Ga naar inhoud


NAS van afstand benaderen


Neptunus

Aanbevolen berichten

Ik weet niet of mijn vraag eigenlijk in het "windows" forumdeel thuishoort maar ik zie geen andere mogelijkheid.

 

Het volgende is het geval: ik heb een IPAD met daarop logmein app geinstalleerd. Dat gaat via LAN en ook buiten de LAN goed op voorwaarde dat de PC aanstaat, de wake on lan werkt de ene keer wel en andere keer niet, meestal niet. Dat is dus het probleem. Nu heb ik in het netwerk ook een NAS en die staat constant aan. Ik kan op de NAS een koppeling naar de PC zetten zodat de NAS de PC activeert. Ik kan alleen geen Logmein installeren op die Linux NAS.

 

Op welke wijze kan ik de NAS buiten de LAN om benaderen met de IPAD?

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites


hangt helemaal van je nas af en wat je wilt doen... Soms hebben ze een webinterface, vaak hebben ze ftp....

 

Een beetje weinig info zo.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat komt omdat ik er weinig (lees vrijwel geen) verstand van heb, het is een synology, ik heb even een schermafdruk gemaakt van de instellingsmogelijkheden. Wat is dus wil doen is deze nas van buiten lan (via IPAD mobiele netwerk of wifi elders dan thuis) kunnen benaderen zodat de NAS de PC uit zijn slaap gaat halen door een snelkoppeling in de NAS te plaatsen die ik dan aanklik. Vervolgens kan ik via Logmein app de PC bedienen.

 

 

 

post-657-1318261988,7959_thumb.jpg

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, het zit anders. De PC staat van 's-ochtends tot 's-avonds laat aan, er wordt veel aan gewerkt maar soms ook urenlang niet, in die tijd gaat de PC op de slaapstand en dat wil ik ook zo houden. Het probleem is dat de wake-on-lan apps op de IPAD de ene keer wel en de andere niet de PC wakker krijgen, vaker niet dan wel en dus onbetrouwbaar. De NAS echter gaat niet in sleep mode, op de NAS staat een map die verbonden is met de PC, klik ik die map aan wordt de PC wakker.

 

Dus als ik de met IPAD buiten mijn lan de NAS kan benaderen, dus niet via wake-on-lan maar op een andere manier is het probleem opgelost.

 

Zie jullie aan de instelmogelijkheden een mogelijke oplossing?

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja

die zie ik wel maar weet niet of je ermee bereikt wat je wilt

voornamelijk omdat niet duidelijk is wat je wilt

 

op de synology heb je applicaties

dat zijn principieel allemaal server-achtige

wil je muziek draai je de twonkymedia en stelt hem in voor de toegang (ook van buiten LAN)

wil je foto's draai je Photo-station en stelt hem in voor een toegang (ook voor buiten af)

 

de NAS is direct wakker als een van de server applicaties aangesproken wordt.

 

ciao

No What If's

Danny Vera, Vaya Con Dios

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben ik nou zo onduidelijk in mijn vraagstelling?

 

Ik heb de nas nodig om de pc wakker te maken. Op de nas kan ik een map maken welke eigenlijk een snelkoppeling is naar de pc, als ik die map (of een bestandje, foto, mp3 of wat dan ook) buiten de lan kan benaderen kan ik de pc wakker maken en dan dus benaderen via de logmein app.

 

De vraag is dus, wat moet ik instellen om de nas buiten de lan te kunnen benaderen?

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je een poort moet openzetten en forwarden in je modem en deze naar de NAS zijn IP toe verwijzen en dan je door de ISP toegewezen IP met de door jouw ingestelde poort gebruiken in je programma op de IPad?

 

Static IP is wel handig in deze anders moet je telkens je IP opzoeken...

 

Maar ik gok dit gebaseerd op ervaringen met andere soortgelijke zaken zoals b.v. Remote Desktop en FTP.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een beetje omslachtig maar misschien lukt dit wel.

Activeer ftp in je nas.

Maak een account met ftp rechten op de map die je pc kan ontwaken.

 

In je router een poort forwarden naar de ftp poort van je nas (standaard 21).

 

Dan zijn er twee mogelijkheden.

 

Installeer een ftp app op je ipad en verbind.

 

Of via browser

ftp://jou_ip_adres:geforwarde_poort

Let op de dubbele punt tussen ip adres en de poort

indien je geen vast ip adres hebt maak je een dyndns account aan.

 

Ik heb het geprobeerd via iphone, maar blijkbaar geen ondersteuning voor ftp via browser.

Ik weet niet of ipad dat ondersteund

 

succes

 

 

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap nu de vraagstelling pas...

 

Je hebt Remote Desktop for Linux en Remote Desktop Lite for de IPad. Met deze 2 moet je eruit komen.

 

Even Googlen op:

 

Remote Desktop for Linux

 

en

 

Remote Desktop for Ipad

 

en je vind linkjes met alles uitgelegd.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...