Ga naar inhoud


Een nieuwe ontvanger of een niet schotel?


Gast Quarkvvk4

Aanbevolen berichten

Gast Quarkvvk4

Mijn ouders hebben sindskort een huis in Frankrijk en een bijbehorende schotel. Omdat het huis van engelse mensen in geweest heb ik de volgende vragen:

 

-kan de schotel gewoon met een nieuwe ontvanger gebruikt worden voor een nederland zender pakket?

 

-moet ik de schotel opnieuw richten en zoja zijn daar handige hulpmiddelen voor?

 

-wat is de beste en makkelijkste ontvanger voor een vrij simpel nederlands zender pakket in het buitenland?

 

Ik heb overigens nog geen idee wat voor schotel er op het dak staat maar als dat van invloed is op het beantwoorden van mijn vragen dan ben ik daar volgende week achter.

 

Ik ben een behoorlijke leek op dit gebied dus als er iemand een antwoord heeft, geef hem in jip en janneke taal alsjeblieft.

 

Ik hoop dat iemand me kan helpen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


De Britten hebben de neiging om alleen de eigen zenders te willen zien, meestal zelfs met een eigen schotel (Sky minidish) en een Sky ontvanger.

 

Deze zenders zitten op een andere Astra satelliet dan de Nederlandse zenders. Als het werkelijk een sky minidish betreft (klein, ovaal donkergrijs schoteltje) dan is deze niet erg geschikt voor de NL zenders. Nu kost een 'gewone' schotel vrijwel niets in een willekeurige Franse bouwmarkt, dus da's geen punt.Ook een eenvoudige satfinder voor het uitrichten van een schotel kost weinig en is in de meeste Franse bouwmarkten te koop.

 

De Nederlandse zenders zitten verspreid over twee satellieten: Astra19.2 en Astra23.5 Op termijn zal het gebruik van Astra19.2 afgebouwd worden, maar daar zitten de SD zenders met het eenvoudigste pakket. Kijk eens op de website van canaldigitaal voor zenderpakketten, mét en zonder ontvanger en eventueel Duo lnb voor de ontvangst van beide satellieten met 1 schotel.