)

 

**DM800PRO - OpenPli 2.0 - 500GB HDD, 1GB USB

**Triax 78tds + Multifeed + 4x ALPS LNB (13,19,23,28)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem ligt volgens mijn niet aan je netwerk maar eerder aan je video kaart van je pc die full hd niet kan weergeven.

Heb hetzelfde probleem met mijn laptop.

 

Om zeker te weten dat dit het probleem is, probeer eens wat opgenomen hd content over te zetten op de pc en dan te bekijken.

Is het beeld nog steeds schokkerig en met onderbrekingen dan ligt het duidelijk aan de videokaart.

 

Om full hd te zien heb je minstens een videokaart nodig met 1gb "dedicated ram".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: wigee
Het probleem ligt volgens mijn niet aan je netwerk maar eerder aan je video kaart van je pc die full hd niet kan weergeven.
Heb hetzelfde probleem met mijn laptop.

Om zeker te weten dat dit het probleem is, probeer eens wat opgenomen hd content over te zetten op de pc en dan te bekijken.
Is het beeld nog steeds schokkerig en met onderbrekingen dan ligt het duidelijk aan de videokaart.

Om full hd te zien heb je minstens een videokaart nodig met 1gb "dedicated ram".


*Voelt zich stom

je laptop moet natuurlijk wel HD content kunnen afspelen. Stom dat ik daar niet aan heb gedacht :)tnx wigee smile

**DM800PRO - OpenPli 2.0 - 500GB HDD, 1GB USB

**Triax 78tds + Multifeed + 4x ALPS LNB (13,19,23,28)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Wigee: that's it!!

Erg goed. Ben blij dat ik nu weet wat het is.

Ik had een HD-stream van NED1 opgenomen en geftp-ed naar mijn pc. 4GB duurt overigens 10 minuten transfertijd, dus dat is ca 60Mbps; dat is normaal lijkt me bij een 100Mbps bedraad lan.

Als ik die met VLC afspeel op de pc krijg ik ook schokkerig beeld!

Reden dat ik dit tot nu toe niet geprobeerd heb is dat ik .mkv files (Matroska) van bv 10GB gedownload heb van internet die prima af te spelen zijn op mijn pc. Maar die zijn blijkbaar toch al behoorlijk compressed.

Dus: ik ga eens een videokaartje kopen denk ik!

Bedankt!

:D :D :D

** DM500HD, triax 80cm, Rotor Disecq 1.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...