Ga naar inhoud


[ET9000] Sundtek usb dvb C op de ET9000


jinnoe

Aanbevolen berichten


analoge fm en analoge kabel???

ja ik zou geen enkel advies durven volgen van jullie beiden.

 

want er zou dan een duidelijkheid moeten komen / moeten worden weergegeven, van jullie beiden inzake wat welke usb dongle doet

en wat die kost

maar vooral hoe die in de markt z'n type of modelnaam heeft gekoppeld aan jullie ervaring

anders koop je nog de verkeerde!

de duurdere kan als omschrijving niet werkelijk je antwoord zijn

 

des morgens werd de goedkope plots duurder geprijst om reden dat de duurdere beter zou zijn.

 

doei

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: jinnoe
Origineel bericht van: mixfreak
Die duurdere heeft ook analoge fm en analoge kabel tv erop


Heb het net besteld, dus afwachten.


Heb het vrijdag binnen gekregen en aangesloten.
DE et9000 draait op OpenPli en de sundtek plugin erin, maar de ET9000 'ziet 'm niet.
Als ik de vix image erop zet, dan wel en kan zo de zenders inladen.
Maar het grappige is dat dan de sat zenders het niet meer doen. De AGC geeft 0% signaal aan en de andere 88%. Tevens gaat daarna alles trager werken.
Voorlopig weer terug naar PLi (zonder kabel zenders)
Ga volgend week weer uitzoeken hoe verder, want ik ga ff een midweekje weg.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: jinnoe
Origineel bericht van: jinnoe
Origineel bericht van: mixfreak
Die duurdere heeft ook analoge fm en analoge kabel tv erop


Heb het net besteld, dus afwachten.


Heb het vrijdag binnen gekregen en aangesloten.
DE et9000 draait op OpenPli en de sundtek plugin erin, maar de ET9000 'ziet 'm niet.
Als ik de vix image erop zet, dan wel en kan zo de zenders inladen.
Maar het grappige is dat dan de sat zenders het niet meer doen. De AGC geeft 0% signaal aan en de andere 88%. Tevens gaat daarna alles trager werken.
Voorlopig weer terug naar PLi (zonder kabel zenders)
Ga volgend week weer uitzoeken hoe verder, want ik ga ff een midweekje weg.


Oke hier ook sinds donderdag een Suntek stick in de VU DUO. Ook hier eerst problemen met openpli (tuner werd niet herkend) en ook eerst VIX geinstalleerd. Dit werkte meteen maar na verloop van tijd ook het verschijnsel dat sommige kabel zenders het opeens niet meer deden.Na een reboot was het weer even oke. Dit weekend toch maar weer openpli erop gezet. Heb de drivers niet uit de feed geinstalleerd maar handmatig,en dat werkt wel.(Sundtek controlcentre uit de feed schijnt alleen op een dream te werken). Nu heb ik een paar keer gehad dat ik geen beeld meer had op ziggo (wel signaal) en na een reboot weer wel. Heb vervolgens "EMM THREADS : 2" in CCcam.cfg gezet,en vooralsnog lijkt het te werken. De kaart zit trouwens in een interne server dus ik weet niet of dit echt de oplossing is.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

toch nog gelukt.

Eerst vix image erop dan de standaard instellingen. dan driver en controller van sundtek via plugin menu ophalen.

CCcam mipsel ipk in map tmp installeren dan via menu vix ipk instal de ccam opzoeken en installeren en deze activeren. Daarna via blauwe knop sundtek controller installeren.(DVB-C kiezen en enable)

In menu zenders zoeken de tuner instellen en de kabelzenders inladen.

Du nu zowel sat als kabel OK.

 

Het kan misschien veel eenvoudiger, maar zo is het bij mij gelukt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: jinnoe
toch nog gelukt.
Eerst vix image erop dan de standaard instellingen. dan driver en controller van sundtek via plugin menu ophalen.
CCcam mipsel ipk in map tmp installeren dan via menu vix ipk instal de ccam opzoeken en installeren en deze activeren. Daarna via blauwe knop sundtek controller installeren.(DVB-C kiezen en enable)
In menu zenders zoeken de tuner instellen en de kabelzenders inladen.
Du nu zowel sat als kabel OK.

Het kan misschien veel eenvoudiger, maar zo is het bij mij gelukt.


Benieuwd of het blijft werken,ook hier met vix de boel snel aan de praat,maar na verloop van tijd toch uitval van kabelzenders,laat maar weten of het stabiel blijft.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, na een hele dag probleemloos gekeken te hebben, had ik ook hetzelfde uitval van de zenders.

Wat mij opviel in het sundtekcontroller menu was dat de QAM 128 en ook een andere frequentie dan mijn eigen regio ook aangemerkt was.

Dus blijkbaar houdt de box de gegevens niet vast.

Moet je alles weer inscannen? zie wel de zenders staan, maar zijn grijs

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: jinnoe
Inderdaad, na een hele dag probleemloos gekeken te hebben, had ik ook hetzelfde uitval van de zenders.
Wat mij opviel in het sundtekcontroller menu was dat de QAM 128 en ook een andere frequentie dan mijn eigen regio ook aangemerkt was.
Dus blijkbaar houdt de box de gegevens niet vast.
Moet je alles weer inscannen? zie wel de zenders staan, maar zijn grijs


En hoe is de stand van zaken nu?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...