Ga naar inhoud


Een nieuwe ontvanger of een niet schotel?


Gast Quarkvvk4

Aanbevolen berichten

Gast Quarkvvk4

Mijn ouders hebben sindskort een huis in Frankrijk en een bijbehorende schotel. Omdat het huis van engelse mensen in geweest heb ik de volgende vragen:

 

-kan de schotel gewoon met een nieuwe ontvanger gebruikt worden voor een nederland zender pakket?

 

-moet ik de schotel opnieuw richten en zoja zijn daar handige hulpmiddelen voor?

 

-wat is de beste en makkelijkste ontvanger voor een vrij simpel nederlands zender pakket in het buitenland?

 

Ik heb overigens nog geen idee wat voor schotel er op het dak staat maar als dat van invloed is op het beantwoorden van mijn vragen dan ben ik daar volgende week achter.

 

Ik ben een behoorlijke leek op dit gebied dus als er iemand een antwoord heeft, geef hem in jip en janneke taal alsjeblieft.

 

Ik hoop dat iemand me kan helpen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


De Britten hebben de neiging om alleen de eigen zenders te willen zien, meestal zelfs met een eigen schotel (Sky minidish) en een Sky ontvanger.

 

Deze zenders zitten op een andere Astra satelliet dan de Nederlandse zenders. Als het werkelijk een sky minidish betreft (klein, ovaal donkergrijs schoteltje) dan is deze niet erg geschikt voor de NL zenders. Nu kost een 'gewone' schotel vrijwel niets in een willekeurige Franse bouwmarkt, dus da's geen punt.Ook een eenvoudige satfinder voor het uitrichten van een schotel kost weinig en is in de meeste Franse bouwmarkten te koop.

 

De Nederlandse zenders zitten verspreid over twee satellieten: Astra19.2 en Astra23.5 Op termijn zal het gebruik van Astra19.2 afgebouwd worden, maar daar zitten de SD zenders met het eenvoudigste pakket. Kijk eens op de website van canaldigitaal voor zenderpakketten, mét en zonder ontvanger en eventueel Duo lnb voor de ontvangst van beide satellieten met 1 schotel.

 

Let op dat het bekijken van de NL zenders in het buitenland formeel niet mag. Je moet een abonnement registreren op een Nederlands adres en een Nederlandse bankrekening.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Quarkvvk4

Bedankt 1664!

 

Dus als ik het goed begrijp moet ik eerst naar de schotel kijken, als dat een minidish is moet die vervangen worden, als dit niet het geval is de schotel opnieuw richten.

Daarna een ontvanger kopen en een nederlandse canaldigitaal kaart aanschaffen.

 

Kan ik gewoon een eenvoudige ontvanger kope?n en hoe kan ik zien of het een duo lnb is?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Quarkvvk4
Kan ik gewoon een eenvoudige ontvanger kopen?
Natuurlijk, maar als je de Nederlandse zenders wilt zien moet de ontvanger geschikt zijn voor de codering die door Canaldigitaal wordt gebruikt. De eenvoudigste ontvangers zijn de 'canaldigitaal goedgekeurde' ontvangers die uitsluitend in Nederland te koop zijn. Koop een HD ontvanger, zelfs wanneer je/ze nu slechts het goedkoopste SD zenderpakket willen hebben. De kans dat Engelsen in Frankrijk een Canaldigitaal Duo lnb gebruiken is NUL.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Quarkvvk4

Ik heb een foto van de schotel gevonden en ik vrees dat je gelijk hebt met die ovale schotel(zie foto).

 

Is het dan verstandig om gewoon een schotel daar te kopen met een duo lnb en hier een ontvanger van canaldigitaal?

 

post-56691-1318261986,0803_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Quarkvvk4

Ik zag op de site van Canaldigitaal een hele set staan.

In die set zat een hd ontvanger, kaart en schotel.

 

Zijn deze sets ook geschikt voor het buitenland of zijn die alleen voor het gebruik in nederland?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk hier even ,volgens mij heb je dit type schotel, deze schotel lijkt mij niet echt

geschikt voor een duo lnb .

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, het is wazig maar lijkt op een echte Sky minidish (klik)

 

De juiste Duo lnb is uitsluitend in Nederland te koop. Hoewel bedoeld voor 60 cm werkt die ook prima met een goedkope 80 cm schotel waar de Franse brico's mee vol liggen. Ik denk dat het beter is om een Nederlandse dealer binnen te gaan voor advies en daar alles te kopen. Een schotel is echter nogal onhandig vervoeren als je auto al volgeladen is (ervaring smile ), dus wellicht is het handiger om die in Frankrijk te kopen.

 

Een complete set werkt ook overal prima in Frankrijk. Alleen een Triple sat werkt niet goed in het zuiden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Quarkvvk4

Het is wel in het zuiden van Frankrijk.

 

We zijn er in ieder geval uit dat de schotel vervangen moet worden en dat scheelt me een hoop speurwerk.

 

Volgende stap ik misschien wel een setje bestellen bij canaldigitaal of bij een speciaalzaak.

 

Is de bekabeling van die sets wel universeel? Anders moet ik alles opnieuw aan gaan leggen. h

Link naar reactie
Delen op andere sites

engelsen rijden ook aan de verkeerde kant van de weg

en hangen dan ook de mastbeugel op de kop :D

 

je kunt er wat van maken, maar een vervanging lijkt me qua ontvangst van 13-19,2-23,5 en 28,2 beter.

ook gezien de grootte van de minidish zou ik vervangen.

suggesties waren er al qua merk en type - maar vraag je buren daar op locatie ook nog eens of je evenwel bij vervanging iets moet aanvragen - bij de ptt of gemeente.

 

kan me vaag herinneren dat je daar toestemming moet hebben hetgeen enkel om leges vangen gaat.

 

ciao

MoonDial

Pat Metheny

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Quarkvvk4
Het is wel in het zuiden van Frankrijk.
Volgende stap ik misschien wel een setje bestellen bij canaldigitaal of bij een speciaalzaak.

Is de bekabeling van die sets wel universeel? Anders moet ik alles opnieuw aan gaan leggen. h


die standaard setjes met vaste 4 positie LNB's zijn niet geschikt in het zuiden van Frankrijk wegens de andere elevatie en altitude per satelliet positie

kijk eens naar de T55 wavefield
de coax kabel kun je laten (er komt dan enkel een 4in1 switch voor met 4 lnb's
ciao

MoonDial

Pat Metheny

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als hij 4 satellieten wil ontvangen , dan is een T55 een prima keuze. Maar dan wel in Nederland kopen, in Frankrijk worden ze van goud gemaakt. (althans, dat zou moeten gezien de prijs :D)

 

Maar een echte Franse Visiosat BISAT G3 D (klik) kan hetzelfde zonder te roesten en wordt in Frankrijk meestal voor je opgehangen voor de 'kale' prijs in Nederland.

 

P.s.

Schotels kun je altijd ophangen/plaatsen op of aan je eigendom waar je maar wilt. Pas als de schoteldiameter overduidelijk groter is dan 1 meter (en wie kan dat zien vanaf de erfgrens?) moet je even gaan slijmen bij de burgemeester (meestal de boer/buurman) om toestemming. In een grote stad ligt dat anders, kós meer en de procedure is wat langer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt deze schotel het beste verwijderen, en het advies van 1664 aan nemen

ik denk dat een goede keuze is.

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...